[Teamspeak] Welke codec?

Pagina: 1
Acties:

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 12:27
Ik start dit topic omdat ik na veelvuldig zoeken nog steeds geen duidelijk antwoord heb op mijn vraag. Wat is nu de beste codec bij Teamspeak. Ik heb onlangs voor CS Source Teamspeak geinsalleerd. En getest samen met een vriend van me. We hadden de codec Speex 9.3 Kbit geprobeerd met redelijk succes. We ervaarden echter af en toe wat storende lag.
Nu heb ik wat googlewerk allerlei verschillende aanbevelingen gelezen. De een zegt dat je Speex 16.3 Kbit moet gebruiken, de ander weer de GSM codec.

Wat is nu de perfecte codec? Welke codecs gebruiken jullie?

ps. Ik heb zelf de (Teamspeak)Server op mijn eigen pc draaien...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Admin General Chat
Ik gebruik gewoon de 'normale' die je dus als default krijgt.
volgens mij is dat de speex 16.3 :)

Onze server draait ook op 16.3 als ik mij niet vergis :)

Wauw, een sig!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Het zal een stukje voorkeur zijn, maar wij gebruiken eigenlijk altijd GSM 16, klinkt gewoon duidelijk en helder.

• DaTiezl
Hebben jullie dan een local of hosted server?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Codec is meestal afhankelijk van je bandbreedte, heb je veel bandbreedte dan neem je de codec met de hoogste bitrate. Is je bandbreedte beperkt (adsl) dan neem je een lagere bitrate. Zelf heb ik een TS server op een 100Mbit internet aansluiting en gebruik ik de Speex 16.3, deze is van een goede kwaliteit.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• DaTiezl
Zijn er uberhaupt geen T.net teamspeakservers waar je een channel op kunt aanmaken?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Admin General Chat
DaTiezl schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:25:
Zijn er uberhaupt geen T.net teamspeakservers waar je een channel op kunt aanmaken?
Volgens mij heeft T.net geen teampeak servers :? :)
wel een irc server.
Ik denk dus dat je zelf op zoek moet gaan naar een Teamspeak server.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 24-02-2005 15:30 ]

Wauw, een sig!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Ik gebruik op mijn eigen server (USA based) de speex 19.5 Kbit codec, deze werkt perfect ook als we met meerdere mensen tegelijk een spel spelen. We hebben een paar keer een slechte verbinding gehad maar dit lag ten alletijden aan de upload van een van de TeamSpeak gebruikers. We hebben hogere en lagere codecs gebruikt maar hier zaten of een te hoge upload aan vast of de kwaliteit werd te slecht.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DaTiezl
Dus omdat ik de server host op mijn @home 4000/512 kb/s kan ik beter een lage bitrate pakken. 9.3 ofzo. Maar ik had dus al wat ' lag' bij deze codec... is een lagere rate nog wel om aan te horen of kan ik beter een hosted server gaan zoeken??

Verwijderd

je zou ipv teamspeak een ander programma kunnen gebruiken.
een goed voorbeeld hiervan is "ventrilo" deze zal je wel op een dedicated server moeten hosten.
ventrilo wordt veel gebruikt in de counter-strike scene.
suc6 :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
offtopic:
Het heeft er misschien niet zo heel veel mee te maken, maar ik gebruik met m'n buurman meestal gewoon de audio-functie van MSN.. Eerst MSN starten, audio-verbinding maken en daarna spel starten.. We zitten wel op hetzelfde 10Mbit netwerk-segment dus snel zat, maar het werkt gewoon erg goed. Misschien ook via Internet?

Verwijderd

Teamspeak wordt veel gebruikt door gamers, maar het heeft in feite niet zoveel met Spielerij te maken. Een schopje richting Software Algemeen :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

DaTiezl schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:33:
Dus omdat ik de server host op mijn @home 4000/512 kb/s kan ik beter een lage bitrate pakken. 9.3 ofzo. Maar ik had dus al wat ' lag' bij deze codec... is een lagere rate nog wel om aan te horen of kan ik beter een hosted server gaan zoeken??
Het probleem is dus je verbinding, deze is niet hoog genoeg om de data te kunnen verwerken.

Ik weet niet hoe goed je Engels is maar hier wordt geheel uitgelegen wat de bandwith use is, nu alleen even uitrekenen wat jouw codec gebruikt.

Wat uit de berekening komt is dat de up bandwidth een bepaalende factor is, de upload neemt vrij veel in beslag. De download is niet zo heel erg alleen die praat veroorzaakt dat aangezien er meestal 1 tegelijk praat is dat niet zo ramp.

Bijvoorbeeld:
Example 2:
(channel_1 : 9.3 : 10 : 1)
DOWN: 1 * 9.3 kb/sec = 9.3 kb/sec
UP: (10 - 1) * 9.3 kb/sec = 110.7 kb/sec
1 kanaal
9.3 codec
9 mensen die luisteren
1 die praat
Down is naar de teamspeakserver toe dit is 9.3kb zoals je ziet, maar UP naar de luisteraars toe 10-1 = 9 man * 9.3 kb = 83.7kb.

De upstream is dus vrij zwaar daarbij moet je ook nog eens de game die je speelt in de upload meeneme. Als je dan bijvoorbeeld ook nog eens de gameserver bent dan lukt het al helemaal niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DaTiezl
Ik heb nu een server kunnen regelen in USA....loopt nu lekker met 16.5kb...

Pagina: 1