na uren op got en adobe forums te hebben gezocht, toch maar besloten een bericht posten, ik wil in photoshop cs een pdf bestand openen zonder dat de teksten omgezet worden in pixels. ik heb op een ander topic hier op got gelezen dat het moet kunnen maar bij lukt het niet. het is een lettertype dat ik extra heb geïnstalleerd (Avenir). In acrobat zie ik dat ik kan kiezen uit veel verschillende versies van lettertype (black, medium, light, roman, obilique en nog combinaties) maar in photoshop (en Word) is er maar 1 versie te vinden maar ik weet niet of het daaraan ligt. weet iemand een oplossing??
Verwijderd
in ps? waarom in ps? ps is een plaatjesbewerkingsprogsel, dus logisch dat het een plaatje wordt. Open eens in Illustrator ofzo?
wat is eigenlijk je doel?
wat is eigenlijk je doel?
doel is een stukje tekst een paar cm verplaatsen (lukt niet in acrobat niet)
en illustrator is een beetje te duur!!
Je moet het vrees ik in Acrobat oid openen of in ons aller vriend Illustrator. Als je een PDF opent in Illustrator laat hij het gewoon als tekst staan. Tenzij het al outlines waren gedurende de PDF van het ding zijn bestaan.
* Yellow|A outlines zijn liev, was de hele wereld maar een outline
//EDIT
Als Illustrator te duur is heb je een probleem. Je hebt de correcte tools nodig om werk voor elkaar te krijgen en zonder dat is het toch een beetje behelpen en creatief aan de slag gaan totdat je een oplossing hebt. Succes
//EDIT
Als Illustrator te duur is heb je een probleem. Je hebt de correcte tools nodig om werk voor elkaar te krijgen en zonder dat is het toch een beetje behelpen en creatief aan de slag gaan totdat je een oplossing hebt. Succes
[ Voor 30% gewijzigd door Yellow|A op 24-02-2005 12:40 ]
|{ brrr }] |
Maar als ik zo verschrikkelijk veel geld voor die programma's betaal vind ik dat ik wel wat meer mag verwachten, in acrobat kan je bijna niks veranderen!!!!
In Photoshop kun je geloof ik achtergrond en tekst apart importeren 
Als je daarachter bent kun je geloof ik wel realiseren wat je hierboven noemt.
Als je daarachter bent kun je geloof ik wel realiseren wat je hierboven noemt.
Ik zou eerder aan jezelf twijfelen als het je niet lukt in Acrobat. Mij lukt het namelijk wel. 'TouchUp Object Tool' is je vriend.trigger808 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:36:
doel is een stukje tekst een paar cm verplaatsen (lukt niet in acrobat niet)
Verwijderd
pdf is ook niet bedoeld om nog dingen in te gaan lopen wijzigen (tenzij je een illustrator pdf hebt, want daarin kan je het zo opslaan dat het nog te bewerken valt - in illustrator uiteraard).
Waarom edit je niet het bronbestand?
Kan in PDF ook prima.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:01:
pdf is ook niet bedoeld om nog dingen in te gaan lopen wijzigen (tenzij je een illustrator pdf hebt, want daarin kan je het zo opslaan dat het nog te bewerken valt - in illustrator uiteraard).
Tijdelijke oplossing: de illustrator trial downloaden vanaf de adobe site?
Toch?
Wou ik net zeggendaniel_ev schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:31:
Tijdelijke oplossing: de illustrator trial downloaden vanaf de adobe site?

ik wil de onderste regel netjes gecentreerd hebben tussen de blauwe balken.
je kunt met de object touchup tool dat stukje verplaatsen maar dan gaat de helft van het document ook verplaatsen
er staan ook geen spaties of tabs voor die je weg kan halen...
trail downloaden.. nog niet aan gedacht, stomstomstom, dank u
[ Voor 9% gewijzigd door trigger808 op 24-02-2005 13:51 ]
Omdat pdf absolute posities handhaaft.trigger808 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:02:
Maar waarom kan Acrobat niet gewoon simpel de tekst verplatsen
Dat is noujuist de kracht van pdf. wat je ziet op je scherm komt er op elke printer/filmbelichter/CtP/Pers ook net zo uit
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!
Yellow|A schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:37:
offtopic:
Hail!

Hail!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Pagina: 1