Ik heb een Samsung tv van 1,5 jr oud. Een jaar geleden kwam ik er al achter dat toen ik mijn dvd speler aan wilde sluiten ik storing had als ik scart gebruikte, zogenoemde golfjes.. En dit niet het geval was bij gewone kabel of dvd via de tulp stekkers.. Nu heb ik digitenne aangeschaft en weer scart stekkers geprobeerd te installeren.. Maar weer golfjes! Wat kan dit zijn??
Lijkt me een soort storing/interferentie op je scart. Heb je een beetje fatsoenlijke dikke/stugge SCART kabel of een scart veter van € 1,50?
Ik heb t al met 3 scart kabels geprobeerd, twee keer golven, een keer helemaal geen beeld, gekocht bij de block voor 15 euro... Vreemde is dat kabel tv en dvd met tulp prima werkt... misschien storen mijn boxen van de radio op de scart?? kan zoiets?
vb naar av???
Heb die doorgenomen.. met kabel tv geen last dus aan een scheidingsfilter heb ik niks...
Heb die doorgenomen.. met kabel tv geen last dus aan een scheidingsfilter heb ik niks...
Je hebt een probleem met je dvd speler dus hoort het thuis in AV (Audio, video en hifi) en niet in VB (videoplanken en beeldkanonnen)Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:05:
vb naar av???
Nu je probleem: ik kan eigenlijk maar twee dingen bedenken waarom je met scart die golfjes krijgt en met tulp niet:
1) je scart kabel is "slecht". En met slecht bedoel ik dat het van die goedkope dingen zijn van de bouwmarkten. Zelf gebruik ik dubbel afgeschermde kabel die wat dikker en stugger zijn dan normale kabels. Daarmee voorkom je storingsinvloeden van andere apparaten.
2) de scart uitgang van je dvd speler is brak.
EDIT: wat het ook nog zou kunnen zijn is dat de videorecorder (als je die hebt) stoort. Zelf had ik er namelijk een staan en kreeg altijd een soort van geestbeeld door mijn dvd heen. Sinds ik de videorecorder er tussenuit heb gegooid is het beeld perfect.
[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 24-02-2005 15:48 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Thanks, maar heb geen video recorder.. En meerdere kabels geprobeerd.. Ook van 15 euro... Van de block etc...
Misschien ligt het probleem bij de scart aansluiting van de tv? Als je nog een andere tv hebt met een scart aansluiting kan je dat natuurlijk even controleren door daar de dvd met scart op aan te sluiten.
[ Voor 53% gewijzigd door gws24 op 24-02-2005 16:54 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
ja ik ben de enige die er last van heeft. Had de dvd speler idd bij iemand anders aangesloten, geen golven..
Dus vandaar ik ben op zoek op dit probleem bekend is en een andere oplossing is..
Geen garantie op tv.. Vorige keer toen mn dvd speler aansloot niet bij stil gestaan dat de scart bij de tv stuk kon zijn en de tv laten nakijken.. Nu zegt iedereen ook is onwaarschijnlijk kapotte scart alleen golven (licht) veroorzaakt...
Heb mijn tv bij n andere dvd speler aangesloten, op een andere kamer. Nu doet hij daar t zelfde.. En dus ligt t aan mn tv. Ik heb dus bij systeeminstellingen van digitenne gekeken en daar staat compostie en rgv ofzo.. met compositie geen golfjes en ook geen dvd kwaliteit....Wie weet hier een oplossing voor?
Dus vandaar ik ben op zoek op dit probleem bekend is en een andere oplossing is..
Geen garantie op tv.. Vorige keer toen mn dvd speler aansloot niet bij stil gestaan dat de scart bij de tv stuk kon zijn en de tv laten nakijken.. Nu zegt iedereen ook is onwaarschijnlijk kapotte scart alleen golven (licht) veroorzaakt...
Heb mijn tv bij n andere dvd speler aangesloten, op een andere kamer. Nu doet hij daar t zelfde.. En dus ligt t aan mn tv. Ik heb dus bij systeeminstellingen van digitenne gekeken en daar staat compostie en rgv ofzo.. met compositie geen golfjes en ook geen dvd kwaliteit....Wie weet hier een oplossing voor?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 09:57 ]
specificeer die golven eens wat nauwkeuriger dan je tot nu toe gedaan hebt, misschien kunnen we daar dan ook echt nog iets mee.
[ Voor 1% gewijzigd door remco_k op 25-02-2005 14:56 . Reden: stomme, idiote typo ]
Alles kan stuk.
Pagina: 1