Tolerance unlimited reclame

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Kennen jullie deze reclame al??
Eerste keer toen ik em zag kreeg ik gewoon tranen in m'n ogen, vind het een zeer pakkende reclame.

Begint met Martin Luther King
daarna komt Anna frank
dan Steve Biko
en als laatste John F kennedey

En ik vraag me nu wel eens af hoe het met de wereld zou zijn gesteld als die mensen niet zouden zijn vermoord.
Lijkt mij dat we dan als mensheid kwa denken stukken verder zouden zijn dan nu.

Nu vraag ik, wat vinden jullie ervan??

Verwijderd

Ik ken die reclame niet. Waar is het van? En waar doelen ze op??

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 20:13 schreef Legion het volgende:

/

Hoe bedoel je dat we dan qua denken verder zouden zijn. Ik denk niet dat we er (op grote schaal) op voor- of achteruit zijn gegaan.

• Refragmental
ik_zei_de_gek

Het gaat erover hoe het zou zijn als de maatschappij toleranter zou zijn, en dat deze mensen dan niet zouden zijn vermoord.
Je ziet dan al deze mensen hoe ze zouden zijn als ze nog zouden leven,
je ziet ze dus allemaal "op leeftijd"
Dus b.v Anna frank terwijl ze 71 jaar is (terwijl ze als tiener is vermoord).

EDIT:

Beer

Ik doel erop dat wat als we toleranter zouden zijn tegenover elkaar??
Zouden we dan kwa denken veel verder zijn dan nu??
En wat als die mensen nog zouden leven??
Zouden we dan nog verder zijn als mensheid??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[Quote uit de reclame door Anne Frank]
'Leert de mens het dan nooit'
[/Quote uit de reclame door Anne Frank]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Trouwens Joes Kloppenburg komt ook langs.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Refragmental
Op zondag 07 januari 2001 20:35 schreef FrankGuthrie het volgende:
Trouwens Joes Kloppenburg komt ook langs.
Wie is dat eigenlijk???

edit:

Oh god, nu herinner ik het me, was toch die jongen wat dood is getrapt he??
Het is gewoon te ziek voor woorden hoe de maatschappij soms kan zijn.

En Anna frank zegt trouwens "Leert de mens dan nooit van z'n fouten??"
Maar daarvoor zegt ze nog een paar dingen, weet niet meer precies wat maar wel in grote lijnen, gaat over jonge fasisten met "diezelfde tekens en kreten" volgens mij.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 07 januari 2001 20:38 schreef Legion het volgende:

[..]
Wie is dat eigenlijk???

En Anna frank zegt trouwens "Leert de mens dan nooit van z'n fouten??"
|:(|:(|:(|:(|:(|:(, ga je schamen.

Ohw, sorry, wat jij zegt is goed, naja zat er dicht bij qua tekst :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

uh...nee, denk van niet als anne frank niet was vermoord dan was ze niet bekent, dan was ze gewoon een jood die ontstapt was aan de concentratie kampen, en als die kloppenburg niet doodgetrapt was dan was er niks veranderd, dan hadden we die jongen gewoon niet gekent.

En kom nu niet aan met het idee dat iedereen toleranter moet worden, wand er is nog een zelfde reclame van sire dat mensen te tolerant zijn, en ook niet omdat we dan meteen kunnen zeggen dat oorlogen afgelopen moeten zijn

• Refragmental
Op zondag 07 januari 2001 20:44 schreef Vosjuh(Nae'blis) het volgende:

[..]
uh...nee, denk van niet als anne frank niet was vermoord dan was ze niet bekent, dan was ze gewoon een jood die ontstapt was aan de concentratie kampen, en als die kloppenburg niet doodgetrapt was dan was er niks veranderd, dan hadden we die jongen gewoon niet gekent.

En kom nu niet aan met het idee dat iedereen toleranter moet worden, wand er is nog een zelfde reclame van sire dat mensen te tolerant zijn, en ook niet omdat we dan meteen kunnen zeggen dat oorlogen afgelopen moeten zijn
Met een paar dingen geef ik je gelijk, maar toch met de al bekende mensen zou het anders zijn gelopen (en dan doel ik op Martin, Steve en John)
Want die deden echt veel voor de mensheid, en ik vraag me af wat ze nog meer zouden hebben kunnen doen als ze niet vermoord zouden zijn.

Verwijderd

en dat vorige was dus van mij

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 20:47 schreef Legion het volgende:

[..]
Met een paar dingen geef ik je gelijk, maar toch met de al bekende mensen zou het anders zijn gelopen (en dan doel ik op Martin, Steve en John)
Want die deden echt veel voor de mensheid, en ik vraag me af wat ze nog meer zouden hebben kunnen doen als ze niet vermoord zouden zijn.
als mensen net wat meer tolerant zouden zijn, of net iets beter met elkaar omgingen, zodat die mensen nog leefde, maar dat was niet zo die zijn vermoord.

Als we gewoon niet oorlog voerden hoeveel beter zou de wereld dan niet zijn. Als we nu wat minder aan geld en macht dachten hoe goed zou dan de wereld wel niet zijn.

Verwijderd

Ik denk niet dat deze mensen veel op de schaal van tolerantie kunnen doen. Martin Luther King door intolerantie vermoord.

Ik bedoel dus dat hij aan de ene kant veel mensen 'tolerant' maakte, maar bij andere mensen werkte dat juist weer averechts. Dus ze vermoorden hem!

Ik denk dat tolerantie gewoon deel uit maakt van de persoon en de omgeving waarin hij leef. En 1 persoon als M.L. King of J.F. Kennedy zal dat niet kunnen veranderen.

Misschien is tolerantie ook een langdurig proces dat zich moet ontwikkelen.

Verwijderd

En al die "ondekende" mensen dan ?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

De reclame op zich is wel goed om mensen aan het denken te zetten.

Toch denken dat deze mensen juist door hun dood meer hebben bereikt, dan als ze waren blijven leven.

Biko was dan alleen de zoveelste gevangen van robbeneiland geweest.
Kennedy de president die ontucht had gepleegt met Miss Monroee en die ons naar het randje van de 3de wereldoorlog had geleid met de cubacrisis.
En Martin Luther King, een mensenrecht activist alla bisschop TUTU. (hoor je nu ook bijna niets meer van).

Op dit moment zijn er duizende van deze mensen ter wereld. (pak maar eens een amnesty internationaal jaarboek op). Wij kennen ze niet en willen ze ook eigenlijk niet kennen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1