Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PDA met gprs die berichten ontvangt

Pagina: 1
Acties:

• Geodan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 14:32
Ik wil een soort eigen message service opzetten.
Ik wil vanuit een browser een berichtje sturen naar een PDA.

Hoe ik het nu doe is:

De PDA te laten pollen naar de server volgens een bepaald interval. Per request vragen of er nog nieuwe berichten zijn. Zo ja , dan worden deze mee teruggestuurd.
Dit is een omslachtige manier.

Weet iemand of het mogelijk is om een PDA met GPRS ook berichten kan ontvangen?
Dat ik een post doe naar een bepaald ip adres of msisdn? Een PDA krijgt geloof ik het ip adres van de zendmast waar het op aangemeld is, dus een directe 1 op 1 mapping met ip adres kan niet.
Maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat een PDA niet vanaf een externe bron bereikbaar is.

Verwijderd

Het ligt er maar net aan of je via een proxy bent aangemeld of niet.
Er zijn providers die je een ip adres geven( en je dus een volwaardige internet verbinding hebt) of je komt online via een proxy. In het laatste geval moet jouw apparaat dus continu checken voor nieuwe informatie. Dit is heel makkelijk te implementeren, en werkt snel. Of je moet je willen verdiepen in het wap-push protocol, maar dit is echt geen aanrader en is vaak duur(vanwege sms waarmee het gebeurt).

Het nadeel is dat er vaak nutteloze informatie wordt verstuurd, dit kan prijzig zijn bij een mobiele verbinding. Heb je bijvoorbeeld Orange, dan is dit gratis.En maakt het dus niet uit hoeveel data je genereerd.

Heb je daarintegen geen proxy, dan krijg je een ip adres waarop je direct vanaf de buitenwereld te bereiken bent. Je kunt dan zelfs je eigen mobiel als http server dienst laten doen. Bijvoorbeeld MSN werkt zo.

Elke moderne GPRS telefoon is al een soort van PDA. En bijvoorbeeld de MDA Compact, SE Pxx0/, nokia 9xxx zijn complete pda's met gprs functionaliteit.

• Geodan
Op dit moment werkt het nu al zo dat de PDA continu checkt of er nieuwe berichten op de server zijn. Maar dat kost iedere keer wel een request van 1 kilo byte. Wanneer er om de 10 seconde wordt gekeken of er al wat nieuws is wordt ook een dure grap.

De optie met of zonder proxy wist ik nog niet. Dan moet ik daar maar eens naar gaan kijken.

Het blijft wel een vreemd dat het zo lastig is om zo'n apparaat extern te benaderen.
De vraag naar deze mogelijkheid zal alleen maar toenemen.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:19
Heet dat geen email?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Geodan
Wat stom dat ik dat nou pas zie zeg.
Dan maar outlook installeren. 8)7 :9