Digitale televisie op computer

Pagina: 1
Acties:

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik heb sinds een jaartje een Twinhan tv kaartje (simpel dingetje voor op de schotel)
icm mytheatre , yankse en softcam.key werkt dit setje perfect, ik heb alle nederlandse (en HEEEL veel buitenlandse shit) kanalen, en ik ben dik tevreden.
alleen, canaaldigitaal is op de hoogte van dit soort "zwartkijkerij", en daarom gaat per 1 maart de codering om van irdeto1 (makkelijk te kraken) naar irdeto2 (amper/niet te kraken, zelfde codering als canal+ etc).
de nederlandse kanalen zijn dan alleen nog te ontvangen als je in het bezit bent van een legaal canaaldigitaal smartcardje...
aangezien mijn tvkaart geen smartcard aansluiting heeft, vraag ik jullie om advies:
wat zal ik doen: een nieuwe tvkaart kopen met card slot, OF wachten tot het irdeto2 systeem "gekraakt" is? of iets anders ? graag ook wat tips welk type kaart etc, liefst een beetje goedkoop :)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ehhh volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling dat we je nu gaan helpen met het kraken van een signaal...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

ase- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:05:
Ik heb sinds een jaartje een Twinhan tv kaartje (simpel dingetje voor op de schotel)
icm mytheatre , yankse en softcam.key werkt dit setje perfect, ik heb alle nederlandse (en HEEEL veel buitenlandse shit) kanalen, en ik ben dik tevreden.
alleen, canaaldigitaal is op de hoogte van dit soort "zwartkijkerij", en daarom gaat per 1 maart de codering om van irdeto1 (makkelijk te kraken) naar irdeto2 (amper/niet te kraken, zelfde codering als canal+ etc).
de nederlandse kanalen zijn dan alleen nog te ontvangen als je in het bezit bent van een legaal canaaldigitaal smartcardje...
aangezien mijn tvkaart geen smartcard aansluiting heeft, vraag ik jullie om advies:
wat zal ik doen: een nieuwe tvkaart kopen met card slot, OF wachten tot het irdeto2 systeem "gekraakt" is? of iets anders ? graag ook wat tips welk type kaart etc, liefst een beetje goedkoop :)
Ben benieuwd in hoeverre dit opgaat. Ik heb zelf namelijk een Dreambox DM7000, die ook werkt met "Softcams" (is ook een linux doosje) en vraag me dus echt af of die het vanaf 1 maart niet meer doet, zeker aangezien ik al diverse kanalen heb die het gewoon doen onder Seca2. (Digital +, spaanse pakket en Canal Sattelite, franse pakket.)

Aannames zijn fataal.

• ase-
Lt. Marx schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:07:
ehhh volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling dat we je nu gaan helpen met het kraken van een signaal...
hmmnee :) vergeet dat laatste dan maar, en geef me alternatieven (tvkaartjes met CI , wat voor'n module erin moet, en dan nog smartcard. zijn er online shops waar goedkope CI kaartjes te vinden zijn etc etc :) )

• ase-
GaMeOvEr schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:09:
[...]

Ben benieuwd in hoeverre dit opgaat. Ik heb zelf namelijk een Dreambox DM7000, die ook werkt met "Softcams" (is ook een linux doosje) en vraag me dus echt af of die het vanaf 1 maart niet meer doet, zeker aangezien ik al diverse kanalen heb die het gewoon doen onder Seca2. (Digital +, spaanse pakket en Canal Sattelite, franse pakket.)
bij mijn weten gaat het over naar dezelfde codering als de canal+ zenders. dan ben ik verloren :P
ik neem aan dat je die niet kan kijken met softcam... pm me anders even

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

ase- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:43:
[...]

bij mijn weten gaat het over naar dezelfde codering als de canal+ zenders. dan ben ik verloren :P
ik neem aan dat je die niet kan kijken met softcam... pm me anders even
Je kunt hier niet PM'en. :P Maar goed, ik heb dus diverse Softcams op mijn doosje draaien, SCAM, Radegast en Newcamd. Ik vraag me echter af, hoeveel hiervan specifiek voor de Dreambox ontwikkeld zijn, aangezien het nogal een gewild doosje is. de doos draait een bepaalde Linux versie, dus misschien is het uitwisselbaar. :)

Maar zoals al gezegd. het spaanse en franse Canal+ kan ik gewoon kijken, mits ik beschik over de juiste k*ys. ;)

Aannames zijn fataal.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
De cams kun je in principe ook draaien op bijv. de Dbox-2 of een linux PC. Dat laatste wordt wel gedaan als de PC als c-server is ingesteld
Pagina: 1