[ASP]ASPEXEC component werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Omdat ik in ASP graag gebruik zou willen maken van een DOS-applicatie, heb ik onlangs het component AspExec gedownload en proberen aan de gang te krijgen.
Ik zit hier met IIS 5.1 op Win XP, en heb de DLL gekopieerd naar Windows/System en vervolgens geregistreerd d.m.v. 'regsvr32 aspexec.dll'. So far so good.
Vervolgens de voorbeeldbestanden geopend maar geen notepad.exe Vervolgens in het Control Panel (services/world wide web publishing service) 'Allow Service to Interact with Desktop' aangevinkt, maar wederom...geen notepad.exe Geen visible window en in taskmanager ook geen notepad.exe
Omdat er verder ook geen foutmelding wordt gegeven, en verder ook geen informatie over bij welke InetInfo managed services je deze optie dan allemaal moet aanvinken, heb ik geen idee hoe ik het werkend moet krijgen.

Ik heb via de search enkele topics met dezelfde strekking gevonden, maar dit gaf niet de oplossing.

Voor de volledigheid: dit is wat ik te zien krijg bij het runnen van aspexec.asp:
ASPExec ExecuteWinApp Test
Attempting to execute notepad.exe
The result of this call was: notepad.exe c:\autoexec.bat
If you do not see Notepad then it is possible that Notepad is running with a hidden window. This could be caused by not having "Allow Service to Interact with Desktop" turned off in Control Panel/Services/World Wide Web Publishing Service or it could be that the version of IIS you are running is preventing the window from being displayed. Look in a task list such as task manager, or use TList from the NT resource kit to see if Notepad is running. Note: All InetInfo managed services must have "Allow Service to Interact with Desktop" turned on to see visible apps.
offtopic:
Ik realiseer me dat dit niet zozeer een programmeer- maar eerder een configuratie-probleem is, maar desondanks leek P&W me de meest geschikte plek. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Bestaat het bestand c:\autoexec.bat wel? Als dat niet zo is wordt namelijk de vraag gesteld of je het bestand misschien wil aanmaken. Het zou kunnen zijn dat het ding daar over struikelt.

edit:
On the other hand: waarom wil je een executable runnen, en is daar geen andere oplossing voor?

[ Voor 23% gewijzigd door OZ-Gump op 24-02-2005 15:22 ]

My personal website

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Nee, autoexec.bat bestaat niet. Wat nu? :o (* mompelt iets over post-dos tijdperk :o) Ik weet wat een autoexec.bat is, en wat het doet, maar niet welke parameters ik in dit specifieke geval zou moeten toevoegen.

De reden waarom ik een executable wil runnen is omdat ik de informatie die hierdoor geproduceerd wordt niet op een andere manier beschikbaar kan maken.
(Het gaat om de applicatie XFoil die, in het kort, de eigenschappen van een vleugelprofiel analyseert en de gegevens wegschrijft naar een tekstbestand. De gegevens vantevoren preprocessen is een mogelijkheid, maar aangezien de geproduceerde gegevens afhankelijk zijn van zeer afwijkende variabelen, is dit eigenlijk onbegonnen werken.)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Nee, autoexec.bat bestaat niet. Wat nu? (* mompelt iets over post-dos tijdperk ) Ik weet wat een autoexec.bat is, en wat het doet, maar niet welke parameters ik in dit specifieke geval zou moeten toevoegen.
Je zou de opstartparameter natuurlijk gewoon weg kunnen halen, of kunnen veranderen in een bestand dat wel bestaat, zoals bijvoorbeeld "c:\test.txt" ;)

My personal website

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Al geprobeerd, maar helpt ook niet.

Quincy Jones

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

DeverauX schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:34:
Al geprobeerd, maar helpt ook niet.
Tof dat je dat er ook even bij meldt. Dan gaat er in ieder geval niemand nutteloos tijd verdoen aan het posten van een mogelijke oplossing wat blijkbaar geen oplossing is... :/

Wat gebeurt er nou wel of niet? Debug eens: laat tussen de verschillende stappen bepaalde zaken op het scherm schrijven en kijk hoe ver hij komt. Check ook of je variabelen de waardes hebben die je verwacht. Zet andere debug-info op je scherm. En misschien niet te vergeten: kijk in het forum en de FAQ van de maker van dat ding!
Zonder (relevante) code en meer informatie wordt het heel moeilijk....

My personal website

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

TeeDee

CQB 241

Ik heb zelf ook veel met AspExec gewerkt destijds.
Probeer eens simpele dingen uit.

Dus bijvoorbeeld de uitvoer van een ping oid.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
OZ-Gump schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:41:
[...]

Tof dat je dat er ook even bij meldt. Dan gaat er in ieder geval niemand nutteloos tijd verdoen aan het posten van een mogelijke oplossing wat blijkbaar geen oplossing is... :/

Wat gebeurt er nou wel of niet? Debug eens: laat tussen de verschillende stappen bepaalde zaken op het scherm schrijven en kijk hoe ver hij komt. Check ook of je variabelen de waardes hebben die je verwacht. Zet andere debug-info op je scherm. En misschien niet te vergeten: kijk in het forum en de FAQ van de maker van dat ding!
Zonder (relevante) code en meer informatie wordt het heel moeilijk....
Denk je niet dat als het een scriptfout kon zijn, ik de code zou posten? En dat laatste heb ik vanzelfsprekend ook al gedaan.

Maar ik ben er al achter wat het probleem is. De applicatie wordt weliswaar opgestart, maar onder een andere username (IWAM)....

Quincy Jones

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

TeeDee

CQB 241

Dus :?

Je userrechten op de verschillende programmaatjes aanpassen?
Of geef je AspExec Admin rechten?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Nee, hij moet nu de oplossing doen zoals dat al in de melding van het component stond: interact with desktop aanzetten voor de HTTP service.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het betreft toch echt een instellingsprobleem zo :)
Move -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1