Ik heb een nieuwe laptop gekregen en wilde die graag vergelijken met mijn oude. De nieuwe laptop heb ik erbij gekregen, dus ik wilde graag kijken of het de moeite waard is op de 2 laptops te gebruiken, of dat mijn nieuwe zo snel is dat ik die oude niet meer nodig heb.
Nieuw:
HP NC6000
2Ghz Dothan
2048MB intern
Ati Radeon 9600
60GB HD 7200 RPM
Oud:
Dell D600
1.6GHZ Centrino (Banias gok ik)
2048MB geheugen
Ati 7000
40GB 4200RPM HD
Het probleem is dat bij Sandra en PCmark en 3Dmark de scores op het nieuwe systeem 3 tot 4 maal zo hoog zijn als op mijn oude. Dit lijkt me overdreven. Ook is volgens Sandra mijn nieuwe HD net zo snel als een 15K SCSI schijf.
Beide laptops draaien XP SP2 met de juiste drivers. Ik heb geen andere processen draaien tijdens de benchmark. Welke tool kan ik nog meer gebruiken om een reeël beeld te krijgen? Het gaat me er niet om een zo hoog mogelijke score te krijgen, maar het verschil tussen beide systemen duidelijk te krijgen.
Nieuw:
HP NC6000
2Ghz Dothan
2048MB intern
Ati Radeon 9600
60GB HD 7200 RPM
Oud:
Dell D600
1.6GHZ Centrino (Banias gok ik)
2048MB geheugen
Ati 7000
40GB 4200RPM HD
Het probleem is dat bij Sandra en PCmark en 3Dmark de scores op het nieuwe systeem 3 tot 4 maal zo hoog zijn als op mijn oude. Dit lijkt me overdreven. Ook is volgens Sandra mijn nieuwe HD net zo snel als een 15K SCSI schijf.
Beide laptops draaien XP SP2 met de juiste drivers. Ik heb geen andere processen draaien tijdens de benchmark. Welke tool kan ik nog meer gebruiken om een reeël beeld te krijgen? Het gaat me er niet om een zo hoog mogelijke score te krijgen, maar het verschil tussen beide systemen duidelijk te krijgen.