[XP] foutmelding 0xC80003FB bij Windows update *

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Windows Update werkt niet meer. Ik krijg foutmelding 0xC80003FB. Ik kan nergens wat vinden over deze fout.

Bij Windows Update verschijnt de fout als ik een van de opties kies (snelle installatie of aangepaste installatie)

Wie kan mij helpen???

Thnx

René

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan nergens wat vinden over deze fout.
[google=0xC80003FB] geeft mij twee hits. Een van de twee geeft meteen een mogelijk antwoord :)
http://www.eggheadcafe.co...owsupdate/post2972990.asp
This error means ERROR_NO_LOG_SPACE

System could not allocate the required space in a registry log. Please try and free up some space on the drive where the Operating System is install and then try Windows Update again.
Lijkt me duidelijk :P

Trouwens welkom op GoT!
Zoals je trouwens in Windows Operating Systems kan zien, staat er in elke topictitel een OS versie genoemd. Het is in WOS dan ook bijna altijd erg relevant: dus welk OS heb jij?
Zie trouwens ook het sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) met de policy bovenaan WOS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• renmoo
Bedankt voor je snelle reactie...

Ik gebruik overigens Windows XP Home NL SP2

Die 2 hits bij Google had ik inderdaad ook gezien. Geen van de 2 gaf een oplossing voor het probleem. Ik heb nl. GB's over op de schijf waar XP is geinstalleerd.

Wat me eigenlijk een beetje verbaasd is dat er bij Microsoft helemaal niets is te vinden over dit foutnummer

René

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit. Om nog meer te "zeuren": het is niet nodig of handig om steeds te groeten: doe je in een gesprek oog in oog ook niet elke keer als je aan het woord bent :P Achteraf een dankje is natuurlijk aardig maar verder is het niet nodig hoor: op GoT hebben we hier evt, de signature voor :)

Zijn er misschien andere zaken die je al had gezien maar niet hielpen? <-- scheelt ons weer nadenken. Inderdaad fout dat het niet zo is te vinden op bijv. technet. Zoeken naar '0xC80003FB' op Google Groups helpt misschien:
http://groups.google.nl/g...icial%26sa%3DN%26tab%3Dwg
One thing that worked for me was the following.

Navigate to C:\Windows\SoftwareDistribution

Empty both the DataStore and Download folder of it contents.
Natuurlijk eerst backuppen voor je verwijderd ;)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2005 11:23 . Reden: Smiley overload :D ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• renmoo
Fixed it...

Het leegmaken van de mappen Datastore en Download in C:\Windows\SoftwareDistribution waren de oplossing tot het probleem...

Cool

Thnx...

René