http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Ik heb een kersverse XP SP2 installatie op mijn laptop gedaan; en ik dacht heey, laat ik wat ''overbodige'' services uitduwen die ik toch niet echt gebruik maar wel resourcevretend zijn.
Volgens de bovenstaande bekende link kwam ik uit op deze onderstaande services die wel gedisabled konden worden. Alleen het opstarten duurt nu 5min ofzo; hij blijft zeg maar zolang hangen in het Xp's ''welkom'' scherm. Lijkt alsof hij naar iets aan het zoeken is ofzo wat ik heb uitgezet? Ik dacht zelf netlogon ofzo
Maar die bleek niet de oorzaak te zijn. Welke service moet ik weer aanzwengelen om het probleem op te lossen?
Ik heb een kersverse XP SP2 installatie op mijn laptop gedaan; en ik dacht heey, laat ik wat ''overbodige'' services uitduwen die ik toch niet echt gebruik maar wel resourcevretend zijn.
Volgens de bovenstaande bekende link kwam ik uit op deze onderstaande services die wel gedisabled konden worden. Alleen het opstarten duurt nu 5min ofzo; hij blijft zeg maar zolang hangen in het Xp's ''welkom'' scherm. Lijkt alsof hij naar iets aan het zoeken is ofzo wat ik heb uitgezet? Ik dacht zelf netlogon ofzo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Computer Browser Error Reporting Service Indexing Service Net Logon NetMeeting Remote Desktop Sharing Network Location Awareness (NLA) Network Provisioning Service Performance Logs and Alerts Portable Media Serial Number Service QoS RSVP Remote Desktop Help Session Manager Remote Registry Service Routing and Remote Access Secondary Logon Security Center Smart Card SSDP Discovery Service System Restore Service TCP/IP NetBIOS Helper Service Telnet Uninterruptible Power Supply Universal Plug and Play Device Host WebClient WMI Performance Adapter |
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 24-02-2005 15:13 ]