PHP reverse engineering naar UML

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Hey,

ik vroeg me af of het mogelijk was om met een of andere tool, een soort model van je PHP classes te maken, om zo achteraf te kijken hoe alles precies in elkaar zit, en of je het wel op de 'juiste' manier hebt gedaan.

Normaal maak je eerst een model met UML natuurlijk, maar als je eenmaal bezig bent veranderen er vaak toch nog behoorlijk wat dingen aan je classes, tenminste, dat is bij mij het geval.
Ik zou graag achteraf willen checken hoe m'n classes er nu uit zien, maar ik weet zo geen tool waar dat mee kan.

Zijn er mensen die dit doen, of die misschien weten waar het mee kan?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Je zou bij zend kunnen rondkijken. Die doen in tools om het de PHP-er gemakkelijk te maken. Met name de zend studio zou kunnen doen wat je zoekt. Het is alleen niet gratis en ik heb zelf nooit de behoefte gehad om het geld ervoor uit te geven.

Regeren is vooruitschuiven

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kijk eens naar PHPEdit.
Die heeft (als ik het me goed kan herinneren) een mogelijkheid om automatisch documentatie te genereren. En aangezien ze op die site ook een UML --> PHP tool hebben kan dit progsel het misschien ook wel omgekeerd.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Thanks, zal ze eens bekijken. Ik kreeg trouwens van een medescholier de tip dat het met Enterprise Architect ook erg goed kan.
T-MOB schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:44:
Je zou bij zend kunnen rondkijken. Die doen in tools om het de PHP-er gemakkelijk te maken. Met name de zend studio zou kunnen doen wat je zoekt. Het is alleen niet gratis en ik heb zelf nooit de behoefte gehad om het geld ervoor uit te geven.
Hey ik zie ineens dat Zend Studio 4 uit is, en ik wist ook niet dat hij voor studenten maar 99 dollar kostte, best interessant :)
99 dollar valt erg mee vind ik... heb al wel eens met Zend Studio kunnen werken en dat beviel me behoorlijk goed.
Ik wist alleen niet dat je er ook mee kon modelleren.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
TangLeFuzZ schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:59:
Thanks, zal ze eens bekijken. Ik kreeg trouwens van een medescholier de tip dat het met Enterprise Architect ook erg goed kan.

[...]

Hey ik zie ineens dat Zend Studio 4 uit is, en ik wist ook niet dat hij voor studenten maar 99 dollar kostte, best interessant :)
99 dollar valt erg mee vind ik... heb al wel eens met Zend Studio kunnen werken en dat beviel me behoorlijk goed.
Wat leuk, de CC man hierzo :)

Ik heb ook enkel ervaring met Zend Studio, leuke tool, zeker nu ik hoor dat je ook kan modelleren. We gaan eens kijken :)

Leeg

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Je kunt echt niet modelleren in Zend studio. Waar haal je dat vandaan?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
TangLeFuzZ schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:59:
Ik wist ook niet of het kon, ik weet alleen dat het voor PHP tools logisch is om naar zend te kijken. Zoals hierboven aangegeven kan modelleren dus niet in zend studio. Voor eenieder die hoop heeft geput uit mijn opmerking dat het "zou kunnen" dus mijn welgemeende excuses.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1