Linksys ethernet adapter knipperend

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Hoi,

Ik was gister bezig om een adsl verbinding te installeren toen het opeens vast liep; later bleek dat ik me vergist had en (omdat ik normaal altijd met switches / routers werk) dus een straight kabel ipv. een cross-link had gebruikt. Goed, my bad...en gecorrigeerd, nu ligt er een crosslink.
Het adsl modem( oranje speedtouch (dacht ik) van bbned) geeft aan zowel adsl als ethernet verbinding te hebben....nice dacht ik, bijna klaar :)
Toen ik de computer ging bekijken zei deze echter dat er geen netwerkkabel ingestoken was; achter de computer zie ik het 100MBit lampje (niet het activity ding!) oranje knipperen. Niet goed dus, ik denk dat op de een of andere manier het signaal niet klopt. Maar wat kan ik hier nu aan doen?
Het gaat om een Linksys LNE100TX ethernet adapter (gloednieuw) met nieuwste v5 drivers. die lijkt ook gewoon goed te werken binnen windows trouwens.

Kan het zijn dat de kabel kapot is? of weet iemand wat die foutcode (oranje knipperend op 100Mbit) betekend?

Mijn dank ;)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Het 100mbit lampje?
Is daar uberhaupt een lampje voor? :)

Als je hem op 100mbit full duplex hebt ingesteld: zet het eens op 'Automatisch' en probeer het dan.

• Aesculapius
hij is nergens op ingesteld, just out-of-the-box geinstalleerd, dan staat ie standaard op auto toch?...

er zijn meestal twee lampjes: een voor connectivity en een voor activity, dat connectivity lampje is dus aan het knipperen....

Verwijderd

probeer eens een andere kabel.

een paar dagen terug nog heb ik in een ander topic iets gelezen over het aansluiten van een speedtouch, dat dat juist niet met een cross cable moet. Probeer dus eventueel ook nog eens een straight cable

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Modem/routers met cross?
Das welt eerste wat ik hoor.
Gewoon een straight kabel hoor!

Deze advertentieplaats is te huur!

• Aesculapius
het is dus alleen een adslmodem he, zonder routerfuncties. en hij wordt niet, zoals ik normaal doe, op een switch / router aangesloten (sure, dan straight) maar rechtstreeks op de ethernetkaart in de computer; In de adsl-installatiehandleiding staat ook specifiek vermeld dat het met een cross moet, en de rooie meegeleverde kabel (van een meter |:( ) is ook een cross dus ik denk dat dat wel klopt...

Verwijderd

probeer toch maar een keer een straight ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Knipperen betekent vaak dat de auto-negotiote niet lukt/bezig is. foute kabel dus?

REGEL 1: CONTROLEER JE KABEL.

/edit : note to self: controleer spelling als je in hoofdletters post.

[ Voor 30% gewijzigd door leuk_he op 24-02-2005 15:19 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Aesculapius
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:25:
probeer toch maar een keer een straight ;)
Als je leest zie je dat ik eerst een straight kabel had, en dat werkte dus helemaal niet :) (er geen totaal geen lampje branden, noch op de ethernet kaart, noch op het adsl-modem).

Ik heb de ethernetkaart zonet in mijn eigen pc geduwd en hier doet hij het prima; de kabel zal dus inderdaad het slachtoffer gaan worden van een grondige inspectie ;)

Pagina: 1