Toon posts:

[2003] Server cache probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk hebben we twee servers met Windows 2003 draaien. Op deze servers draaien verschillende websites welke voorzien zijn van CSS.

Nu is het volgende het probleem. Wanneer de webdevelopers wijzigingen hebben toegepst in hun CSS of HTML en deze, na offline testen, uploaden en online testen zijn deze wijzigingen in 7 van de 10 gevallen niet direct waar te nemen. Ze testen deze dan in verschillende browsers en legen hun browser cash. Soms is pas na een 1,5 uur de wijziging na flink F5'en te zien. Zoals jullie wel zullen begrijpen is dit geen werkbare situatie.

Ik heb al op vele plekken gezocht en kon buiten dit topic niks vinden, maar ook daar ben ik niet mee geholpen. Het volgende heb ik zelf al geprobeerd:
  • - IIS Reset
  • - Server Reboot
  • - In IIS: Properties van 'Web Sites' -> tabblad 'Home Directory' -> knop 'Configuration...' -> tabblad 'Cache Options' -> 'Do not cache ASP files'
Ik hoop dat iemand ons uit de brand kan helpen.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

grimson

domeingrommer

Je probleem is dus dat IIS6 nog oude pagina's aanbied (waarschijnlijk uit cache) terwijl er nieuwe op de HD staan?
IIS6 moet dus niet de cache gebruiken maar altijd de files op de disk. Als je dit kan bewerkstelligen is dat je oplossing lijkt mij.
Control + F5 is geloof ik een functie om voorbij te gaan aan de cache van de webserver. Probeer deze combinatie eens in je browser? (IE)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Ctrl + F5 is ook al veelvuldig door de webdevelopers gedaan en zoals ik ook al aan gaf is in de ISS instellingen ook al geregeld dat asp bestanden niet mogen cashen (we werken in asp). :?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wellicht voor de zekerheid onder HTTP-Headers Pagina verloopt onmiddelijk doorvoeren, en op de client pc's "Extra, Internet Optie's, Tijdelijke internet bestanden bij elke bezoek controleren op nieuwe pagina instellen.

Trouwens is het probleem wel opgelost als je IIS opnieuw start?

Als het trouwens html bestanden zijn worden deze niet gecached door de ASP compiler.

[ Voor 21% gewijzigd door avon op 25-02-2005 20:27 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!