Toon posts:

[SBS2003] E-Mail van 1 postvak tegelijkertijd lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb het volgende probleempje

ik heb hier een SBS2003 server met exchange geinstaleerd met 2 werkstations.

nu stuur ik alle mail die op de server binnenkomt naar de gebruiker "mailaccount" en laat vervolgens op de werk stations met microsoft outlook 2003 de email van "mailaccount" ophalen (ophalen is niet het goede woord, het blijft op de server staan)

dit werkt verder goed, zo kunnen alle 2 users op de werkstations zien wat voor mail er is binnen gekomen en wat er is verzonden, maar nu mijn probleem, ze kunnen niet tegelijkertijd bij de mailbox, want heeft user1 outlook geopend, ziet user2 geen emails, zodra user1 outlook afsluit ziet user2 de emails pas weer.

is er ook een optie die toelaat dat er 2 gebruikers tegelijkertijd bij 1 email box kunnen??

alvast bedankt

groeten.

8)7 = stoere smile

Verwijderd

Topicstarter
http://tc-web.tc.columbia...xchange/share_mailbox.htm

ik denk dat ik hiermee al een stuk verder ben,

groeten

minolta

8)7 |:( _/-\o_ :+ }:O :Z :z (leuk he die smilies ;) )

Verwijderd

Vergeet niet dat je beter Outlook 2003 in dit geval NIET in cached exchange-modus moet draaien, zodat ze realtime mail in de mailbox op de server verwerken (zodat de tweede pc direct de wijzigingen ziet).

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat het zo kon, maar als je dit doet moet je het op een werkstation uitvoeren, en dat was niet de bedoeling, ik wil het op de server kunnen regelen.

ik heb aan de mailbox van "mailaccount" iedereen alle rechten gegeven zodat iederen de mail kan ophalen.

dat lukt wel, maar zodra je dan op verzenden/ontvangen drukt in outlook, dan zijn de emails weg op de pc die outlook het eerst geopend had.

is hier nog een andere mogelijkheid?

kheb ook al bezig geweest met een groep die ik een email adres geef, en dan de gebruikers aan die groep toevoeg, dat wil wel, dan krijgen ze alle 2 de mail binnen, maar dan kunnen ze niet van elkaar zien wat er verstuurd is :(

als iemand wat weet, laat het horen, elke reactie is zeer welkom.

grtn MinOlta

|:(

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Ik zou eerst eens even controleren of je inderdaad niet de "cached mode" gebruikt in Outlook.
Daarna zou je op je server een nieuwe gebruiker + mailbox aan kunnen maken en dan ervoor zorgen dat de twee computers/gebruikers standaard hun eigen mailbox openen, èn de zojuist aangemaakte mailbox. Ik heb het op deze manier zonder enig probleem werkend gezien/gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-nl

moet je die mailbox die voor alle2 bestemd is samen met hun eigen openen?

wan tik heb nu maar 1 account ingesteld, met de cached mode uitgeschakeld. maar dat werkt niet

als je outlook op pc1 start, dan zie je de mails, maar start je outlook op pc2 en je drukt op verzenden/ontvangen, dan zijn de mails weg op pc1

groeten
Pagina: 1