Toon posts:

Outlook zonder exchange, welk pakket? OL Folders, Opusflow e

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een pakket (eventueel gratis, hoeft niet) waarmee ik voor 3 gebruikers in outlook het volgende kan delen:
• Agenda
• Contactpersonen
• Mail (eventueel)

Heb je ervaring met 1 van de volgende producten, of heb je ervaring met een ander product wat je zelf aanraadt ?

http://www.vaita.com/download.asp
http://www.opusflow.nl
http://www.public-shareware.nl
http://www.olfolders.nl

Alvast bedankt voor je reactie!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Mdaemon + groupware, goed en goedkoop alternatief voor Exchange

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Heb je hier zelf ook ervaring mee?

• Marlibica

Marlibica

Zekers. Doet wat jij wilt op basis van IMAP. Alleen vind ik dat ze dat keurig hebben verwerkt. Je installeert een soort tooltje dat zich integreert in Outlook en dat om de zoveel tijd (instelbaar uiteraard) de boel synchroniseert. Mijn ervaring is dat als je een item plaatst, het een paar seconden later op de andere werkstations te zien is. Alleen niet zo snel als met Exchange, maar absoluut erg goed werkbaar.

Afgezien daarvan is de mailserver funktionaliteit erg goed en zeer gebruikersvriendelijk. Je kunt trouwens een 30 dagen versie downloaden van zowel Mdaemon als Groupware voor Mdaemon.

Bedrijfjes die Exchange te duur vinden biedt ik meestal dit alternatief. Het wordt alleen steeds minder sinds Small Business Server een habbekrats kost.

edit:

Nu ik dat neerschrijf.. Waarom geen SBS? Is tegenwoordig ook niet zo moeilijk meer...

[ Voor 7% gewijzigd door Marlibica op 24-02-2005 15:21 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, voor zover ik het uit het verhaal van de website begrijp is het dus mogelijk om deze "server" te draaien op een van de 3 pc's waarop ook outlook draait?

Of is het in deze situatie onoverkomelijk dat er een server komt?

en in mijn situatie, kun je dan af met alleen groupware (als je ook de agenda wilt bijwerken van de collega) ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 17:43 ]

• Marlibica

Marlibica

Je moet inderdaad op één van de PC's MDaemon installeren waar je gerust ook Outlook op kunt draaien. Groupware gaat niet zonder Mdaemon. Het is een plugin daarvoor.

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
en als ik het goed begrijp zorgt groupware voor het delen van de agenda en het ook erin kunnen werken?

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:51
Is het met MDaemon ook mogelijk om vanaf een andere plek via internet je mail, contacten, agenda in outlook te benaderen?

edit: na wat google lijkt me dit mogelijk te zijn met Worldclient + MDaemon

[ Voor 25% gewijzigd door kavorka op 25-02-2005 13:49 ]

• Marlibica

Marlibica

Klopt idd. Je benadert de server op ipadres poort 3000. Username Password en je kan overal bij.

@bardy, Met groupware maak je een centrale agenda aan die je kunt delen, ik weet niet zo uit mijn hoofd of eigen agenda's gedeeld kunnen worden. Ik dacht het wel. Download anders de software en probeer het uit.

[ Voor 136% gewijzigd door Marlibica op 25-02-2005 15:58 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels Mdeamon + groupware in gebruik.

Met deze tool kun je agenda's delen en ook kan mdeamon als mailserver fungeren.

Het uitproberen van deze tool werkt erg prettig. De licentie is behoorlijk aan de prijs, maar voor in een bedrijfssituatie is het dat wel waard.

Om je pda te laten sychroniseren met een publieke agenda moet je wel even intellisync installeren (ook betaald) en dan werkt dat ook goed.

Vragen kun je altijd ff mailen.

Verwijderd

Werk ook bij verschillende klanten met Mdaemon en Groupware en werkt eigenlijk erg goed. Alleen in combinate met Office 2003 vind ik de gedeelde mappen erg onoverzichtelijk. Maar dat zit hem meer in de beperkingen van Office dan van Mdaemon.

En wel een nadeel, je kan alles delen behalve de mailbox.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:01:
Werk ook bij verschillende klanten met Mdaemon en Groupware en werkt eigenlijk erg goed. Alleen in combinate met Office 2003 vind ik de gedeelde mappen erg onoverzichtelijk. Maar dat zit hem meer in de beperkingen van Office dan van Mdaemon.

En wel een nadeel, je kan alles delen behalve de mailbox.
dat laatste ben ik niet met je eens, je kunt werkelijk alles delen tussen users onderling.

ik draai dit pakket nu een week om als reden dat ik ook via deze weg m'n treo650 kan synchen met outlook en zo m'n vrouw weer overal kan zien waar ik wanneer zit. Ook als mailserver werkt het prima, persoonlijk vind ik dit pakket een echte aanrader. Mede vanwege het feit dat het bij mij na 4 uur knutselen goed up-and-running was.

Verwijderd

Sinds kort is Mdaemon "Outlook Connector" uit, daarmee kan je volgens mij inderdad ook mailboxen delen. Deze software komt in de plaats van wat voorheen Mdaemon Groupware was. Groupware wordt nu standaard in Mdaemon geleverd alleen met iets aangepaste functies, niet meer voor het delen/synchroniseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 10:16 ]

• Marlibica

Marlibica

Ik heb het gezien en geprobeerd. Het wordt nu echt een volwassen pakket en een waardig alternatief voor Exchange. Als je dan ook nog bedenkt dat het stukken gebruikersvriendelijker is en in mijn ogen veeeeeeel logischer in elkaar steekt lijkt de keus snel gemaakt.

Sign here against sigs

Verwijderd

Nu nog een NL versie van het geheel, zodat je in je outlook niet ineens allemaal dubbele mappen krijgt (postvak in / inbox etc).

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
the noise schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:30:
[...]

dat laatste ben ik niet met je eens, je kunt werkelijk alles delen tussen users onderling.

ik draai dit pakket nu een week om als reden dat ik ook via deze weg m'n treo650 kan synchen met outlook en zo m'n vrouw weer overal kan zien waar ik wanneer zit. Ook als mailserver werkt het prima, persoonlijk vind ik dit pakket een echte aanrader. Mede vanwege het feit dat het bij mij na 4 uur knutselen goed up-and-running was.
Ik draai zelf al een poos mdeamon met zo'n 130users het enige probleem is dat ik niks kan aanbieden om van pda's of gsm mail te lezen maar ik begrijp dat het nu wel mogelijk is ??

Kan je misschien heeeeeeeel kort zeggen hoe dat ongeveer werkt, die treo650 maakt die via internet connectie met je mail server en kan je dan emailen ????

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:21
Thijs B schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:39:
[...]

Ik draai zelf al een poos mdeamon met zo'n 130users het enige probleem is dat ik niks kan aanbieden om van pda's of gsm mail te lezen maar ik begrijp dat het nu wel mogelijk is ??

Kan je misschien heeeeeeeel kort zeggen hoe dat ongeveer werkt, die treo650 maakt die via internet connectie met je mail server en kan je dan emailen ????
inderdaad, de treo heeft wifi/EDGE en dan laat je em connecten naar je webmail. die herkent dat er een smartphone (OID) contact maakt en vanaf dat moment kun je webbased mailen met de treo. Je hebt dan echt superkleine pagina's welke snel laden. wel loop ik er soms nog eens tegenaan dat hij wat trubbles geeft met een bepaad html opmaakje.

Via webmail kun je dan geen agenda zien, daarvoor zul je een push methode moeten hebben vanaf je server naar je smartphone.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:05:
Nu nog een NL versie van het geheel, zodat je in je outlook niet ineens allemaal dubbele mappen krijgt (postvak in / inbox etc).
je kan in Mdaemon\worldclient\domain.ini een extra optie inschakelen waarmee je je folder localisation inschakelt.
DraftsFolderName=
SentFolderName=
TrashFolderName=

Outlook Special Folders (postvak in en dergelijke) kunnen nog niet worden aangepast, hoewel dat wel in OE en de webmail prima kan.

Als je met je textnewsreader subscribed op lists.altn.com vind je hun mailinglists/newsserver met diverse groepen voor elk product wat ze voeren.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 10-06-2005 22:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1