[PMG] geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 06:11
oke ik heb even vraagje, ik heb een hele tijd geleden een keer een probleem gehad, namelijk dat ineens mijn geluid raar begon te doen (kraken) helft van de usb poorten schee er mee uit, wat er aan vooraf ging was dat soms me computer in windows vastliep en dan echt helemaal geblokkeerd stond, dus pijltje bewoog ook niet meer, als ik dan rebootte dan bleef hij hangen op een knipperend streepje links boven in beeld of hij bleef rebooten.

goed uiteindelijk een nieuw mobo gehaald, probleem opgelost dacht ik, niet dus, het probleem kwam terug, na veel gedoe erachter gekomen dat het te maken had met een brak geheugenreepje (ik had 2x 256 DDR pc2100) ik had een kingston en een extram, de extram was gaar :(
was destijds blij dat ik het probleem had opgelost want ik had alles al zo n beetje vervangen en geprobeerd, van harde schijven tot processor. inmiddels had ik weer een ander mobo omdat ik toen nog dacht dat het nogsteeds het mobo was (had eerst een K7S5A, toen een A7V8X-X die toen stuk ging weer een nieuwe gekregen die al meteen stuk was niet mijn fout dus ingeleverd en geruild voor een MSI k7n2-delta L)

nu, ongeveer 5 maanden later, draai ik gewoon 512 mb DDR van corsair (valueram) en heb ik het extrammetje gebombardeerd tot sleutelhanger en heb de kingston valueram die ik had (256mb) doorverkocht aan een vriend (ding deed het immers prima toen ik de extram geloosd had) nu heeft die vriend bijna PRECIES het zelfde probleem, hiij heeft mijn kingston valuerammetje en een corsair valueram.

De corsair is pc 3200 en de kingston pc2100, hij draait een FSB van 400 op een A7N8X-X (nforce 2), hij krijgt nu als fout:

-blijft maar rebooten
-bij het invoeren van de instal cd van XP krijg je de volgende foutmelding: zoiets van File missing NTLDR. (het lijkt hier op)

zou het kunnen dat het geheugen gewoon gaar is omdat de kingston de 400 mhz FSB niet wil slikken (Wat ie overgens al 3 maanden lang wel gewoon doet) of zou het gewoon weer het mobo zijn (ASUS ZUIGT)

Adjust non olet, plerumque...

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 20:40

woutur

Klauwtjes uit!

Goh, zou het? Geheugen dat normaal op 266 mhz loopt, op 400 mhz zetten en je afvragen hoe het komt. Ik heb sterk het vermoeden dat je het in die hoek wel zal moeten zoeken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• 1nsane
tja ik weet het niet zeker de processor draait 400 mhz fsb maar ik weet het niet zeker van het geheugen, in memtest staat een vreemde waarde kwa snelheid maar als de processor 400 mhz fsb draait hoeft het geheugen dat toch niet perse te doen

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Dat hoeft niet persee nee maar over het algemeen loopt het geheugen gewoon synchroon met de fsb.
Dus test het met alleen de corsair module en check de instellingen in het bios hoe de snelheid van het geheugen staat ingesteld.

Verder ga ik gewoon mee met woutur.

offtopic:
En waarom zuigt asus ? Iedere mobo fabrikant heeft wel eens een slechte serie er tussen zitten denk maar even terug aan een paar jaar geleden met de problemen met msi bordjes. Dus dat slaat gewoon nergens op.

[ Voor 43% gewijzigd door Schapie op 24-02-2005 14:38 ]

No signature found

• 1nsane
Schapie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:36:
Dat hoeft niet persee nee maar over het algemeen loopt het geheugen gewoon synchroon met de fsb.
Dus test het met alleen de corsair module en check de instellingen in het bios hoe de snelheid van het geheugen staat ingesteld.

Verder ga ik gewoon mee met woutur.

offtopic:
En waarom zuigt asus ? Iedere mobo fabrikant heeft wel eens een slechte serie er tussen zitten denk maar even terug aan een paar jaar geleden met de problemen met msi bordjes. Dus dat slaat gewoon nergens op.
ik ga nu naar zijn huis om het nog eens te controleren momenteel staat hij nog memtest te draaien daar ;)

offtopic:
ik hoor om me heen laatste tijd alleen bagger verhalen over asus, mobo's die kapot zijn al bij aankoop, enz enz enz, beetje jammerlijk ik zelf heb er ook 2 gehad die stuk gingen allebei

• 1nsane
het geheugen liep al die tijd toch op 133 mhz, foutje van mij dus, memtest heeft 3 uur foutloos staan draaien zonder problemen, hij was nog niet klaar maar ik heb ff expirimentje gehouden, opstarten zonder HDD met XP cd, zelfde error, couldnt find NTLDR alleen nu geeft hij meteen die error, met hdd erin kreeg je eerst nog de vraag "wilt u vanaf de cdrom opstarten?".

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 16:07
Gebruik je een officiële win xp cd?
Hier staat namelijk iets over die foutmelding.
Ik neem trouwens aan dat je al geprobeerd hebt de computer op te starten zonder het verdachte geheugenreepje?

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Pagina: 1