[XP] Booten traag, na uitzetten services (blackviper.com)

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Ik heb een kersverse XP SP2 installatie op mijn laptop gedaan; en ik dacht heey, laat ik wat ''overbodige'' services uitduwen die ik toch niet echt gebruik maar wel resourcevretend zijn.

Volgens de bovenstaande bekende link kwam ik uit op deze onderstaande services die wel gedisabled konden worden. Alleen het opstarten duurt nu 5min ofzo; hij blijft zeg maar zolang hangen in het Xp's ''welkom'' scherm. Lijkt alsof hij naar iets aan het zoeken is ofzo wat ik heb uitgezet? Ik dacht zelf netlogon ofzo :? Maar die bleek niet de oorzaak te zijn. Welke service moet ik weer aanzwengelen om het probleem op te lossen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Computer Browser 
Error Reporting Service 
Indexing Service 
Net Logon
NetMeeting Remote Desktop Sharing 
Network Location Awareness (NLA)  
Network Provisioning Service
Performance Logs and Alerts
Portable Media Serial Number Service
QoS RSVP
Remote Desktop Help Session Manager
Remote Registry Service
Routing and Remote Access
Secondary Logon
Security Center
Smart Card
SSDP Discovery Service
System Restore Service
TCP/IP NetBIOS Helper Service
Telnet
Uninterruptible Power Supply
Universal Plug and Play Device Host
WebClient
WMI Performance Adapter

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 24-02-2005 15:13 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
staat er niets in je logboek?

• Silent Thunder
Windows heeft het register van gebruiker LAPTOP\****** opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
deze zit er wel vaak in...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Silent Thunder schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:50:Welke service moet ik weer aanzwengelen om het probleem op te lossen?
Dat kun je toch gewoon uitproberen ?

• Silent Thunder
Nielson schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:11:
[...]

Dat kun je toch gewoon uitproberen ?
duurt 5min per reboot... als ik ze allemaal moe uitproberen dan ben ik nog wel ff bezig. ik dacht wellicht dat iemand het een en ander kon relateren aan de service...

zeker met de hierbovenstaande logmelding

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 24-02-2005 18:23 ]

• Silent Thunder
Ik heb geprobeert alle services weer terug te zetten naar originele stand, maar het trage opstarten is er nog steeds :?

Dus mijn vraag: is er een functie in XP waar je de services kan resetten naar default?
Of is er een progje die tijdens het opstarten gaat meten waarom het OS precies zo traag is?

Het probleem concentreert zich dus bij het windows xp scherm waar dat balkje op en neer loopt en het daaropvolgende blauwe welkoms scherm (plus minus 5min zoals gezegd..)

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 26-02-2005 13:29 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het 'booten' dat traag is is als het in de GUI is vaak iets wat gerelateerd is aan network services. Deinstalleer alle Norton zut eens (als je die hebt ;) ) - en disable je netwerk kaarten eens als testje? :)

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is er een wireless adapter in de laptop aanwezig (tezamen met een 'normale' netwerkaansluiting)?
Wij hebben onlangs geconstateerd dat bij de Dell Latitude laptops in ons bedrijf het probleem bestond dat met een geactiveerde wireless verbinding er precies 2 minuten langer over wordt gedaan voordat de machine geboot is. Disabelen van de connectie verhielp dat (wel een vaag probleem trouwens...)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
Default Windows XP Services Configuration:
DefaultHomeAll.zip
DefaultProAll.zip

Pas alleen wel op dat dit voor de engelse xp versie is, ik weet niet of de servicenamen in het register voor de nederlandse xp hetzelfde zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 26-02-2005 13:51 ]

Systeem Specs

• Silent Thunder
elevator schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:30:
Het 'booten' dat traag is is als het in de GUI is vaak iets wat gerelateerd is aan network services. Deinstalleer alle Norton zut eens (als je die hebt ;) ) - en disable je netwerk kaarten eens als testje? :)
Symantec product gedeïnstalleerd, maar helpt niet (was alleen Ghost 9.0). Verder heeft het uitschakelen van de NIC ook geen resultaat.
Bean schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:48:
Is er een wireless adapter in de laptop aanwezig (tezamen met een 'normale' netwerkaansluiting)?
Wij hebben onlangs geconstateerd dat bij de Dell Latitude laptops in ons bedrijf het probleem bestond dat met een geactiveerde wireless verbinding er precies 2 minuten langer over wordt gedaan voordat de machine geboot is. Disabelen van de connectie verhielp dat (wel een vaag probleem trouwens...)
Ik heb er idd een wireless nic inzitten; en alles daarvan uitschakelen scheelt ook wel een minuutje ofzo, maar het probleem zit hem ergens anders. Het is niet zozeer het gevoel alsof je wat zwaars heb geïnstalleerd en je pc dan vervolgens wat trager is met opstarten; maar dit is gewoon extreem. Hij blijft echt superlang in die schermen hangen; en moet haast wel iets met die services ofzo te maken hebben? Want het probleem ontstond ook meteen nadat ik dat rijtje in de TS had uitgezet.
Occy74 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:49:
Default Windows XP Services Configuration:
DefaultHomeAll.zip
DefaultProAll.zip

Pas alleen wel op dat dit voor de engelse xp versie is, ik weet niet of de servicenamen in het register voor de nederlandse xp hetzelfde zijn...
Ik heb de NL versie, maar heb het toch even geprobeerd; en zag geen vooruitgang

• Silent Thunder
Ik gooi anders wel het ghost-image terug (had gelukkig mijn nieuwe OS installatie veilig gesteld voordat ik begon met experimenteren)

• Silent Thunder
Is het met Norton Ghost ook mogelijk om alleen het register te restoren vanaf mijn backup image? Want voor een complete OS-restore moet je booten via diskette of CD zie ik net. Ik heb in mijn laptop geen diskettedrive; en de recovery CD (die los staat van het ghost programma opzich; los in de zin van: andere CD) heb ik ook niet.

De locatie van de door mij gewijzigde services is namelijk: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

Ik heb de restore-files-or-folder-functie in Ghost geopend, maar hoe vind ik via de filebrowser de locatie van het register?

http://img153.exs.cx/img153/1221/yup2rh.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 27-02-2005 00:04 ]

Verwijderd

Volgens mij is die locatie \\Windows\System32\Config ?? (weet het niet 100% zeker)

misschien dat iemand het nog kan bevestigen..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Is inderdaad \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG, en het bestand wat je waarschijnlijk nodig bent is SYSTEM (zonder extensie). Als je deze even extract naar een tijdelijke map op je hd kun je 'm daarna met REG.exe LOAD even inladen bij-in je huidge register en zo vergelijken wat de verschillen zijn en deze daarna kopieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 27-02-2005 13:06 ]

• Silent Thunder
Nielson schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:05:
Is inderdaad \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG, en het bestand wat je waarschijnlijk nodig bent is SYSTEM (zonder extensie). Als je deze even extract naar een tijdelijke map op je hd kun je 'm daarna met REG.exe LOAD even inladen bij-in je huidge register en zo vergelijken wat de verschillen zijn en deze daarna kopieren.
Het kopieren lukt niet...

Hij zegt dat het te overschrijven gedoe in gebruik is; en dat kan ik ook wel begrijpen eigenlijk.

Hoe moet ik die //system32/config/(eventueel) system/ backup dan overschrijven met het huidige?

[ Voor 55% gewijzigd door Silent Thunder op 27-02-2005 15:14 ]

Pagina: 1