Toon posts:

netwerk optimaal delen voor online gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi everyone,
Ik zal even kort vertellen wat mijn probleem is:

The game waar het om gaat is Counter-strike Source.

Ik heb ADSL in duitsland, ik heb nooit problemen ermee. Normale ping 80~110 op nederlandse servers.
Ik gebruikte een straight kabel, van de dsl modem naar mijn pc.

Ik heb nu een tweede pc aangesloten, middels een sitecom 5 poorts 10/100 full duplex switch. Dus opstelling is:
DSL modem -> via straight kabel -> Switch-> via straight kabel(s) -> pc1 en pc2

Ik heb 2 half-life cd's, dus 2 licenties. Ik heb ook twee aparte inlog gegevens. Beide pc's kunnen op internet, en beide kunnen counter-strike source spelen (tegelijk). Maar nu komt het:
De eerste keer dat ik met twee pc's connecte, kreeg ik op beide pc's een normale ping 90~110. Ik helemaal blij, het was gelukt!! Maar niet voor lang :(

Maar toen heb ik mcafee internet suite geinstalleerd op pc 1. Ping liep daarna op beide computers op tot 600~800. mcafee meteen verwijderd. De pc waar mcafee opstond is weer geformateerd met winxp pro. Nu heb ik op pc 1 een ping van 120~160. Zonder dat ik beide op internet heb. Vreemd aangezien het eerst 80~110 was! Ik krijg dit ook niet meer goed. Ik heb nu nog niet geprobeerd om beide pc 's weer te starten met css. Maar vrees het ergste.

Beide netwerkkaarten zijn full duplex. Ik gebruik straight kabels. platform op beide is winxp prof, zelfde licentie, geen virusscanner op beide. Geen spyware of achtergrond programma's.

Ik weet dat het goed werkte, het ging mis na installeren van mcafee, maar dit is inmiddels er al af.
Heeft iemand tips voor mij?
Ik heb zeker gezocht op tweakers en google, maar de meeste topics gaan over Counter-strike 1.5 of 1.6 en/ of win98.
Is er iemand die een suggestie heeft, zodat ik dat kan nagaan. Verdere info op verzoek verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 09:38 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heeft minster mcacfee soms je standaard windows firewall weer geactiveerd tijdens de deinstall? filteren kost tijd weet je. (hoewel dat niet zoveel vertraging moet opleveren). Andere windows patches als voorheen? Wat draai je nu als anti-virus - anti spyware ? (het goede antwoord is : niets)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:32:
Heeft minster mcacfee soms je standaard windows firewall weer geactiveerd tijdens de deinstall? filteren kost tijd weet je. (hoewel dat niet zoveel vertraging moet opleveren). Andere windows patches als voorheen? Wat draai je nu als anti-virus - anti spyware ? (het goede antwoord is : niets)
Ik zal dat even nakijken, of mijn windows firewall aanstaat. Ik denk echter van niet. Windows is niet geupdate. Dus draait de standaard cd versie. Misschien juist wel updaten?

Verder draait er totaal geen virusscanner, anti spyware programma's.

Een vriend gaf de suggestie om te kijken welke utp kabels ik gebruik, twisted of standaar Cat (nogwat). En dat ik misschien mijn modem/router moet configureren, dat de juiste poorten open staan, hoe dit precies moet weet ik nog niet.

Kan ik niet met wat instellingen in Counter-strike Source of in windows mijn netwerk tweaken ?

Verdere specs:

Pc1
Intel p4 2400 mhz
2x 256 mb ram
Apogee mobo EJL91 (d8 ik :))
Netwerk poort onboard
MSI FX 5600 XT video kaart
Creative geluidskaart
WinXP prof (geen service pack 2)

Pc2
AMD 1800XP
1x 256 mb ram
Standaar ouwe mobo (cheap merk)
XFX TI4400 video kaart
Creative live 1024 geluidskaart
3com netwerk kaart
WinXP prof (geen service pack 2)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:10 ]

Verwijderd

Probeer eens om een vanuit je pc een ping te doen op een snelle website (google.nl, speedtest.nl) en kijk wat hier je ping is.Het kan natuurlijk ook aan de CS server liggen waar je op speelt. Een ping van 80~110 lijkt mij erg hoog om te gamen.

Start->uitvoeren->cmd->ping google.nl of speedtest.nl

hopelijk helderd dit de situatie een beetje op.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:04:
[...] Windows is niet geupdate. Dus draait de standaard cd versie. Misschien juist wel updaten?
lijkt me verstandig. Jij weet wat de situatie was voordat je die mcafee zooi installeerde
Verder draait er totaal geen virusscanner, anti spyware programma's.
Verstandig |:(
Ik zit te wachten op regelgeving dat je in dit soort gevallen mede aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade die ontstaan is door dergelijke domheid.
Mijn bescheiden mening 8)
Een vriend gaf de suggestie om te kijken welke utp kabels ik gebruik, twisted of standaar Cat (nogwat). En dat ik misschien mijn modem/router moet configureren, dat de juiste poorten open staan, hoe dit precies moet weet ik nog niet.
Je zegt zelf dat je straight kabels gebruikt. Dat zullen dan wel standaard patch kabels zijn. Die zijn per definitie twisted: utp, unshielded twisted pair
Kan ik niet met wat instellingen in Counter-strike Source of in windows mijn netwerk tweaken ?
Voor vrijwel alle online game's zul je het nodige moeten tweaken.
Het is blijkbaar heel moeilijk om met iedere snelheidsvariant van internet en alle soorten pc's rekening te houden zodat je optimale gameplay krijgt.
Juist daarvoor heb je de console's. (Xbox, PS2, etc etc.)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:16:

Verstandig |:(
Ik zit te wachten op regelgeving dat je in dit soort gevallen mede aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade die ontstaan is door dergelijke domheid.
Dit staat er momenteel niet op omdat ik dacht dat mcafee de problemen veroorzaakte. Als de rest naar wens werkt, dan installeer ik rustig aan weer mijn € 55,- dure mcafee internet suite.
Verder bedankt voor je overige toelichtingen. ;)

Verwijderd

Virusscanner wil ook wel eens alle verkeer monitoren :)

verders is een Game vanuit duitsland naar nl nooit betrouwbaar met pings.. Het moet een aardig snelwegje op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:52 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:46:
Dit staat er momenteel niet op omdat ik dacht dat mcafee de problemen veroorzaakte. Als de rest naar wens werkt, dan installeer ik rustig aan weer mijn € 55,- dure mcafee internet suite.
Verder bedankt voor je overige toelichtingen. ;)
Ik geloof dat mcaffe ook allerlei opties had die scanden op virussen in het internet verkeer. (met name voor mail belangrijk) dus dat dit je internet vertraagd is niet zo'n vreemde suggestie. Je kunt deze scan tijdens download vast ook uitschakelen. (uiteraard geen .exe in mailtjes runnen, nooit niet, ook niet met virus scanner)

Maar de CD versie (XP sp0 ) is redelijk oud. Zou nu toch gewoon naar xp sp2 gaan bij een nieuwe install. Anders heb na wat browsen zo spyware te pakken. die vertaagd de boel WEL. :7

Kabels: is er iets veranderd? nee toch? (overgens moet vaak tussen modem en switch een crossed kabel tenzij je modem juist anders is, of je switch een "upload" poort heeft. maar dat verkaard niet een hogere ping.

Uiteraard nit uitsluiten dat het gewoon aan je internet provider ligt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het volgende gaan doen:

1) Windows xp updaten! SP2 en alle security updates.
2) McAfee Internet Suite installeren
3) Mijn modem/router poorten configureren in McAfee firewall, en afstemmen op de eisen die
hier staan

Ik zal dit op beide pc's toepassen. Hopen dat dit de oplossing is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is tot nu toe gelukt. Ik heb de utp kabel van de router naar de switch vervangen door een 3 meter crossed cable. Ik heb google gepinged. En kreeg op beide pc's een ping van 700. :(

Daarna heb ik op pc 1 mcafee geinstalleerd (niet geupdate). Met het scannen van de pc, vond mcafee 2 trojans en wat spyware. Dat al na 1 dag en dan heb ik nog niet eens iets gedownload! :'(

Toen de poorten ingesteld zoals dit op de steam site stond. Daarna cs opgestart op beide pc's, en het werkte! Gemiddelde ping van 80~100. Nu moet ik nog mcafee en windows updaten. Ik hoop dat beide pc's dan nog werken! Ik schrijf iig de stappen op die ik neem. Zodat ik altijd terug kan vallen.

Ik houdt jullie nog verder op de hoogte! >:)

Overigens begrijp ik nog niet hoe dit opgelost is. Lag het aan de trojans, of spyware? Of lag het aan de configuratie van de poorten, of aan mcafee. Het blijft mij onduidelijk. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 09:29 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-05 19:38

psy

Als je een kale install doet met 2000 of XP (<SP2) is het zowiezo eigenlijk noodzaak om EERST een fatsoenlijke firewall te installeren vóórdat je een verbinding maakt met internet. Je loopt echt een hoog risico als je dat niet doet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
psy schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:43:
Als je een kale install doet met 2000 of XP (<SP2) is het zowiezo eigenlijk noodzaak om EERST een fatsoenlijke firewall te installeren vóórdat je een verbinding maakt met internet. Je loopt echt een hoog risico als je dat niet doet.
Inderdaad, vandaar mijn opmerking :
})

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1