Toon posts:

lokale rechten om een programma te gebruiken !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik had een vraagje over het volgende.

we hebben hier een domein waarin je inloged en nu is eht zo dat ik een pakket heb geinstaleerd wat deels op een gedeelde schijf op de server staat en een deel lokaal op alle user bakken.

Nu is het zo dat waneer ik het programma wil draaien dat hij een error geeft omkdat hij lokaal niet mag schrijven, (hij maakt altijd tempjes aan en later verzend hij de data naar de gedeelde netwerk schijf) Nu zou je zeggen geef die user rechten op de lokale bak , maar dat is een beetje omslachtig,
want er zijn bijv 100 users en alle users zijn op de server gedifineerd en niet lokaal op de client

is er niet een manier om de vanuit de server Win2k de rechten van bepaalde mappen voor bepaalde user op de CLIENT te beheren of iets dergelijks ?

kan goed zijn dat het een vet eitjes is voor de doorgewinterde Win2k persoon die werkt met rechten :) ik heb er neit veel kaas van gegeten :) vandaar

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:36

Tiny

Wat eten we?

Groep Domain Users group rechten geven.

Verwijderd

Topicstarter
op de server ? of op de lokale bak ?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:57:
Server

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
ik kan daar zo 1,2,3 niet vinden waar ik kan instellen welke dir hji op de anderen pc dus wel schijf rechten heeft Etc,

bedoeling is dat ik dus op de server kan zeggen vannuh user 100 mag op zijn eigen bak in die dir wel schrijven. en de rest zit al dicht dus :)

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:36

Tiny

Wat eten we?

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:57:
Nee, de Domain Users groep geef je rechten op de lokale pc.
Dus iedereen die lid is van het domein krijg daar rechten.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
en rechten op de servers ook... misschien geen goed idee. Er zijn login script die bijvoorbeeld de domain users toevoegd tot de Power Users op de lokale pc. Misschien ook een oplossing.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Das het gekloot met NTFS en lokale rechten idd. 1 van de 2 kun je beter uitzetten en op serverniveau alles regelen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en met "cacls" kun je in een scipje rechten toekennen aan lokale directories aan domain users.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad alles via server lijkt mij het relaxed :) geen geklooit meer niet heen en weer renne etc maarja zal ook nog wel wat voeten in de aarde hebben.

Verwijderd

Er vanuit gaande dat je ook w2k/xp clients gebruikt, gewoon een Group Policy aanmaken voor deze computers. Daarmee kun je ook rechten zetten op fileystem en registry. Dit vind je onder "Computer configuration, Windows Settings, Security settings, File system".

Michel
Pagina: 1