[PHP] Slechte interpretatie van MySQL?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende MySQL query:

code:
1
SELECT * FROM tabel WHERE (veld1 LIKE '%waarde%' OR veld2 LIKE '%waarde%' OR veld3 LIKE '%waarde%' AND id='6')

Ik heb de namen van de velden natuurlijk aangepast.
De bedoeling is dus dat hij een rij teruggeeft waar veld1, veld2 of veld3 op de waarde lijkt,
maar dat deze rij per se moet voldoen aan id=6.
Echter als ik deze query uitvoer dan kijkt MySQL alleen naar de LIKE statements.
Die retourneert namelijk een rij die prima voldoet aan deze statements, maar met een id van 1!
Hoe komt dit? Moet de query anders geformuleerd worden, interpreteert MySQL dit fout, of kan hij dit gewoon niet aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 15:49 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
SELECT * FROM tabel WHERE (veld1 LIKE '%waarde%' OR veld2 LIKE '%waarde%' OR veld3 LIKE '%waarde%') AND id='6'

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:49:
Ik heb de volgende MySQL query:

code:
1
SELECT * FROM tabel WHERE (veld1 LIKE '%waarde%' OR veld2 LIKE '%waarde%' OR veld3 LIKE '%waarde%' AND id='6')

Ik heb de namen van de velden natuurlijk aangepast.
De bedoeling is dus dat hij een rij teruggeeft waar veld1, veld2 of veld3 op de waarde lijkt,
maar dat deze rij per se moet voldoen aan id=6.
Echter als ik deze query uitvoer dan kijkt MySQL alleen naar de LIKE statements.
Die retourneert namelijk een rij die prima voldoet aan deze statements, maar met een id van 1!
Hoe komt dit? Moet de query anders geformuleerd worden, interpreteert MySQL dit fout, of kan hij dit gewoon niet aan?
Haakjes....

Nu zeg je de rij moet voldoen aan het volgende
• veld1 als waarde
• veld2 als waarde
• veld3 als waarde en id=6

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dankje! Aan die manier van haakjes plaatsen had ik niet gedacht!
Bedankt en kan dicht :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

Professionele website nodig?

Pagina: 1