Toon posts:

W2K server Office2003 distribueren?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb aardig wat research gedaan over hoe ik Office 2003 kan distriuberen via de W2K server, maar echt weten doe ik het nog niet.

Ik dacht als volgt te werk te gaan:
-Ik maak een distributie share me daar in de MSI-file van de office2003 cd(po11.msi).
Op deze share geef ik voldoende rechten voor SYSTEM.
-Via de Office Resource Kit maak ik via Custiomize installation een .mst file aan waar ik de hoe's en
wat ingeef. OOk de organisatie naam en product key geef ik daarin. Als ik klaar ben sla ik de
.mst file op. Bij de laatste stap geeft de wizard een scrip regel waar ik niet echt van snap wat dat inhoud.
-Vervolgens maak ik een nieuw groepsbeleid aan in de active Directory. Bij Machine Policy, Software Settings, Software Installation geef ik de msi Pakket aan die ik in de share had gezet. Ik kies voor een Advached Published or Assigned manier.
In het tablad Deployment kies ik type: assigned. Bij het tabblad modifications geef ik de .MST file aan die ik gemaakt heb. Voor de rest verander ik niets.
Deze policy pas ik toe op een groep en naar mijn verwachting zou het zo moeten werken, maar dat was niet zo!

Weten jullie wat ik fout doe of helemaal denkt.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ja, bij stap 1 ga je al de mist in: Everyone moet namelijk Read rechten hebben.

Hier heb je nog wat te lezen:
Step-by-Step Guide to Software Installation and Maintenance
Using Group Policy to Deploy Office

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

alleen share rechten voor system werkt natuurlijk ook niet omdat system een lokaal en geen domain account is dus je krijgt nooit de goede authentication... geef iedereen eerst maar eens read rechten en maak de share gewoon hidden met een $ er achter.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt je dus duidelijk nog niet verdiept in de materie. Hier op GoT doen we zelf onderzoek over hoe de softwaredistributietools van Windows 2000 Active Directory in elkaar steken ;) zeker voorafgaand aan het openen van een topic.

Lees hierover Windows Operating Systems - Policy, Algemene gedragsregels (Netiquette) en Registratievoorwaarden en faq nog eens over door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.