Omdat ik in ASP graag gebruik zou willen maken van een DOS-applicatie, heb ik onlangs het component AspExec gedownload en proberen aan de gang te krijgen.
Ik zit hier met IIS 5.1 op Win XP, en heb de DLL gekopieerd naar Windows/System en vervolgens geregistreerd d.m.v. 'regsvr32 aspexec.dll'. So far so good.
Vervolgens de voorbeeldbestanden geopend maar geen notepad.exe Vervolgens in het Control Panel (services/world wide web publishing service) 'Allow Service to Interact with Desktop' aangevinkt, maar wederom...geen notepad.exe Geen visible window en in taskmanager ook geen notepad.exe
Omdat er verder ook geen foutmelding wordt gegeven, en verder ook geen informatie over bij welke InetInfo managed services je deze optie dan allemaal moet aanvinken, heb ik geen idee hoe ik het werkend moet krijgen.
Ik heb via de search enkele topics met dezelfde strekking gevonden, maar dit gaf niet de oplossing.
Voor de volledigheid: dit is wat ik te zien krijg bij het runnen van aspexec.asp:
Ik zit hier met IIS 5.1 op Win XP, en heb de DLL gekopieerd naar Windows/System en vervolgens geregistreerd d.m.v. 'regsvr32 aspexec.dll'. So far so good.
Vervolgens de voorbeeldbestanden geopend maar geen notepad.exe Vervolgens in het Control Panel (services/world wide web publishing service) 'Allow Service to Interact with Desktop' aangevinkt, maar wederom...geen notepad.exe Geen visible window en in taskmanager ook geen notepad.exe
Omdat er verder ook geen foutmelding wordt gegeven, en verder ook geen informatie over bij welke InetInfo managed services je deze optie dan allemaal moet aanvinken, heb ik geen idee hoe ik het werkend moet krijgen.
Ik heb via de search enkele topics met dezelfde strekking gevonden, maar dit gaf niet de oplossing.
Voor de volledigheid: dit is wat ik te zien krijg bij het runnen van aspexec.asp:
ASPExec ExecuteWinApp Test
Attempting to execute notepad.exe
The result of this call was: notepad.exe c:\autoexec.bat
If you do not see Notepad then it is possible that Notepad is running with a hidden window. This could be caused by not having "Allow Service to Interact with Desktop" turned off in Control Panel/Services/World Wide Web Publishing Service or it could be that the version of IIS you are running is preventing the window from being displayed. Look in a task list such as task manager, or use TList from the NT resource kit to see if Notepad is running. Note: All InetInfo managed services must have "Allow Service to Interact with Desktop" turned on to see visible apps.
offtopic:
Ik realiseer me dat dit niet zozeer een programmeer- maar eerder een configuratie-probleem is, maar desondanks leek P&W me de meest geschikte plek.
Ik realiseer me dat dit niet zozeer een programmeer- maar eerder een configuratie-probleem is, maar desondanks leek P&W me de meest geschikte plek.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones