Toon posts:

[IE] Inloggen op websites lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abonnement afgesloten bij Speedlinq en dit afgelopen weekend windows XP sp2 geïnstalleerd op mijn comp. De speedtouch 570 wireless modem was snel gevonden en ook verdere installatie liep verdacht vlekkeloos. Uiteindelijk kon ik zelfs normaal internetten zo leek het. Inloggen op msn en software downloaden en installeren ging prima. Tot ik wilde inloggen op m'n hotmail account, dit lukte niet. Hetzelfde met Lycos, gmail of andere websites waar je moet inloggen (krijg time out error). Ook zoeken via de google toolbar ging niet meer, als ik gewoon naar www.google.com ga en via die site zoek werkt het wel prima. Ik heb eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen, browser security settings staan niet bijzonder hoog en antivirus software had ik er al af gedonderd om te kijken of daar het probleem zat.

HELP!!

Verwijderd

Misschien is het iets met beveiligde pagina's. Dit zijn pagina's waar https:// i.pv. http:// voor staat.
Dit verkeer gaat via een andere poort.

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Zoals CoolQuaz dat al zegt, het zit waarschijnlijk in de HTTPS verbinding. Je kunt wel naar de site toe (bijvoorbeeld www.hotmail.com), maar op het moment dat je daar wilt inloggen veranderdt het protocol van HTTP naar HTTPS. En daar gaat het dus fout. ;)

edit: staat ook je windows-firewall uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Greenstick op 24-02-2005 15:10 ]

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Verwijderd

Topicstarter
Aha... Hoe pas ik dat dan aan? Je zou denken dat de standaard instellingen zo zijn dat dat al goed gaat. Hoe valt te verklaren dat zoeken via de google toolbar niet werkt? Die gebruikt toch geen https adres?

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Misschien blokkeer je cookies.. kan ook problemen geven met inloggen, al krijg je daarbij volgens mij geen foutmeldingen maar krijg je het login scherm weer te zien..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:45:
Hoe valt te verklaren dat zoeken via de google toolbar niet werkt? Die gebruikt toch geen https adres?
Misschien wel, omdat Google je zoektermen wil afschermen voor andere gebruikers (denk ik ;) ). Maar zet je windows-firewall eens uit (google is almachtig als je niet weet hoe dat moet :)), of probeer een andere browser (Firefox). Misschien dat IE door SP2 niet zoveel zin meer heeft om HTTPS toe te staan ;)

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Verwijderd

Topicstarter
Ik had firefox al gebruikt (zelfde resultaat als IE) en cookies accepteer ik ook gewoon, ik heb juist de security settings zo laag mogelijk gezet, zodat het daar niet aan kon liggen.

Verkeer via https gaat via een andere poort die eventueel geblokkeerd is, hoe zet ik deze open? Hoe zie ik sowieso de poort instellingen op m'n modem?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens start > uitvoeren > regsvr32 softpub.dll, en draai eens de WinXPsockFix ? Gaat het dan al wat beter?

Anders kan je misschien in IE : extra > Internet Opties > tabje Geavanceerd> Standaardinstellingen Herstellen eens proberen.

Ook je modem resetten (en dus de buffer van het modem legen kan ook misschien wel helpen. Laat het dan zeker minimaal een minuut uit :) Zelfde voor de cache van IE/FF :)

Indien je helemaal witte schermpjes krijgt na het klikken op een link: regsvr32 urlmon.dll

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 24-02-2005 17:28 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het moet niet nog gekker worden. Alles werkte opeens vrijdagavond, normaal browsen, inloggen op hotmail etc. De volgende dag echter was het weer hetzelfde liedje, soms opent ie een site meteen en soms krijg ik een time out, Firefox laat dan "the document contains no data" zien, inloggen op hotmail etc was ook niet meer mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel nog even Winsock XP fix downloaden en uitproberen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 12:29 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Hoe heb je precies SP2 op je computer geinstalleerd? Eerst Windows XP en daar SP2 via windows update? Welke virusscanner, adware/spyware scanner en firewall gebruik je?

Een aantal zaken die je beschrijft ben ik eerder bij mensen tegengekomen, en dit was of vanwege erg vervelende malware of vanwege javascript/popup-filters.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een verbinding via een proxy word gemaakt, wat voor sommige sites niet gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de winkel die mijn originele XP cd kwijt gemaakt hebben (nadat ik per ongeluk de cd tegelijk met een moederbord naar ze teruggestuurd had) een kopie van een cd ontvangen met daarop XP inclusief service pack 2 en deze geinstalleerd.

Ik had Norton 2005 op m'n computer gezet maar deze later weer verwijderd toen een en ander niet bleek te werken, nu gebruik ik even geen anti-virus software. Verder gebruik ik tegen spy/adware regelmatig hitmanpro (update gewoon goed en vindt verder niks) en Windows firewall.

Op een ander forum (waar ik overigens andere tips krijg - alles geprobeerd, niks helpt) heeft iemand me aangeraden om poort 443 in- en outbound allowed te zetten, ik ben nu even een weekje niet thuis maar zou dat kunnen helpen? En zo ja, waarom?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 23:27 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
omdat SSL die poort gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Ok, (eventjes op vakantie geweest en) poort open gezet in firewall en dat scheelde inderdaad. Alleen gisteravond kon mijn wireless modem niet meer gevonden worden. Wel een aantal netwerken in de buurt maar niet die van mezelf. Ik heb 'm nu maar met netwerk kabel aangesloten maar kabels dwars door de kamer heen is natuurlijk ook niet helemaal ideaal....

Hoe kan dit nou weer? 8)7
Pagina: 1