Toon posts:

Remote desktop over internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een W2K3 server welke direct is aangesloten op een Alcatel Speedtouch 510i
Nu wil ik via remote desktop over internet kunnen connecten maar dat lukt alleen lokaal.
Ik heb via NAT port 3389 doorgelinkt naar het ipadres van de server (192.168.0.1) maar ik krijg er nog steeds geen connectie op.

Ho wacht eens even... terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik port 3389 misschien wel door moet mappen naar het ipadres wat de (inter)netwerkkaart van de server van de speedtouch krijgt, of niet?

Mocht dit niet de oplossing zijn dan zijn goede tips zeker welkom. Ik staar me er al een paar uur blind op, morgen ben ik weer op de plek waar het hele spul staat.

Verwijderd

je moet de poort mappen naar het ip adres van je server en dan moet het werken. Een verzoek op je internet ip adres wordt dan via poort 3389 doorgestuurd naar het ip adres van je server en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:08:
je moet de poort mappen naar het ip adres van je server en dan moet het werken. Een verzoek op je internet ip adres wordt dan via poort 3389 doorgestuurd naar het ip adres van je server en klaar is kees.
Ja precies... maar ik had 'm doorgelinkt naar 192.168.0.1 (server) maar dat is de netwerkkaart die verbonden is met de switch en dus de andere pc's.

Morgen even doorlinken naar 10.0.0.X en kijken of het werkt. I'll stay in touch.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wellicht slim om in je firewall te zeggen dat je maar van bepaalde ip's door mag op poort 3389.

Anders kan jan en alleman jouw scherm overnemen en pogen je wachtwoord correct in te tikken.