Toon posts:

Steep in TV beeld na aansluiten dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe DVD speler en a/v receiver gekocht van Onkyo.

Als ik de DVD speler met de bijgeleverde scart kabel aansluit op de TV krijg ik een licht gekleurde horizontale streep in beeld. En het tv beeld wordt nog smaller gemaakt.

Als ik de DVD speler achter in de videorecorder plug, dan heb ik wel het normale grote van het beeld en ook geen streep.
De Scart kabel van de DVD naar videorecorder is volledig bedraad.
De Scart kabel van de Video naar de TV in niet volledig bedraad.

Ik wil de DVD speler graag rechtstreeks op de TV aansluiten, maar wel graag zonder die hinderlijke streep.
Wie weet hier de oplossing voor?

Verwijderd

Misschien de speler op NTSC staan?

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Heb je ook al eens geprobeerd om de scart kabel van je video te gebruiken op je dvd speler en die van je dvd op de video?

Wat ik zelf vermoed is dat je dvd speler de tv aan stuurt via rgb op het moment dat hij met de volledig bedraadde kabel aangesloten is en door middel van composiet als hij via de videorecorder zit. Dit zou dit soort dingen kunnen veroorzaken.

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Maar de DVD speler moet toch gewoon via RGB aangesloten kunnen worden.
RGB levert ook een betere kwaliteit dan Composiet.

Als ik b.v. geen videorecorder had gehad, dan had ik de dvd speler ook rechtstreeks op de tv aan moeten sluiten. En dan was het ook wel fijn geweest als dat zonder streep in het beeld was geweest.

De Bijgeleverde Scart kabel was trouwens de volledig bedrade.

Zou het misschien ook een aardings kwestie kunnen zijn?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan mag je hopen dat het zo wel goed blijft. Want als je DVD via een VCR aansluit komt, als je pech hebt, Macrovision om de hoek kijken, gevolg, weer belabberd beeld.

Een aardingskwestie kan, maar meestal alleen als er apparatuur in je set zit die randaarde hebben.
Je zou eens wat netstekkers kunnen omdraaien.

Bij veel DVD spelers is in te stellen wat over SCART wordt verzonden. Dit kan RGB zijn, maar ook composiet, component en ook S-Video. Dus misschien eens kijken of je een ander signaal kunt uitsturen. Misschien zitten er zelfs signalen door elkaar bij volledig bedraad. Check ook je TV, ook die is soms weer in te stellen op welk signaal je via SCART wilt ontvangen.

Verder kun je misschien nog last hebben van een retour signaal. De meeste TV's kunnen een beeldsignaal terugvoeren over SCART, dit om het programma dat wordt afgebeeld direct op te kunnen nemen, en ook voor externe decoders kan een en ander anders geschakeld worden. Misschien komt zo'n retour signaal terug en raakt de synchronisatie in de war.
Je kunt dit vaak uitschakelen, of een ander signaal kiezen zodat je geen storing meer krijgt.

[ Voor 100% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-02-2005 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels weer wat geprobeerd.

De DVD staat op Pal.

De DVD doet bij beide kabels hetzelfde (Dus allebei een streep)

Ik begin nu te vermoeden dat het misschien iets met de insteling van de tv te maken heeft.
En dan betreft het een normaal beeld, of breedbeeld.

Maar inmiddels heb ik de orginel afstandsbediening niet meer, en moet ik het doen met een universele.
En daarmee kan ik niet omschakelen van breedbeeld naar gewoon beeld.
Pagina: 1