[wmp] hoe skippen door nummers in 1 groot wma bestand *

Pagina: 1
Acties:

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Ik zit met het volgende probleem waar ik geen oplossing op kan vinden:

Ik heb een album van zeg een megamix cd, deze cd is geript naar 1 groot wma bestand maar ik wil eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om nummers over te slaan als ik deze rip weer op cd gebrand heb of in windows media player afspeel.

Kan iemand mij vertellen of deze mogelijkheid er bestaat? en zo ja, hoe ik dat kan bewerkstelligen? het feit dat ik een hypothetische probleem omschrijving geef is omdat het voor meerdere cd's nodig is (een onbekend aantal cd's).

[edit]
shit, vergeet ik de topic titel af te maken. kan een modje deze aanpassen? naar iets van [wmp] cd in groot bestand maar wil toch nummers skippen

[ Voor 14% gewijzigd door kroeske op 24-02-2005 11:15 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

je kan de wma in een geluids editor gooien en dan gewoon de nummers knippen en wegschrijven als losse nummers en dan die weer op cd zetten.

• kroeske
het probleem is dat het om een onbekend aantal cd's gaat. en een handmatige oplossing dus eigenlijk geen oplossing is.

vandaar dat ik eigenlijk opzoek ben naar een feature in de wma encoder of windows media player die dit kan oplossen (misschien middels een of ander meta document dat deze informatie meegeeft op de cd?)

[ Voor 53% gewijzigd door kroeske op 24-02-2005 11:24 ]

• kroeske
ben ondertussen wel al een stuk verder gekomen (of in ieder geval, een mogelijke oplossing gevonden).
Bij het rippen van de cd zal er een cue sheet aangemaakt moeten worden, nu rest alleen nog de vraag of de wma encoder dit kan en of wmp dit kan gebruiken bij het branden van de file. iemand die me hier een uitleg/duidelijkheid over kan geven?

• kroeske
lijkt wel een persoonlijk log te worden zo :+

in ieder geval ben ik er nu achter dat zowel windows media encoder als windows media player geen cue sheets ondersteunen. ik hoorde wel iemand over de mogelijkheid om meerdere streams in een enkel wma bestand te stoppen. normaal gesproken wordt dit gebruikt om meerdere lagen boven op elkaar te krijgen met verschillende bitrates etc maar mijn gedachte ging nu uit naar het plaatsen van meerdere streams die gapless achter elkaar geplaatst worden in de wma file. in windows media encoder 9 kan ik hier jammer genoeg niks over vinden en google helpt me ook niet veel verder.windows media guru's hier die me kunnen helpen?