[Symantec Ghost] Corruptie melding

Pagina: 1
Acties:

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik heb een probleem met Symantec Ghost 8.

Ik gebruik GhostCast om verschillende machines tegelijk van een image te voorzien. Dit gaat verder allemaal prima. Alleen als ik een gemaakte image verplaats naar een andere schijf, en vervolgens weer terug. Dan krijg ik daarna als ik die image wil terugzetten een melding dat de image file corrupt zou zijn.

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om de ghost images (.gho) de verplaatsen? Op de GhostCast server heb ik niet genoeg ruimte om alle verschillende images te laten staan, dus moet ik ze verplaatsen naar een grotere netwerkschijf.

Ik ben al wezen zoeken in het doolhof van de symantec site, maar dat is echt drie keer niks. Ook kan ik geen e-mail adres of helpdesk nummer van symantec vinden, als iemand die weet, graag :)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:00

BoAC

Memento mori

Hoe groot is je image? Toch niet toevallig groter dan 2.4 Gb ?

• Mr-Leo
4,48 GB verdeelt over 3 image files

- dell.gho (2.097.137 KB)
- dell0001.ghs (2.097.136 KB)
- dell0002.ghs (513.865 KB)

uiteraard verplaats ik steeds alle image files.

Verwijderd

Naar welk filesystem/os gaan die files? Probeer het anders eens met 1GB files.

• Mr-Leo
Een Windows xp bak. Aan mijn machine hangt een usb drive waar ik via een windows share de files op zet. De GhostCast server is een windows 2000 server (xeon).

Ik maak de images via GhostCast (create image - Unicast optie) en daar kan ik nergens kiezen hoe groot de image files moeten worden.

Verwijderd

Alles is NTFS?
Open het image eens met de ghost explorer, geeft -ie dan ook een error?
In de handleiding (ghostcdrom:\Documentation\Ghost_imp_guide.pdf) op pagina 290 wordt uitgelegd dat je zelf mag bepalen wat de span-size is.

Die handleidingen bij Ghost zijn héél uitgebreid :Y)

• Mr-Leo
Is inderdaad NTFS en Ghost Explorer geeft dezelfde melding. Nogmaals de image was prima voor het verplaatsen.

Ligt dit dan aan NTFS?

Verwijderd

Ligt niet aan NTFS. (was bang dat je FAT32 had, of erger nog, FAT16 :X )
'Gelukkig' (not) zijn er nog andere mogelijke oorzaken:
_ Het geheugen van de PC waar de USB drive aanhangt, controleer dat met memtest
Je kunt ook het geheugen testen door complete DVD's te kopiëren, is ook een goede test, aangenomen dat de DVD-schijf en speler goed zijn (of CD's natuurlijk)

_ De USB drive zelf, controleer die met een tool van de fabrikant
_ De drivers van de USB drive

• Mr-Leo
Ik heb na een uur memtest draaien nog geen fouten kunnen vinden in het geheugen. Ik heb zelf het idee dat die USB drive een beetje niet-zo-fris is.. als ik hem namelijk aan heb staan als ik deze pc wil booten, blijft de pc hangen tussen de cpu en de geheugen test van de POST.

Morgen even een nieuwe image maken en deze naar een andere, niet-usb, schijf verplaatsen!

Bedankt voor de goeie tips!

Laat morgen weten of het heeft geholpen.
Pagina: 1