Ik heb twee AlphaServers staan waarvan ik het een en ander onderling zou willen wisselen: de trage (AS1000A, 266MHz 21064 CPU, 64MB RAM) zit in een handige "pedestal" kast en heeft een 420W voeding, de snelle (AS800, 400MHz 21164 CPU, 384MB RAM) zit in een rackmount behuizing en heeft een kleinere 300W voeding. Zoals je wel had kunnen raden ben ik bezig geweest om het moederbord en de CPU card van de AS800 in de AS1000A te forceren. Daar is al een hoop ellende mee gepaard gegaan, maar ik wil toch doorzetten.
Het grootste probleem zijn nu echter de voedingen: die lijken niet compatible. Beide moederborden hebben 3 powerconnectors, alleen hebben ze verschillende vormen. Daarbovenop komt nog dat de fysieke groottes van de voedingen dusdanig verschillen dat ik ze niet zomaar van kast kan wisselen. Ik zou dus liefst enkel de moederbord connectors afknippen en weer erop solderen. Ik besef dat dit wel het riskantste is van de mogelijke opslossingen. Helemaal omdat ik nergens informatie over de pinlayout kan vinden.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Het grootste probleem zijn nu echter de voedingen: die lijken niet compatible. Beide moederborden hebben 3 powerconnectors, alleen hebben ze verschillende vormen. Daarbovenop komt nog dat de fysieke groottes van de voedingen dusdanig verschillen dat ik ze niet zomaar van kast kan wisselen. Ik zou dus liefst enkel de moederbord connectors afknippen en weer erop solderen. Ik besef dat dit wel het riskantste is van de mogelijke opslossingen. Helemaal omdat ik nergens informatie over de pinlayout kan vinden.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?