[K8N NEO2] MSDos startup probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Hallo beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje een K8N Neo2 met bios 1.4 erin, met daarop twee hdd die in een Raid-0 config zitten en deze in partities gesplitst van C: (windows) D: (troep). Ik wil er graag een gemodde bios inflikkeren. Nu kan dit gewoon via Dos en dan flashen vanaf de hdd (via floppy wordt heel erg afgeraden), maar als ik in Dos zit en ik typ C: dan geeftie aan dat dit een invalid drive is terwijl ik die wel degelijk heb. (ook bij D:) Weet iemand een oplossing?

Alvast Bedankt _/-\o_

Verwijderd

Je hdd's zijn prolly NTFS..
En dos kan geen NTFS lezen...

// edit

Dus je moet OF van floppy flashen OF je schijf veranderen naar FAT32

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 10:42 ]

• Jilvoos
Oh hmm ga eens kijken of dat te fixen is. Iig bedankt... _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Je moet de bestanden die je flashen wilt op de diskette zetten. Past dat niet, maak dan een bootable CD.

Een FAT32 schijf aanmaken is een beetje onnodig vind ik als het veel simpeler direct van diskette o.i.d. kan. Controleer wél ff of de diskette nog in goede staat is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jilvoos
Het lukt geeneens via dat Fat32 gedoe. Ik heb namelijk via partitionmagic een fat32 partitie gemaakt, daar alles op gegooid, maar nog invalid drive. Ik kan nu wel op C: maar nu kan hij die bestanden niet vinden... Overigens raad MSI met capslock af om diskettes te gebruiken...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kan je niet een dos versie gebruiken die WEL ondersteuning bied voor NTFS? Zie www.bootdisk.com

MechWarrior || Monsters Game

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Is die FAT32 partitie wel goed :?
Geformatteerd en niet groter dan 32GB ;)

MSI raad het flashen van floppy's af omdat je het risico loopt dat het floppy niet goed is en dus halverwege het flashen vastloopt. Je zou dat kunnen overwegen om een bootable CD te maken of werken met een RAM Drive ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jilvoos
Hdd is 6 gb groot en geformateerd. Maar misschien is via cd wel de beste oplossing... Ga vanavond even kijken (hmm das over 7 minuten :S)

[ Voor 7% gewijzigd door Jilvoos op 25-02-2005 17:53 ]

Pagina: 1