Compact Flash multiple card reader

Pagina: 1
Acties:

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Hoooi,

Misschien een beetje een vage titel, excuses daarvoor. Maar ik ben naar het volgende op zoek. Een card reader voor cf kaartjes waar ik er een hoop tegelijk in kan stoppen. Ik moet veel kaartjes tegelijk volgooien en wil hier zelf software voor gaan schrijven (ik moet het apparaat dus zelf kunnen aansturen) maar ik heb tot nu toe nog geen hardware gevonden waar dit mee mogelijk is.
Weet iemand of zoiets verkrijgbaar is of misschien een andere oplossing voor dit probleem. Ik dacht aan aantallen van 10 / 20 of liefst nog meer kaartjes tegelijk die ik vol wil stoppen.

Alvast bedankt voor reactie!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 11:02
Ik heb nog nooit gehoord van cf readers met meerdere sloten :?
Mischien dat je met usb hubs meerdere readers kan gebruiken,
dan heb je dus wel 20 readers nodig.....

• Hardcell
daar was ik al bang voor jah..

• Lennart_1337
Maar waarom heb je één apperaat nodig met 20 cf slots ipv 20 cf readers met 1 slot?
(de laatste optie lijkt mij ook nog eens stukken goedkoper mocht een apperaat met 20 cf slots bestaan)

Als je 4 platte readers naast elkaar op een plank lijmt en daarbovenop nog vier planken met 4 readers, zodat een 4x5 matrix ontstaat dan kan je aan de achterkant elke 4 readers met een hub verbinden en dan de hubs onderling verbinden. Dan heb je alles netjes weggewerkt en kost het je maar een usb poort.

• Hardcell
ik heb dit voor mijn werk. wij gaan van deze kaartjes distribueren maar we zijn nog op zoek naar een efficiente manier om deze vol te gooien.

• Lennart_1337
Elke cardreader krijgt zijn eigen schijf letter in de volgorde van inpluggen.
Dus als je een batch bestandje maakt met iets in de trand van copy c:/map to e: f: g: h:
dan lijkt het me ook te kunnen.
Ik kan dus bijna niet overweg met cpromt en dus ook geen batches maken.
Maar het moet wel mogelijk zijn om in één keer een map naar meerdere doelen te kopieren lijkt mij...
Misschien met een logbestandje erbij om in het kopieer proces op fouten te bespeuren?

Anyone met ervaring met batches maken???

Want met een batch bestandje en dat planken verhaal hierboven is het alleen maar een kwestie van content in het mapje op de c: schijf zetten dan leege kaartjes er overal in en op het batch bestandje klikken. Als ik iets over het hoofd zie dan moet je het me maar zeggen. ;)

Edit:
Ik zie dat ik je met mijn berichtje weer helemaal naar boven heb gekiepert, misschien dat er nu ook andere mensen hun visie gaan geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 25-02-2005 09:52 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Een batch bestand kopieert technisch gezien niets tegelijkertijd, wel vlak achter elkaar en sneller dan dat je even met de hand kan doen. Het is beter een echt programma te schrijven.
Een card-reader met meer CF sleufjes heb ik ook nog niet gezien. Ik vermoed dat de oplossing met meerdere usb readers nog de beste is. let wel, in Windows ben je gelimiteerd aan het aantal readers door de beschikbare schijfletters. Heb je multi-card readers, dan ben je zo vier letters per reader kwijt. Je moet dan dus losse CF readers kopen of naar een *nix OS kijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Hardcell
ik ben nog op zoek naar de beste manier om die readers aan te sturen. een batch bestand is idd een idee, maar misschien lukt het ook om m.b.v. de windows smart card api of de winplex api zelf iets te programmeren zodat ik wel meerdere readers kan volgooien (dus direct de reader aansturen via de usb en niet via een shell commando zoals copy). maar weet iemand wat windows doet zodra je meer readers als driveletters hebt?
een *nix systeem is helaas geen oplossing omdat de software onder windows komt te draaien.
Pagina: 1