"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
De voeding is dus doorgebrand met een knal?
Mooi balen.
[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 24-02-2005 15:30 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Verwijderd
ik heb zelf zooo vaak kortsluiting op zowel 12 als 5 volt gemaakt, zelfs een keertje dat er rook en vuur uit m'n pc sloeg. die voeding doet t nog steeds prima. Er hoeft dus ook helemaal niets kapot te zijn!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 15:37 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Kortlsuiting heb ik ook wel es gehad op zo'n manier (met fan aan het kloten en toen kwamen kabeltjes tegen elkaar). Alleen voeding deed het toen even niet. Maar misschien maakte je kortsluiting met het meoderbord? Dan is er misschien wel meer kapot
[ Voor 52% gewijzigd door Palomar op 24-02-2005 15:43 ]
Of de D-bracket is stuk:pAnimal_X schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:39: De D-bracket (boot indicatie led ding) geeft alleen maar rode leds aan, wat op een defect mobo zou duiden...
mag ik de D-bracket 'hebben' mijn msi mobo doet het ook niet meer, en het bracket ontbreekt...
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Verwijderd
overigens zie ik geen technische mogelijkheid om uberhaupt iets anders te slopen dan je voeding door kortsluiting te maken...
Ik heb hier helaas geen andere voeding liggen, dus ik heb maar weer een nieuw mobo besteld... Hopen dat het daar bij blijft...
Nu ik er over na denkt.. Het zou ook best kunnen dat ik de 12V lijn tegen de zijkant van de kast heb getikt...
[ Voor 31% gewijzigd door Animal_X op 24-02-2005 16:07 ]
5V = Rood
GND = Zwart
Toen waren beige computers heel gewoon.
Lijkt me dat duurdere voedingen vaak wat meer beveiliging hebben op dit gebied dan de low budget voedingen.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
En toen deed je voeding helemaal niks meer? Of spinden je HD's en fans toen nog wel op?ReallyStupidGuy schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:23:
Enige manier om er echt achter te komen of er nog iets ander kapot is dan de voeding is een andere voeding proberen. Ik heb zelf 2x een voeding gemolt op die manier (2e een zekering vervangen en deed het weer) maar nooit andere hardware meegenomen in de ondergang.
Lijkt me dat duurdere voedingen vaak wat meer beveiliging hebben op dit gebied dan de low budget voedingen.
Ik ben niet zo erg goed in electrotechniek maar het lijkt me dat als het mobo voltages binnenkrijgt waar het niets mee kan deze ook niet zal booten, dus bv wel 3.3 en 12 maar geen 5. Maar ik ben nu ook maar wat aan het speculeren over een mogelijke oorzaak. Ik raad je iig aan om de voeding niet zomaar op een ander mobo aan te sluiten, zou kunnen dat je die ook nog beschadigd!
Misschien handig om eerst even een met een multimeter te kijken of het allemaal nog een beetje klopt, die dingen zijn iig goedkoper dan de meeste moederborden (ca. 7 euro voor een goedkoopje)
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Sorry hoor, maar je bent met een fan aan het klooien en je weet niet eens aan welke voedingslijnen je zit te prutsen (dat is ook meteen het beste woord: prutsen)? Ik zou me toch maar eens wat beter verdiepen in dit soort zaken voordat je nog meer hardware molt.Animal_X schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:57:
Hmm ik weet het niet zeker meer eigenlijk... Tussen de rode en de zwarte draad. Das 12V toch, als ik me niet vergis?
[ Voor 5% gewijzigd door koraks op 24-02-2005 16:55 ]
Ik heb de lijnen uiteraard even op papier gezet voordat ik bezig ging. Het feit dat ik deze niet uit mijn hoofd ken heeft er dus niets mee te maken.koraks schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:55:
[...]
Sorry hoor, maar je bent met een fan aan het klooien en je weet niet eens aan welke voedingslijnen je zit te prutsen (dat is ook meteen het beste woord: prutsen)? Ik zou me toch maar eens wat beter verdiepen in dit soort zaken voordat je nog meer hardware molt.
En ik heb mijn voeding vanmiddag uiteraard eerst doorgemeten voor ik een nieuw bord heb besteld... Kom op mensen, zo dom ben ik nou ook weer niet...
[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 24-02-2005 18:33 ]
Handig als je dat er dan meteen even bijzet. Hoop voor je dat het het mainboard is, maar kan net zo goed dat je cpu is overleden, aangezien deze weer via een spanningsregelaar op het mainboard vanaf de 12V van stroom word voorzien.Animal_X schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:23:
[...]En ik heb mijn voeding vanmiddag uiteraard eerst doorgemeten voor ik een nieuw bord heb besteld... Kom op mensen, zo dom ben ik nou ook weer niet...
Dankzij Icomputers heb ik binnen een dag alweer een nieuw Neo4 bordje gekregen en die draait nu gelukkig weer als een zonnetje. Geen verdere beschadigingen dus!