Toon posts:

[Excel] Onvoldoende geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

hier op een bedrijf als ik een excel document open en dan een regel invoeg en dan een regel probeert te kopieeren en te plakken in die nieuwe regel, krijg ik de melding "Onvoldoende Geheugen". Hij plakt de tekst echter wel! Weet iemand wat ik kan doen om die melding weg te krijgen?

Windows 2000 Pro
Office 2000

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10-2025

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

je cash geheugen vergroten denk (My Computer -> Properties ->Advances ->Performance Settings ->Virtual Memory //Change)

[ Voor 9% gewijzigd door BoY-z0nDeRMaN op 24-02-2005 11:03 ]

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

Verwijderd

Kijk eens met de taakbeheerder/taskmanager naar het geheugenverbruik.
Het zou ook 'gewoon' een bugje kunnnen zijn. Alles geupdate? (ook office)
Zet je pagefile (wat Boy bedoelt) eens op iets heel groots, 3 GB ofzo

/off-topic
Boy: cash is contant geld, cache is zeer snel buffergeheugen (_meestal_ in de processor en niet uitbreidbaar)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zitten er toevallig veel macro's / formules in,aangezien excel 2k een max geheugen gebruik kan hebben van 60 mb geloof ik. daar is verder niets aan te doen behalve upgraden ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

bij het bedrijf waar ik zit precies hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk zitten er (zeer) veel externe links in je spreadsheets; 2 "trucs" die hier goed helpen":

1. Lokaal zetten van spreadsheet (misschien heb je last van een langzaam netwerk)
2. De source-files waar de spreadsheet naar verwijst openen voordat je je spreadsheet opent.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

mrsar schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:26:
zitten er toevallig veel macro's / formules in,aangezien excel 2k een max geheugen gebruik kan hebben van 60 mb geloof ik. daar is verder niets aan te doen behalve upgraden ;)
Inderdaad, wij liepen ook tegen het geheugen probleem op met Excel 2000 en daarom zijn er een aantal 'proef'-licenties voor Excel 2003 gekocht, daarmee was het probleem uit de wereld. We hadden ook te maken met sheets >60~80MB

-- == Alta Alatis Patent == --

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Ik had dit probleem toevallig gisteren ook, en met m'n systeemgeheugen was inderdaad niks aan de hand, een ingebouwde excel limiet lijkt me logisch daarentegen. Ik selecteerde +-3K rijen keer 26 kolommen is ~78K velden, wat me op zich niet heel veel lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties, zal is t een en ander proberen
Pagina: 1