Toon posts:

Hoge piep en systeem shutdown/crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen bugs/systeem probleem forum vinden, vandaar dat ik het hier maar post.

Sinds kort ben ik aan het werk in het EMC als AiO. Op het lab daar werd een computer gebruikt voor data-acquisitie van een experimentele opstelling. Ik zeg werd, want op een gegeven moment traden er problemen op. Na ongeveer een half uur kwam er een hoge piep van de tower af (hoogst waarschijnlijk van de HD) en uiteindelijk slaat de computer volledig af.

Dit gebeurt ook als de computer niet aan de experimentele opstelling gekoppeld is. Ik heb de kast open gehaald om te kijken wat er mis zou kunnen zijn. De koeling werkt niet optimaal (af en toe draait het ventilatortje met horten en stoten), maar omdat de piep ook optreedt als de computer nergens mee bezig is, en dus bijna geen warmte genereert, lijkt het me niet een koelingprobleem.
Ook heb ik het batterijtje vervangen voor de zekerheid.

Al deze problemen waren er al voordat ik met mijn werk begon, dus ik ken de verdere historie van de computer niet echt.

Heeft 1 van jullie enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Groeten,
Ruud

P.s. als die het verkeerde forum is, verplaats dan maar :D

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44

L01

Ik zou er even een andere koeler opzetten want ook een CPU die niets doet genereerd warmte.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.