hyperlink automatisch met onClick maken

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
k ben bezig met het omzetten van een intranet naar een nieuwe layout.
In een smoelenboek staan een aantal namen met een link erop naar hun foto. Nu wordt elke foto in het parent frame geopend. (size foto: 200 x 200 pixels)

Ik heb nu bij elke link een onClick gezet
code:
1
<a href="Plaats_pic.jpg" target="_blank" onclick="window.open('Plaats_pic.jpg','_blank','fullscreen=0,location=0,menubar=0,resizable=0,scrollbars=0,status=0,toolbar=0,width=250,height=250');return false;">Naam Persoon</a>

Het probleem is alleen dat ik over een paar maanden weg ben en dat dan iedereen een foto moet kunnen toevoegen zonder in de html te prutsen.
Men gebruikt Frontpage om de pagina te maken en een hyperlink kopieren is geen optie. FrontPage gooit dan de oude tag weg en zet gewoon weer <a href=Plaats_pic.jpg>Naam Persoon</a> neer.

Is er een mogelijkheid dat ik ervoor kan zorgen dat elke hyperlink in de pagina die onClick achter zich krijgt?

p.s: Graag geen reacties in de trant van "Welke n00b gebruikt er nu nog FrontPage?!

Verwijderd

Geef in je html-pagina een base-target "_blank" aan.
Dan heb je geen onClick nodig. Gebruikers kunnen hun afbeelding met linkje dan gewoon invoegen met frontpage.

Nadeel: Het nieuwe window is niet netjes op maat.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mag je dit niet in ASP of PHp maken ?

Dan kun je een script schrijven wat aan de hand van data uit bijv een access DB.

Zet je in de DB netjes Naam , Afdeling, intern telnr, url naar foto.

Wijzigingen in het personeel kunnen dan eenvoudig verwerkt worden in de DB en komen realtime op het intranet smoelenboek

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is een html probleem. Deze horen niet in Programming & Webscripting.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.