Waarom pakt NS mijn stylesheet niet goed??

Pagina: 1
Acties:

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Ik heb dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosoep.nl/style.gif

de kleuren enzo zijn allemaal wel goed, tis gewoon gif met 8 kleuren..

maar, nu zit ik dus met een paar dingen, de tabel-borders worden niet zwart, de hoogte is niet hetzelfde, en zo nog wat dingen..

wat is er fout??

de stylesheet kan je hier vinden: http://www.fotosoep.nl/temp/style.css
en de bron op http://www.fotosoep.nl/index.html

Verwijderd

In NS6 is het helemaal feest!!

(Ik heb net me eigen site ook bekeken en daar pakt ie niet eens de < div class=bla>-tags!!)

• brammetje
in NS6 zou dat toch opgelost moeten zijn..

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

NS is bagger, ook versie 6 veranderd daar nix aan!

NS == :r

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• brammetje
GRR ik word steeds agressiever.. :(:(:(

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou me er niet druk om maken, NS6 zuigt als een nilfisk. En dat is bekend. Om je nog een hart onder de riem te steken bijgaand een artikeltje uit Cre@teOnline.

Afbeeldingslocatie: http://www.fizion.nl/ns6.gif

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
probeer eens wat andere dingen met classes, zet ze desnoods gewoon in een a-tag, werkt bij mij ook.

maaruh effe offtopic. dat stylesheet gedoe kan je eik wel worst wezen zolang het menu in NS4.nogwat staakt.

Die margin tags zijn nota bene ook in IE5.0 nog klote, heeft hier iemand een workaround voor?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Ik denk dat zo ongeveer iedereen wel internet explorer heeft. Al helemaal met Windows ME en 98 8-)

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

sebas padding-left/right/top/bottom werkt redelijk goed hierzo

• brammetje
Op zondag 07 januari 2001 23:08 schreef Sebas het volgende:
maaruh effe offtopic. dat stylesheet gedoe kan je eik wel worst wezen zolang het menu in NS4.nogwat staakt.
het menu werkt gewoon..

die fout heb ik er al uit gehaald..

• brammetje
ik haal dit topic nog maar eens omhoog, omdat iedereen bij de netscape-poll alles in Netscape schijnt te kunnen...

kunnen die mensen mij misschien uitleggen wat er mis is??

• Anders
  • Laatst online: 24-08 18:29
Er zit o.a. een scriptfout in je site:
JavaScript Error: http://www.fotosoep.nl/coolmenus.js, line
27:

this.css has no properties.
En dus zit de (eerste) fout waarschijnlijk ergens op de regels 24, 25 of 26. Met een beetje trial and error (alert-boxes) moet je daar snel uit kunnen komen.

Overigens, dat "alles kunnen" geldt natuurlijk voor wanneer je een site van de grond af bouwt. Voor het "repareren" van een op IE gebouwde site zijn vaak fundamentele aanpassingen nodig die zeer veel tijd kosten, en waarbij het niet zelden goedkoper is om de site van de grond af aan op te zetten.

Als je je site werkend wilt houden, is en blijft de beste tip om 'm tijdens het ontwerpen in Netscape te bekijken. Werkt het in Netscape, dan werkt het vrijwel zeker in Explorer.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• brammetje
fijn dat je zo snel reageeert, maar de fout zit niet in het script...

die hapert af en toe, maar daar heb ik geen last van.

het probleem zijn de border-colors en de margins...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je het ook al eens zonder die nedstat code in de pagina geprobeerd?

Ooit eens zo'n menu gebruikt wat niet wilde laden omdat de Nedstat code de boel verziekte..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

PlayR: Ik haal dit topic nog maar eens omhoog, omdat iedereen bij de netscape-poll alles in Netscape schijnt te kunnen.

Alles is veel en de laatste keer dat ik zat te HTMLen is lang geleden, maar ik had binnen 2 minuten fatsoenlijke borders.

Kunnen die mensen mij misschien uitleggen wat er mis is??

Je stylesheets bijvoorbeeld. Als je die goed zet dan gaat IE zelfs goed de hik in. (Niet dat de syntax verkeerd is, maar het doet niet wat je volgens het plaatje wilt laten zien.)

Als je wilt, kan ik die borders wil goed zetten voor je, maar dan wil ik daarna geen gezeik over "Netscape is :r" horen alleen omdat je ergens niet uitkomt. :P

So... deal? :)

(Ik test met een nightly van Mozilla, maar ik neem aan dat Netscape 6 dit ook zonder problemen doet. We zien wel.)

Verwijderd

Je denkt er nog even over? :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op maandag 08 januari 2001 11:21 schreef stylee het volgende:
sebas padding-left/right/top/bottom werkt redelijk goed hierzo
heb ik niks aan. ik wil per class een tekst verder laten inspringen, in dit geval het menu op http://www.student.kun.nl/s.kugler/pol

werkt in IE5.5 en netscape 4.x, maar IE5.0 wil hem niet lijkt me...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

PlayR? :?

• brammetje
hmmz...

waar was ik??

• brammetje
deze is omhoog gekomen door een andere draad van pelle..

daarin schreef ik oa. dit:
ja, beetje vreemd..

snap ook niet waar ik was.. :?

ik had gewoon moeten reageren, maar ik heb geen zin meer om de zooi aan te passen, dat laat ik zitten, als er nog eens een keer een nieuw design ofzo komt, dan zal die compatible zijn met netscape en consorten..

maar over dat effectief zijn: Je moet ten eerste al 4 browser open hebbens staan om te testen, heb je het in de ene goed, is het in de andere weer minder, en andersom, Die borders goed zetten enzo kan je wel allemaal gaan doen met een transparant gifje, en zwarte achtergronden van cellen enzo, maar je bron word er niet handiger op..
Kan je zeggen dat je netter moet html'en, maar dan wordt het nog minder handig, je krijgt veel ingewikkeldere tabellen enzo..

Tis allemaal op te lossen in Netscape maar je moet er best vaak allerlei gekke trucjes op uithalen...

bedankt voor de hulp, maar tis dus niet echt meer nodig...

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zondag 07 januari 2001 23:06 schreef OzBoz het volgende:
Ik zou me er niet druk om maken, NS6 zuigt als een nilfisk. En dat is bekend. Om je nog een hart onder de riem te steken bijgaand een artikeltje uit Cre@teOnline.
Toch snap ik het niet; ik heb hier Mozilla 5.07; dat is toch de browser waar NS6 op gebaseerd is, en daar kom ik toch wonderbaarlijk weinig problemen tegen... veel minder dan NS4.x, iig.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Op zondag 11 februari 2001 11:49 schreef PlayR het volgende:
maar over dat effectief zijn: Je moet ten eerste al 4 browser open hebbens staan om te testen, heb je het in de ene goed, is het in de andere weer minder, en andersom, Die borders goed zetten enzo kan je wel allemaal gaan doen met een transparant gifje, en zwarte achtergronden van cellen enzo, maar je bron word er niet handiger op..
Kan je zeggen dat je netter moet html'en, maar dan wordt het nog minder handig, je krijgt veel ingewikkeldere tabellen enzo..
Waar, maargoed het is nou eenmaal zo.

Ik ben ook met een nieuw design bezig, en ik zit constant te switchen tussen ie5, opera5 en netscape4.75.. en ik moet soms aardig vreemde foefjes toepassen om het in alle 3 de browsers bijna exact hetzelfde d'r uit te laten zien.

Helemaal exact gaat niet, als je één stylesheet wilt gebruiken, en geen javascriptjes om de browser te identificeren.

Netscape 4.75 heeft namelijk een probleem met fontgroottes.. 9px is gewoon 9px.. maar wat 8px in IE is = 7px in netscape, en 7px = 6px.. Netscape voor linux maar het nóg bonter, daar zijn ALLE fontgroottes NOG één slag kleiner..

Al met al is het een hels karwei.. maar als je design dan ook eindelijk wat begint te worden ben je hardstikke trots met het resultaat, geloof me :)

Verwijderd

Een aantal onderdelen van css werken gewoonweg niet in NS. Bijvoorbeeld achtergronden |:( hoe NS het voor elkaar krijgt om dit soort dingen te laten liggen weet ik ook niet, maar goed. Er is dus gewoon niks aan te doen (behalve je .css weggooien en weer plain html te gaan tikken), nou ja een ding kun je doen: NS negeren :)

Verwijderd

Ja, ja, ja... En in IE4 werken veel CSS dingen ook niet. |:(

Wat is je punt behalve die flame? :?
Pagina: 1