Toon posts:

[win2k] inloggen in domein met wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wifi pci kaart van MSI (PC54G2) in een systeem gebouwd.
Nu wil ik er voor zorgen dat als de pc opstart dat je meteen via de wifi kaart kan inloggen op het domein en dat gaat dus niet.
Ik moet eerst 1 keer inloggen via cached credential, uitloggen en opnieuw inloggen voordat ik mijn login script krijg.

hier heb je alvast wat informatie

Windows 2000 sp4
Draadloos Configuratie staat aan
Heb de MSI software als service geinstalleerd

de software bestaad uit 2 bestanden namelijk WlanUtility.exe <- dit is de programma die gestart moet worden en WLAN_Service.exe <- geen flauw idee wat het doet

heeft iemand ook deze probleem met deze kaart gehad? zoja is het gelukt om het op te lossen

Verwijderd

ook w2k domein? of 2003?

zoiets gaat met een policy. Daarmee wordt eerst de draadloze verbinding juist tot stand gebracht en daarna wordt het aanlogscript uitgevoerd.

ik zal wel ff kijken of ik hem snel kan vinden

edit:

Policy aanmaken, editten:
Computer configuratie, beheersjablonen, systeem, aanmelden. en dan 'altijd wachten op netwerkverbinding.......etc"

dit voorbeeld is uit een 2003 NL server, dus als je EN hebt even logisch vertalen.

Ik neem aan dat je er zo wel uit komt

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik log in, in een win2k domein maar het lijkt me dat hij gewoon bij de alt,ctrl,del scherm de verbinding nog niet heeft opgebouwd en dat hij dat pas doet nadat hij 1x is ingelogged
als de user niet bestaad als ik wil inloggen krijg je de melding "het systeem kan u nu niet aanmelden omdat het domein niet beschikbaar is"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 09:56 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 21:52

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:56:
zoiets gaat met een policy. Daarmee wordt eerst de draadloze verbinding juist tot stand gebracht en daarna wordt het aanlogscript uitgevoerd.
[/edit]
Kijk uit met laptopgebruikers. Als die met hun laptop naar huis gaan (of in ieder geval buiten het bereik komen) dan kunnen ze dus NIET inloggen en werken.
Voor thuiswerkers is deze instelling niet gewenst. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu eindelijk een beetje aan de gang, ipv met instsvr een service te maken heb ik het met firedaemon gemaakt, nu moet ik ruim 30sec wachten op de login scherm voordat de wifi verbinding tot stand is gekomen zodat ik dan goed kan inloggen

moet alsnog kijken of die sneller kan want je hebt altijd snelle inloggers

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Schop:
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:56:
ook w2k domein? of 2003?

ik zal wel ff kijken of ik hem snel kan vinden

edit:
Policy aanmaken, editten:
Computer configuratie, beheersjablonen, systeem, aanmelden. en dan 'altijd wachten op netwerkverbinding.......etc"

dit voorbeeld is uit een 2003 NL server, dus als je EN hebt even logisch vertalen.

Ik neem aan dat je er zo wel uit komt
Ik heb hetzelfde probleem als de TS: (niet op het domein kunnen inloggen) maar als ik op het werkstation (w2k + sp4) gpedit.msc open staat deze er helaas niet:
Computer configuratie, beheersjablonen, systeem, aanmelden. en dan 'altijd wachten op netwerkverbinding'

Ik neem tenminste aan dat ik dat op het werkstation moet doen, want zonder netwerkverbinding voert ie natuurlijk ook geen netwerk policies uit... toch? de draadloze adapter is een "Intel PRO/WIRELESS 2200BG network connection" (aldus apparaatbeheer)

edit: na een mailtje aan INTEL blijkt dat ik de nieuwste driver moet downloaden en daar zit ook een administrator funtie in waar ik kan instellen dat ik voor windows-aanmelding netwerk verbinding moet maken. (zowaar een nederlande diver) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door 2bmws op 23-11-2005 08:27 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Pagina: 1