Toon posts:

[postfix]attachments uploaden,vervolgens vervangen door link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende bereiken;

Emails moeten op de linux mailserver ontdaan worden van attachments, deze moeten vervolgens op een ftp of samba share geplaatst worden en in de email moet ipv de orginele attachment een link naar het bestand op de ftp/share geplaatst worden. Zodat als je een grote bijlage naar 100 man stuurt, het bestand slechts één keer opgeslagen wordt op de server.

Iets dergelijks als outlook plugin is hier te vinden
http://www.addonmail.com/products/Attach2Link.asp?idFrom=2

maar ik wil het graag serverside via mijn postfix regelen?

Via google vind ik slechts client side plugins.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
kan je dit bijvoorbeeld niet met amavisd-new doen? Deze kan de attachments verwijderen. Grote kans dat hij ze ook naar een directory kan verplaatsen.

Misschien de moeite waard om naar te kijken

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit als onderdeel van mijn stage opdracht doen. Binnen dit bedrijf wordt gebruik gemaakt van een complete gateway/virusscanner/mailserver/firewall e.d. distributie die postfix gebruikt. Ook bij veel klanten wordt van deze distro gebruik gemaakt en het is voor mij dus helaas geen optie de mailserver te veranderen. Bovendien moet er dus in de mail ook egt een verwijzing komen naar het verplaatst bestand.

Verwijderd

Maar Amavisd-new is geen mailserver, het is een soort 'filter'-plugin voor je mailserver die het mogelijk maakt om op virussen en spam te filteren. Erg veel configuratieopties en mooi spul, werkt o.a. met "spamassassin" en kan bijzonder goed gebruikt worden i.c.m. Postfix. Dus gewoon even lezen op de amavis-website, en even proberen...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:43
amavisd kun je prima gebruiken i.c.m. postfix hoor, zoals Cyberknutselaar al zegt.