Toon posts:

Externe usb2 brander ombouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IS het mischien heel makkelijk om een freecom CD brander om te bouwen naar een dvd brander...
heb namelijk een nieuwe LG dvd brander in doos liggen en nu vroeg ik me af of ik die gewoon in plaats van die freecom kan plaatsen ? dus kastje open.. brander eruit en dan die dvd brander erin of gaat dat moeilijk doen? dacht namelijk dat er wel gewoon ide in zou zitten die dan geport word naar usb dus gewoon andere device eraan zou niet veel problemen moeten opleveren...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

gws24

Thinking is hard!

zou zo zeggen: maak het open en kijk, we zitten tenslotte op tweakers :Y)

Voor zover ik weet passen in de meeste externe behuizingen gewoon ide schijven MAAR zeker weten doe ik het niet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Mja, buiten het feit dat je direct de garantie op de dvd brander verliest als je heb open gaat schroeven, denk ik toch dat het niet zal gaan werken. De afmetingen van de dvd brander moeten precies overeen komen met die van de cdbrander. De IDE en power connectors moeten precies op dezelfde plaats zitten. En ik vraag me af of dat zo is. Waarschijnlijk niet.

Als je het gaat proberen, zoek ook eerst eens op Google of er al anderen geweest zijn die het ook geprobeerd hebben. Verder wens ik je veel succes als je het gaat proberen. Laat de afloop ook even weten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SysRq op 25-02-2005 09:11 ]

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:58:
IS het mischien heel makkelijk om een freecom CD brander om te bouwen naar een dvd brander...
heb namelijk een nieuwe LG dvd brander in doos liggen en nu vroeg ik me af of ik die gewoon in plaats van die freecom kan plaatsen ? dus kastje open.. brander eruit en dan die dvd brander erin of gaat dat moeilijk doen? dacht namelijk dat er wel gewoon ide in zou zitten die dan geport word naar usb dus gewoon andere device eraan zou niet veel problemen moeten opleveren...
Dat gaat, als de drive past. Ik heb zelf een ooit een Yamaha CD-brander (extern, firewire) gehad en daar heb na verloop van tijd een Liteon DVD+RW drive ingezet. Geen enkel probleem. Maar die fabrieksbehuizingen zijn vaak vrij krap, dus als de drive groter (lees, dieper) is dan de CD-branden dan gaat het waarschijnlijk niet. (Ik ben nu van plan om er binnenkort weer een nieuwe brander in te zetten, maar dan dual-layer en multiformat. Maar dat heeft geen haast, want mijn laptop heeft al dual-layer en multi-format.)

Edit:
Mijn DVD-drive was zelfs kleiner dan de originele CD-brander. Ik heb dus een langere IDE-kabel moeten gebruiken en de molex een paar centimeter moeten verlengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 09:33 ]