[Debian] Nieuwe install met Promise PDC20267

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47
Het probleem is dat de Hardeschijf van onze server het aan het begeven is. Jammer maar helaas natuurlijk, wat betekent dat de hardeschijf vervangen moet worden. Balen, maar dat komt op zich ook goed uit want dan kunnen we tenminste over gaan op debian in plaats van Fedora.

Nu willen we 2 x 120GB in raid 1 laten draaien op de Promise PDC20267 raid controller. Handig natuurlijk, maar naar mijn weten gaf dit vroeger nog al wat problemen.. Nu wil ik het dus eerst zeker weten voordat we ook maar 1 hardeschijf bestellen of we nou wel of niet deze controller kunnen gebruiken.

Ik heb al gezocht op Google: debian + PDC20267

En vond dit: http://mail.kwenie.org/debian/ er staat al wat handige informatie in, maar het is nog al oud, vooral omdat we alweer bij RC4 zitten.

Omdat ik het dus niet kan vinden, vroeg ik me af of dit wel mogelijk was? Zo ja, is het dan ook makkelijk te doen. Zonder dat ik op me hoofd moet gaan staan om het te laten werken (bij wijze van :P)

Wie kan me hier wat duidelijkheid over verschaffen, thanks

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:33
Ik heb hier ook een bord met pdc20276 onboard promise. Ik heb ook een tijdje zitten zoeken om dat te gebruiken met debian.

Het enige wat ik kon vinden was een oude rpm op de site van mijn moederbord fabrikant. Heb je daar gekeken.

Omdat ik vaak gelezen had dat software raid onder linux minstens even goed is als bios raid heb ik software raid gedaan. Ik ben zeer tevreden. Ook omdat ik nu naast raid0 ook raid1 heb kunnen gebruiken voor backup. Dit is met bios-raid moet je of volledig raid1 hebben of raid0, combi is niet mogelijk.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Ankh
Ik heb een intel board, wat op onze host als een " Intel S845WD1U PIV Server mainboard incl. ATA RAID" Ik heb ooit de website van dit moederboard kunnen vinden bij intel, maar nu vind de website niets meer...

Maar ik ga nu eerst maffen en dan ga ik het allemaal nog eens ff goed doorlezen.

thanks alvast

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ankh
Is het misschien niet mogelijk om via mijn eigen thuis debian server een kernel te bakken. deze ook mee te nemen naar de server. Dan via homemade cd (van bovenstaande website) alles te installeren en zoals op de website dan eerst deze kernel te installeren voordat je reboot.
In theorie zou dit toch moeten werken.. dan heb ik meteen de laatste kernel er opstaan en zou het geheel toch moeten gaan werken

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Pleur die promise controller weg en gebruik gewoon software RAID met de normale ATA133 controllers. Een Promise PDC20267 is gewoon een driver RAID oplossing die IMHO niet betrouwbaar is onder linux.

Met een 2.6 kernel krijg je het sowieso niet aan de praat (of je mag met device mapper gaan prutsen, success!), dus je zit met 2.4 opgescheept.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

_JGC_ schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:42:
Met een 2.6 kernel krijg je het sowieso niet aan de praat (of je mag met device mapper gaan prutsen, success!), dus je zit met 2.4 opgescheept.
?? Waarom zou RAID1 op Linux 2.6 niet te doen zijn ? Zoveel verschilt het niet kwa opzet.

• Ankh
waarom zou het niet werken met een 2.6 kernel? zou je dat eens kunnen onderbouwen? :D

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Waarschijnlijk omdat ie doelt op de betere promise driver die alleen door promise voor de 2.4 kernel gebakken wordt.....
Ik weet niet of het een bedrijfsmatig ingezette kaart is, als dat zo is zou ik toch voor een hardware raid oplossing gaan die de kernel ondersteunt.

• Ankh
moederboard trouwens gevonden:
http://support.intel.com/...rboards/server/s845wd1-e/

die is het, ik weet niet of daar iemand wat aan heeft

Pagina: 1