Toon posts:

Geen SBA/Fast writes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het... dit is de zoveelste post waarin 3DMark2000 voorkomt...

Met mijn Creative GF2MX haal ik 4100 3DMarks... Ik heb gezien dat mensen met vergelijkbare systemen rond de 5000 zitten.
Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat Sideband (SBA) en Fast writes allebei uit staan (in de BIOS staat Fast writes op supported). Bij de Creative AGP utility zijn de SBA en Fast writes opties grijs...
Weet iemand hoe ik deze dingen kan enablen?

Mijn systeem:
AMD Duron 800 / 224 MB PC133 / Creative GF2MX / Windows ME

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

SBA kan alleen enabled worden door een nieuwe bios voor je kaart. Ik heb een bewerkte bios voor mijn ELSA Gladiac waar ze de SBA hebben geactiveerd. Geen verschil in snelheid maar wel bij NFS5 regelmatig verschijnende streepjes (gelukkig alleen bij dit spel). Met Fast Writes heb ik geen ervaring die wordt toch niet ondersteund door de BX chipset (heb een BF6).

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Ik heb wat gespeeld met SBA/FW uit/aan met een V7700(GF2) en het maakte bij mij nagenoeg niets uit. In de meeste gevallen waar ik testen gezien heb op hardwaresites met FW uit en aan, was de score met FW aan eerder lager dan hoger.

Om een hogere 3DMark2000 score te krijgen, moet je eerder denken aan het tweaken van het geheugen van je GF2MX.