Toon posts:

ssh telnet rot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ssh telnet<----sorry fout getikt in de titel

ok een heel verhaal:
ik heb een website gemaakt op dreamweaver. die wil ik graag oploaden naar een wn sever. Dat is prima gelukt, maar nu moeten daar index files en index,cache files bij heb ik me laten vertellen. dus ik putty downloaden voor dit te maken. alles gaat volgens de regels (volgens mij :? ) maar dan nog krijg ik deze foutmelding:

Error code 404
Access denied, or file does not exist
----------------------------------------------------------------------------------------------
WN/2.4.3

alles klopt verder. op de gewone map staat de index.html. en de index en de cache is aangemaakt, weet iemand meer of heeft iemand ervaring met dit k*ttige probleem
gr
Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 16:20 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Wat heeft dit met programmeren te maken?

Geef in elk geval aan hoe je verbinding probeert te maken en in welk stuk het fout gaat, want zo kan ik er in elk geval niets mee. Kortom meer info, want me glazen bol is stuk! :)

Verwijderd

Misschien is het een permissie-probleem. Log in op de server en doe iets als
Bash:
1
chmod 644 index.html

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet zeker of ik het hier moest zetten...,maargoed
ik open het ftp programmatje van mij en ik zie dat op de website bestanden staan van de vorige website bouwer. deze heb ik eraf gesmeten. en de server geeft aan dat er niets meer opstaat. dus ik mijn bestanden opgeload, maar als ik dan wil gaan kijken of hij erop staat er niets. http://www.oihjmnjk.nl/nosuch.html en dan krijg ik die foutmelding:

Error code 404
Access denied, or file does not exist
WN/2.4.3

nu heb ik zitten kijken en het schijnt dat er een index bij moet zitten. een leeg textdocument. heb ik gedaan met putty dat is een ssh editor of zoiets. index en de index.cache staan er wel, maar de site doet het niet hij geen nog steeds die 404. het gaat dus fout bij het maken van die index files. en die moeten erin. een wn server doet het niet zonder die dingen. tenminste volgens de helpdesk van de server...
is het helder zo?

Verwijderd

Het tekstje in Overview of the WN server meldt inderdaad dat als je geen index.cache bestand hebt, hij de bestanden niet geeft aan de client. Ik denk dat je dan echt even de documentatie moet lezen.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Kun je je andere pagina's wel benaderen dan? Laad je ze wel omhoog naar de juiste folder met ftp?
Probeer dus je pagina pietje.html (voorbeeld) gewoon eens direct te benaderen. Als dat ook al niet gaat, dan heb je inderdaad een probleem.
Een lege index pagina maken heeft trouwens weinig zin, je zul door moeten verwijzen naar de eerste pagina die je getoond wil hebben. De meeste mensen maken het zich gemakkelijk door de eerste pagina gewoon index.html of index.htm te noemen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:54

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet er ook weinig programmeren in. Het heeft op het eerste gezicht ook weinig met Windows te maken. Misschien dat ze dit cadeautje in Non-Windows Operating Systems wel willen hebben :)

>> Non-Windows Operating Systems

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1