Toon posts:

Asus Spresso Deluxe zonder vga

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil een Asus Spresso Deluxe aanschaffen en wil deze in de woonkamer aansluiten op een gewone breedbeeld televisie. Wil dus een scart-ingang gebruiken om het beeld op mijn televisie weer te geven. Maar de Spresso heeft geen standaard tv-out uitgang (noch s-video noch tulpstekker) waar ik een scartblok kan aansluiten.
Moet ik nu een extra agp kaart installeren met tv-out om dit voor elkaar te krijgen, of is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen ? Heb wel wat soldeerprojecten gezien op internet die van een vga-plug een scart stekker maken, maar durf me daar niet aan te wagen omdat ik niet mijn tv of de spresso wil beschadigen. Graag advies.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Spresso is er in 2 smaken, de S1-P111 en de S1-P112, aan de titel van dit topic zou ik denken dat je de P111 hebt. ( Dus alles erop & eraan )

Maar als ik je topic verder lees en je moeite hebt met aansluiten aan TV en het ontbreken van de juiste aansluitingen denk ik toch echt dat je een P112 hebt.

Dus welk type heb je ?

Als je een P112 hebt dan moet je een kaart kopen om tv-out mogelijk te maken. ( VGA met tvout OF tvkaart )

http://www.asus.nl/products/desktop/s-presso/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij staat er toch echt dat ie em nog moet aanschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:45:
Volgens mij staat er toch echt dat ie em nog moet aanschaffen :?
Oop's.....tja was ookal best laat he....

Nah nu weet hij iig wat hij moet kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:40:
De Spresso is er in 2 smaken, de S1-P111 en de S1-P112, aan de titel van dit topic zou ik denken dat je de P111 hebt. ( Dus alles erop & eraan )

Maar als ik je topic verder lees en je moeite hebt met aansluiten aan TV en het ontbreken van de juiste aansluitingen denk ik toch echt dat je een P112 hebt.

Dus welk type heb je ?

Als je een P112 hebt dan moet je een kaart kopen om tv-out mogelijk te maken. ( VGA met tvout OF tvkaart )

http://www.asus.nl/products/desktop/s-presso/overview.htm
Ik ga de p111 bestellen en heb nog wel een andere vraag :
- Er zit een OEM Leadtek Winfast2000 XP Expert tv kaart in. Volgens mijn speurwerk op internet werkt deze kaart niet met mediacenter 2005. Asus doet er home theater bij van Intervideo d8 ik. Heeft iemand deze kaart al aan de praat gekregen met Mediacenter 2005 ?
Een goed gratis alternatief is volgens mij : http://mediaportal.sourceforge.net/ maar ook daar lees ik niet dat iemand het met een Leadtek kaart (bovenstaande type) in 1 keer werkend heeft gekregen. Ik wil niet zelf zo'n apparaat bouwen want ik vind die Asus echt cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog, ik heb de p111 besteld.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat iemand nog reageren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

Ik krijg hem niet aan de praat iig :( misschien iemand tips?

Don't ever underestimate the power of the Dark side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

DarkDante schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:43:
Een gewone Windows XP erop installleren en dan daarbij een "media center" clone installeren ;-)

Op de frontpage ergens onder software zit zo'n tooltje!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

DarkDante schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:43:
Misschien moet jij wat tips geven om te zeggen wat je geprobeerd hebt enzo en wat "niet aan de praat krijgen" precies inhoudt :Y) :)

Onze glazen bol kan dat daar vandaan niet zien..

[ Voor 12% gewijzigd door GGS_206 op 12-04-2005 13:50 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Het gaat waarschijnlijk om zijn TV kaart, dat die niet werkt in Media Center 2005, maar ja, dat had je natuurlijk vantevoren kunnen weten, aangezien er maar zeer weinig kaarten zijn die dat wel doen ;).

Op de site van MS kan je lezen welke het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34

DarkDante

Soeplepel

heb zelf een topic begonnen:

Asus S-presso P111 vraagjes

deze tv kaart krijg je ook niet werkent in MCE. heb nu een pvr-500 gekocht en gaat prima

Don't ever underestimate the power of the Dark side

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:48:
Wil een Asus Spresso Deluxe aanschaffen en wil deze in de woonkamer aansluiten op een gewone breedbeeld televisie. Wil dus een scart-ingang gebruiken om het beeld op mijn televisie weer te geven. Maar de Spresso heeft geen standaard tv-out uitgang (noch s-video noch tulpstekker) waar ik een scartblok kan aansluiten.
Moet ik nu een extra agp kaart installeren met tv-out om dit voor elkaar te krijgen, of is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen ? Heb wel wat soldeerprojecten gezien op internet die van een vga-plug een scart stekker maken, maar durf me daar niet aan te wagen omdat ik niet mijn tv of de spresso wil beschadigen. Graag advies.
Op mijn Spresso 112 zat standaard wel een tv-out uitgang, en een verloopplugje daarvoor naar tulp zat er ook bij. Dus dan een rood/wit audio snoertje van de audiouitgangen en een geel videosnoertje van de verloopplug in een scartblokje steken en het scartblokje in je tv stoppen en je bent klaar. Het enig wat je nodig hebt is dus dat scartblokkie, zoiets http://www.kabelsenco.nl/..._info.php?products_id=118 :)
Pagina: 1