Mxstream in een Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik woon in een rijdjeshuis en 3 andere buren willen ook ADSL, dus denken wij dat we met Mxstream Extra *D voordelig uit zijn.
Ik heb nog 4 netwerkkaarten liggen, dus dat is al geregeld.

Nu is mijn vraag; daalt de snelheid niet als we met z'n alleen op internet zitten? Wat voor router moet ik nemen, want ik ga geen server neer zetten en we moet allemaal op elk moment kunnen internetten. Ik dacht dus aan een router waar de ADSL-lijn gesplitst wordt in 4 lijnen waar allemaal tegelijk en op elk moment kunnen internetten. En kan de router ook als HUB functioneren?

Flickr

• rkrythe
ik heb bij Inmac een router gvonden die alleen niet geschikt is voor ADSL. Die hebben ze wel, maar die kosten 1800 piek. Weet iemand waar je een ADSL-modem kan kopen die je in combinatie kan gebruiken met een router?

Flickr

Verwijderd

We zitten hier ook met 4 man op 1 account, zonder router. Je neemt 1 compu met twee netwerkkaarten, 1 naar de hub en 1 naar de adsl-modem, en dan met een wingate-server ofzo (ik baal een beetje van wingate want het crashed om de twee uur, maar dat terzijde:) Als deze compu een adsl-verbinding heeft kan de rest via deze compu het net op. Het gaat wel trager want je deelt de bandbreedte, bij surfen zal je dit niet echt merken, maar als je de helenacht ftp's zit leeg te trekken met zn alle dan merk ie het wel:)

zie voor details:

http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/adslwingate/index.html

succes ermee!

Verwijderd

of je zet een super flappie-wappie-linux-server neer:) maar dat kan ik niet :(

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
In het boekje van MXSTREAM staat een plaatje en daar staat dit :

Je hebt het modem daar zit een snoertje aan naar het stopcontact een snoer naar de splitter van je telefoon en eentje naar een hub waar dan de 4 computers aan kunnen.

zat een typ foutje in :)

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 19:42 schreef Jona112 het volgende:
In het boekje van MXSTREAM staat een plaatje en daar staat dit :

Je hebt het modem daar zit een snoertje aan naar het stopcontact een snoer naar de splitter van je telefoon en eentje naar een hub waar dan de 4 computers aan kunnen.
ohyeah, had ik nog niet gezien, maar dat kan alleen met een mxstream-extra abbo, en je moet dan elke compu apart beveiligen tegen mensen van dit forum:)

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Op maandag 08 januari 2001 19:52 schreef jona het volgende:

[..]
ohyeah, had ik nog niet gezien, maar dat kan alleen met een mxstream-extra abbo, en je moet dan elke compu apart beveiligen tegen mensen van dit forum:)
Ja das waar maar dan hoef je denk ik niet de hele dag en nacht een server aan te houden en dat bespaart weer stroom dan hoeft alleen de modem aan te staan denk ik en hij had het toch over een extra abbo dus dan zou het zo wel kunnen lijkt me :)

• rkrythe
bedankt!
Ik neem een Extra abbo en prik dat modem in een 100Mbit HUB en we leggen een netwerk aan. Zo moet het lukken volgens KPN

Flickr

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op dinsdag 09 januari 2001 20:11 schreef ruubruub het volgende:
bedankt!
Ik neem een Extra abbo en prik dat modem in een 100Mbit HUB en we leggen een netwerk aan. Zo moet het lukken volgens KPN
Ik dacht dat volgens de kpn 100 Mbit niet goed werkte met adsl :?

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 20:30 schreef ubermaestro het volgende:
[..]
Ik dacht dat volgens de kpn 100 Mbit niet goed werkte met adsl :?
Mxstream is nu hooguit 1 Mbit, dus wat denk je zelf? ;)
100 Mbit is meer dan genoeg

• rkrythe
dacht ik ook

Flickr

Verwijderd

100 Mb hub werkt niet!!!!!

Alcatel-modem is een 10 Mb ethernet modem!!

Dus of een 10 Mb/100 Mb hub, of een 10 Mb hub. Niet naar verkopers van de KPN of V&D luisteren.

Verwijderd

Wat je beter kan doen als je geen pc aan wilt laten staan is toch ene routertje aanschaffen, kijk eens bij outpost.com, daar staat een linksys 4 ports router voor 129 USD, dat is ongeveer 300,- en de verzend kosten zijn gratis, betaal je geloof ik alleen nog import dus uiteindelijk betaal je niet meer dan zo'n 400,- , is perfect, je hoeft geen pc aan te laten staan, alleen de router en de hub. Simpel

Verwijderd

hoi,

mag dit dan? meerdere (buren) op 1 account?

volgens een vriend mag dit, maar mag dit van KPN?

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Volgens mij kan je het Alcatel ADSL modem niet aan een hub hangen zonder hem getweaked (naar router) te hebben...

Van KPN mag je je Mxstream abo niet met je buren delen.

Eat my shorts !

Verwijderd

Vroeger had je bij het mxstream extra abbo 4 IP adressen, maar dat is een tijdje geleden komen te vervallen... Dus je moet je modem tweaken of een router kopen...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Beetje oud topic dit...

toen was waarschijnlijk de alcatel tweak er nog niet.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik zit met hetzelfde dilemma....

Wat is nu de beste oplossing voor 2 pc's ? (2000pro-win98se)

1 Hub-alcatel tweak
2 netwerk met wingate of winproxy

hoe zit het met snelheid en stabiliteit ?
Pagina: 1