Haai ik krijg morgen mijn Cel466@525. Ik heb nu een PIII450@504 met een TNT2 Ultra. Die Cel is eigenlijk voor mijn tweede bak, maar ik dacht misschien is die Cel sneller met Games...dus dan wissel ik ze
De goede bak heeft een TNT2 Ultra.
De slechte bak heeft een TNT
De beste proc. krijgt de beste videokaart.
Maar welke proc is beter in spelletjes.
PIII vs. Celeron dus
De slechte bak heeft een TNT
De beste proc. krijgt de beste videokaart.
Maar welke proc is beter in spelletjes.
PIII vs. Celeron dus
Maakt bar, bar weinig uit...alleen bij SSE-accelarated games is die PIII dik sneller, maar die zijn er nauwelijks 
De PIII heeft dan wel een grotere cache maar die is ook de helft trager en bovendien niet zo belangrijk bij games.
Gewoon de proc met de hoogste kloksnelheid gebruiken (de Celeron dus)
De PIII heeft dan wel een grotere cache maar die is ook de helft trager en bovendien niet zo belangrijk bij games.
Gewoon de proc met de hoogste kloksnelheid gebruiken (de Celeron dus)
Hum... het gaat dus voornamelijk om het aantal megahertjes
........Maar het scheelt maar 21mhz...in mhz bijna evensnel. Ik weet dat de cache van de Cel sneller is, maar minder....als wat Daniel Kegel zegt waar
is kan ik dus beter die Cel nemen......leuke verhuis operatie
Verwijderd
Ik heb met 3D-mark 2k een celly 433 met een p2-450 vergeleken, de p2 was ca. 10% sneller, dus ik denk dat de p3 bij jou sneller zal zijn.
aan de andere kant draait de celery met een fsb van 75, en de PIII met een fsb van 112 wat natuurlijk een licht verschil kan geven in geheugen prestaties
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ja natuurlijk kan dat. Maar het mooie van dit forum is, is dat er zoon hoop kennis aanwezig is. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als je zoon community van Computerdudes hebt die het allemaal al weten. Het mooie is er ook van dat mensen hun eigen bevindingen kwijtkunnen...En de mogelijkheid om goed te testen heb ik niet.
Tuurlijk is een forum hendig. Maar iedereen heeft een ander systeem. Het kan zelfs zijn dat waneer er twee (voor het oog) identieke systemen zijn de een toch sneller is.
Daarom is een test ook zo moeilijk uit te voeren. Ik hoopte dat iemand zou zeggen "het maakt veel of niks uit". Zoals Daniel 
Als jij op je Cel 40 frames haalt bij een bepaald spel en iemand met een soortgelijke p3 proc. (uitgaande zelfde videokaart) en hij heeft 70 frames. Dan lijkt het me een stuk duidelijker.
En er zijn natuurlijk genoeg argumenten om te zeggen in dit geval is een Cel beter en in dat geval een P3.
Wat ik mij eigenlijk ook afvraag is of mijn Cel wel genoeg "body" heeft om mijn TNT2 Ultra te "dragen"
Als jij op je Cel 40 frames haalt bij een bepaald spel en iemand met een soortgelijke p3 proc. (uitgaande zelfde videokaart) en hij heeft 70 frames. Dan lijkt het me een stuk duidelijker.
En er zijn natuurlijk genoeg argumenten om te zeggen in dit geval is een Cel beter en in dat geval een P3.
Wat ik mij eigenlijk ook afvraag is of mijn Cel wel genoeg "body" heeft om mijn TNT2 Ultra te "dragen"
Verwijderd
met mijn celly 466@525 en geforce ddr haalde ik 3236 in 3DMark 2000.
milkman doe maar een test met 3dmark2000 met je huidige cpu dan weet je het ongeveer.
groeten
milkman doe maar een test met 3dmark2000 met je huidige cpu dan weet je het ongeveer.
groeten
Ik denk toch de pIII vooral om wat Zero zei
en een 112 mhz bus is altijd sneller als een 75 mhz bus.aan de andere kant draait de celery met een fsb van 75, en de PIII met een fsb van 112 wat natuurlijk een licht verschil kan geven in geheugen prestaties
.
Hhahaha BadtoBone.........het wordt jouw Processor.........weet je wel "vraag en aanbod" heheheh
Tot morgen he
Tot morgen he
Verwijderd
jesussss.....wat een vraag!
Die celery zuigt man, Die PIII trekt hem er aan alle kanten uit....
Nu ja, beetje overdreven
Die celery zuigt man, Die PIII trekt hem er aan alle kanten uit....
Nu ja, beetje overdreven
1. Een gestelde vraag is nooit dom
2. Als je iets zegt/roept, ondersteun het dan met argumenten
3. Lees de Faq
Verwijderd
>>Milkboer
1) Deze vraag vind ik dom
2) Zit al langer op dit forum dan jij denkt en nee, heb geen zin om mijn reactie te gaan uitleggen. Als hij dat zelf "nog" niet weet zie ik het nut er niet van in . . .
3) Ik lees genoeg, laat maar. . .
1) Deze vraag vind ik dom
2) Zit al langer op dit forum dan jij denkt en nee, heb geen zin om mijn reactie te gaan uitleggen. Als hij dat zelf "nog" niet weet zie ik het nut er niet van in . . .
3) Ik lees genoeg, laat maar. . .
Het geeft maar weer aan wat jouw nivo is.
Mensen die met zo'n attitude als jouw op tweakers rondlopen, daar schaam ik me voor.
Als eerste geen enkele vraag is dom en wie ben jij om daarover te oordelen. Als jij niks zinnigs te zeggen hebt op een vraag, dan reageer je toch niet.
En als je ziet hoeveel vragen er op het forum gesteld worden, dan zouden wij allemaal dus geen tweakers zijn.......
in iedergeval dieptriest.........
Mensen die met zo'n attitude als jouw op tweakers rondlopen, daar schaam ik me voor.
Als eerste geen enkele vraag is dom en wie ben jij om daarover te oordelen. Als jij niks zinnigs te zeggen hebt op een vraag, dan reageer je toch niet.
En als je ziet hoeveel vragen er op het forum gesteld worden, dan zouden wij allemaal dus geen tweakers zijn.......
in iedergeval dieptriest.........
3Dmark 2k moet je niet gebruiken om te vergelijken. 3D 2k is zwaar SSE geoptimaliseerd
De 112 bus zal in spelen duidelijk beter presteren dan de 75 bus denk ik. De MHz-jes verschillen te weinig om dit vershil op te heffen. Ik zou dus voor de P3 gaan.
Jediron> vertel mij eens waarom een celeron zo ongelooflijk zuigt tov een p3? Ik kan namelijk weinig argumenten bedenken:
1) fsb66 vs fsb100 : klopt celly is hier de traagste
2) 512 cache vs 128 cache : merk je alleen bij gigantische databases volgens mij; bij normaal gebruik is de fullspeed cache in het voordeel
3) SSE : wie gebruikt dat nou al, zelfs mmx is nauwelijks ingeburgerd
4) prijs : p3 = 1.5* celly
mijn conclusie : celly rulez
Chemist loves his 366@550
Jediron> vertel mij eens waarom een celeron zo ongelooflijk zuigt tov een p3? Ik kan namelijk weinig argumenten bedenken:
1) fsb66 vs fsb100 : klopt celly is hier de traagste
2) 512 cache vs 128 cache : merk je alleen bij gigantische databases volgens mij; bij normaal gebruik is de fullspeed cache in het voordeel
3) SSE : wie gebruikt dat nou al, zelfs mmx is nauwelijks ingeburgerd
4) prijs : p3 = 1.5* celly
mijn conclusie : celly rulez
Chemist loves his 366@550
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Milkman,
Wat je in de voorgaande reacties heb gehad zijn -al dan niet goed onderbouwde- vergelijkingen tussen de Cel en de PIII.
Anderen hebben ook voorgesteld om je systemen aan 3D mark 2000 te onderwerpen.
Afhanelijk van je voorkeur voor spellen zou ik -aangezien je hier vraagt welke processor het beste is voor spelleñ!- beide processoren liever onderwerpen aan test-demo's van Q3 ofzo. Dan merk je pas het verschil in framerates (ervan uitgaande dat je beide processoren met dezelfde videokaart gebruikt).
kijk ook maar even naar Toms Hardware Page
succes
Wat je in de voorgaande reacties heb gehad zijn -al dan niet goed onderbouwde- vergelijkingen tussen de Cel en de PIII.
Anderen hebben ook voorgesteld om je systemen aan 3D mark 2000 te onderwerpen.
Afhanelijk van je voorkeur voor spellen zou ik -aangezien je hier vraagt welke processor het beste is voor spelleñ!- beide processoren liever onderwerpen aan test-demo's van Q3 ofzo. Dan merk je pas het verschil in framerates (ervan uitgaande dat je beide processoren met dezelfde videokaart gebruikt).
kijk ook maar even naar Toms Hardware Page
succes
Verwijderd
Ceasar,
zoals ik zei had ik een p2-450 met een cel433 vergeleken met 3dmark 2k, ze hebben allebei dus geen SSE en de p2 was iets sneller3Dmark 2k moet je niet gebruiken om te vergelijken. 3D 2k is zwaar SSE geoptimaliseerd
Verwijderd
Mijn nivo ligt duidelijk hoger dat het jouwe.
Met wel 21 mhz snelheidsverschil zal je BIJZONDER WEINIG verschil zien, daar ik niet in cijfers ACHTER de komma werk ga ik dit ook niet testen voor je. Veel plezier met je 0.2 FPS winst...
Met wel 21 mhz snelheidsverschil zal je BIJZONDER WEINIG verschil zien, daar ik niet in cijfers ACHTER de komma werk ga ik dit ook niet testen voor je. Veel plezier met je 0.2 FPS winst...
Ik ging eigenlijk in op Badtobone, die 3dmark 2k resultaten wou zien
Pagina: 1