[WLan] Router of accespoint

Pagina: 1
Acties:

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Topicstarter
Ik ga verhuizen naar een situatie waar een Wlan verbinding aanwezig is. Ik kom zelf uit een bekabelde situatie, en nu bevalt dat eigenlijk prima. Het wordt zo dat er een Wlan router beneden komt te staan, en dat ik dan op de een of andere manier dat oppik. Nu heb ik al 2x onboard zowel bij laptop als PC RJ-45 zitten en wil dat graag blijven gebruiken. Kan ik ik anders ook gewoon een router kopen en dat als een soort accespoint gebruiken? Het enige wat interessant lijkt is een accespoint van Linksys dat Wlan opvangt en dan 5x 10/100 mbit RJ-45, alleen dat ding is flink prijzig en 2e hands amper te vinden. Is er zoiets dat ik bijvoorbeeld een accespoint neem, en dan met 1 RJ-45 op een hub/router (Draytek 2200E) prik of werkt dat niet zo?

http://specs.tweak.to/11052

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 17:00
wat wil je precies? beneden via wlan een signaal versturen en dan ergens anders het signaal opvangen en verdelen over 2 pc's? dus eigenlijk gewoon geen kabel trekken? dan kan je ieder accesspoint kopen die in bridge modus kan werken (mits je router dat ook kan). Waarom geen inbouwkaartje in je laptop (30 euro ofzo voor een mini-pci kaartje) en een inbouwkaart voor je pc. dat is ook niet extreem duur en heb je het voordeel dat je je laptop niet aan een kabel hoeft te hangen

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 15:01

NEn

Zekersteweten

als de uitbreiding niet mini PCI kan, kun je ook altijd nog voor usb of PCcard gaan. Ik zou het draadloze netwerk gewoon uit de lucht halen, hoef je ook niet moeilijk te doen voor die 2e pc, kleine investering, en klaar. Wel zorgen dat je Wlan goed beveiligd is natuurlijk.

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Topicstarter
Wellicht is dat voor mijn laptop nog wel te doen, alleen voor mijn vaste PC wil ik geen extra insteek kaarten meer. Ik zit met een uitgebreide waterkoeling die nog wat groter wordt. En ik vind het zonde om die Gbit lan niet te gebruiken. Maar eventueel accesspoint de router bridge toestaat zou wel kunnen.
Ik zie namelijk wel dat de Alcatel 570 Transparent bridge toestaat.

http://specs.tweak.to/11052