512 MB 3200 blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 09:59
Hey, Ik heb nog paar dagen geleden mijn 512 mb 3200 geheugen geruild voor een paar laptop onderdelen.
Ik kreeg bericht van die persoon dat zijn pc blijft rebooten toen hij die geheugen in deed.

Ik vroeg om zijn specs.Dit is de mail met specs:
Ik heb een AOpen AX45F-4DN met een P4 2.8/800/512 Processor en alleen jouw geheugen module. Als ik windows XP probeer te installeren dan crashed de installatie bij het begin al met een error 7 connot write to memory of zoiets. Ik heb de exacte code niet bij de hand. Het moederboard is nieuw uit de doos en de processor komt uit mijn andere PC waar die altijd goed werkte. De VGA kaart is een Matrox G400 Dual Head. Ik heb net nog even een andere geheugen module gekocht. (een nieuwe kingston 256 Mb PC3200) die ik er vanavond enen inzet onm te proberen of het echt aan het geheugen kan liggen. Ik hou je wel even op de hoogte.
Ik heb tegen hem verteld dat als hij andere geheugen in had dat hij die uit moest halen en met mijn geheugen alleen moest proberen. Ik weet niet zeker of dat zal werken.

Weet iemand waardoor het kan komen dat zijn pc reboot?

(Ik heb die geheugen uit mijn pc gehaald en hij werkt 100%)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
cannot write to memory lijkt me duidelijk: probeer memtest, en kijk of het geheugen compatibel is met het mobo :)

• com2,1ghz
Ik heb die geheugen geruild met iemand voor wat laptop onderdelen.
Die persoon woont in Pijnacker en ik woon in Haarlem dus het is iets te ver voor me.

Maar hoe kan di egeheugen niet competable zijn?

Hier staat dat hij pc 3200 geheugen wel ondersteund. http://hardware.gamespot.com/AOpen-AX45F-4DN-3197-S-35-35

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Indirect problemen oplossen werkt niet echt handig.

Met een andere geheugenmodule testen is sowieso een aanrader. Aangezien we pas vanavond via via horen hoe die test is gegaan, heeft het nu weinig nut om van alles te gaan gokken.

{signature}

• com2,1ghz
Als die kingston 256 mb geheugen werkt, ik wil het niet terugruilen want hij is niet kapot ofzo.
Die 512 mb werkte wel bij mij (Ik trekte die 512 uit mijn pc 1 dag van te voren)

Verwijderd

Pff, wie weet heeft die gozer hem bewaart in een boterhamzakje ofzo, of met z'n vingers vastgegrepen aan de contactjes. Als je 100% zeker weet dat de mem bij jou GOED was, en hij ziet er nog gewoon intact uit, en JIJ hebt hem niet mishandeld (lees: ge ESD-t), kun je hooguit aanbieden hem nog eens te testen op je eigen moederbord, maar anders: eigen schuld, dikke bult.

Het komt bij de zaak waar ik werk helaas érg vaak voor dat klanten terugkomen omdat hun DIMM niet zou werken. Antistatisch zakje/doodje al weggegooid, en het ding zit in een boterhamzakje. Ja, sorry, die dingen zijn statisch als de pest. Geen garantie.

• com2,1ghz
Ik stuurde het in de anti statisch zakje die ik zelfs van de winkel kreeg.
Ik had het verstuurd in een doosje in plaats van een envelop.
Het kostte ongeveer 7 euro verzend kosten enzo voor mij.

Hij stuurde een laptop hardeschijf en 128 mb geheugen voor laptop ook in een anti statisch zakje.
En die pc start wel op maar bij windows install komt er een fout.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Ik ben het eens met CABAL.

Je moet bij de verkoop garanderen dat je het product werkend kunt laten zien en er bij vermelden dat als het niet werkt je de producten niet terugneemt.

Op die manier loop je minder risico. Het product werkt, je hebt zelfs aangeboden om het te demonstreren dus de koper van jouw product moet daarover niet gaan zeuren.
Of het verkochte product compatible is met het product van de koper is jouw zaak niet.

Als een klant een 512MB DDR-SDRAM in z'n 286 wil stoppen vind ik dat best, ik zeg dan wel dat het niet gaat werken. Als de klant later terugkomt met de melding dat z'n 286 het niet meer doet omdat hij z'n module in een ISA slot geprikt heeft is dat niet mijn schuld.

Ik weet niet hoe je de zaken geregeld hebt en wat je hebt afgesproken.
Maar let erop, dat als je wat verkoopt dat je erbij vermeldt dat je het product werkend kunt laten zien (Als garantie dat het product bij jouw dus prima werkt) en dat je het product niet terugneemt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• com2,1ghz
Ik wil het niet terugruilen maar ik wilde weten waardoor die fout komt.
Het moet niet zijn dat ik hem opgelicht hebt en terug moet geven.

Verwijderd

We kunnen hem niet verder helpen als hij niet even snel de resultaten van de test met die 256MB module naar je mailt. Mail hem maar even of hij het al heeft getest.
Pagina: 1