Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk virus is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een laptop van een collega heeft last van een virus zo lijkt het.
Virusscanner: Norton 2004 (up-to-date)
AVG Free edition
online scan van Panda
Anti spyware: Hitman pro (up-to-date)

Simptonen:
- Typen gaat (bijna) niet want als je iets typed is de uitvoer anders dan op de toetsen
vb 1 ='1o
2 = 2w
3 = 3e
8 = Wordt "find and replace" opgestart (word)
8 = 8| (Wordpad)
y = HY
p = 0p[
enz.......
- Soms is het systeem aan het typen bv 5 min lang alleen maar "=" of "3" dit is te stoppen door Ctrl+Break in te drukken.
- Soms als je niks hebt open staan (je ziet dus het bureaublad) dan wordt automatische het laatste icoontje geselecteerd (meest rechts onder)

Ik heb het GOT en Google al afgestruind of ik iets soortgelijks kon vinden helaas zonder resultaat !!!
AVG virusscan heeft wel iets gevonden en deze ook verwijderd (spyware) namelijk C:\windows\system32\Iwwwahfa.exe ook over dit bestand kan ik geen info vinden.

Het probleem blijft zich voordoen na alle scans...Wie weet er raad behalve een format of het ding uit het raam te gooien..
BVD allemaal !!!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer het eens met deze gratis online scanner

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:56

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

check eens welke processen er allemaal draaien en opgestart worden.

Kijk ook of je die file nog kunt vinden, is ie dus daadwerkelijk verwijdert?
zo niet, scan m ook even met jotti's malware scan en verwijder hem daarna handmatig.

Kom je er verder echt niet uit, kijk dan ook eens naar Hijack This!
meer info daarover vind je hier

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Probeer dat bestand (lwwwahfa.exe) eens te scannen met Jotti's online malware scan. Misschien dat een andere virusscanner dit bestand wel herkent.

Verder kan je kijken met Hijack this of er nog andere verdachte processen rond spoken. Mocht je er niet uitkomen, of het niet helemaal zeker weten, post dan de log hier tussen [code] tags. :)

offtopic:
Ik begin langzaam te worden. :o

[ Voor 5% gewijzigd door pasta op 24-02-2005 15:59 ]

Signature

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Start het systeem eens op met een bootflop. Als je dan nog het probleem ondervindt is je keyboard(kabel?) stuqueTM :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 24-02-2005 16:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 16:52
RobIII schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:59:
Start het systeem eens op met een bootflop. Als je dan nog het probleem ondervindt is je keyboard(kabel?) stuque :Y)
Zat ik idd ook aan te denken, symptonen lijken veel op het "biertje.over.mn.tobo" virus dat ik ook wel eens heb gehad ;)
Lijkt me iig handig om uit te sluiten voordat je verder gaat zoeken. Daarna kun je nog meer online scans proberen maar je hebt nu al 3 scanners geprobeerd en nog niets gevonden. Het is iig niet iets dat onder spyware valt, dus daarmee scannen is niet dirrect nodig.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
BEDANKT ALLEMAAL !!!

idd het toetsen bord is defect, waarschijnlijk is er iets vloeibaars over heen gevallen
(al zullen die r*t kinderen dat nooit toegeven....)
laptop geboot met een bootcd en in dos gaf de laptop hetzelfde probleem.
Ook bleek dat het steeds dezelfde toetsen waren (bv 0=0p P=0p en 1=`1 `=`1).
dat het "systeem aan het typen" is licgt er dus aan dat er een toets blijft hangen,
als je op de laptop tikt stopt het ook.
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt met een laptop dus vandaar dat ik hier niet aan dacht...

Nogmaals bedankt allemaal !!!
Pagina: 1