Hallo,
Ben nu al een tijdje bezig met iets wat eigenlijk heel simpel moet zijn. Ik wil in VB.NET een textbox vullen met tekst uit een db, deze tekst aanpassen en vervolgens de tekst weer wegschrijven naar de db. Nu gaat het uitlezen goed en ik kan dus de tekst ook aanpassen, maar als ik vervolgens de tekst uit de textbox wil uitlezen heeft deze nog steeds de tekst die er de eerste keer ingezet is. Vreemd. Ik heb de volgende code:
======== edit.aspx =====
<html>
<body>
<form id="edit" method="post" runat="server">
<b>Titel:</b><asp:TextBox id="titeltb" runat="server"></asp:TextBox>
</form>
</body>
</html>
=====================
======= edit.aspx.vb ====
Private Sub laadpagina()
titeltb = New Textbox
titeltb = "titel"
End Sub
Private Sub wijzig_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles wijzig.Click
Dim titel = titeltb.Text()
CODE OM tekst in db te schrijven.
End Sub
=====================
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik zoek me al dagen helemaal rot en kan niks vinden dat werkt.
Waarschijnlijk moet ik de textbox opnieuw uitlezen ofzo, maar ik weet niet hoe.
Kan iemand mij helpen?
Ben nu al een tijdje bezig met iets wat eigenlijk heel simpel moet zijn. Ik wil in VB.NET een textbox vullen met tekst uit een db, deze tekst aanpassen en vervolgens de tekst weer wegschrijven naar de db. Nu gaat het uitlezen goed en ik kan dus de tekst ook aanpassen, maar als ik vervolgens de tekst uit de textbox wil uitlezen heeft deze nog steeds de tekst die er de eerste keer ingezet is. Vreemd. Ik heb de volgende code:
======== edit.aspx =====
<html>
<body>
<form id="edit" method="post" runat="server">
<b>Titel:</b><asp:TextBox id="titeltb" runat="server"></asp:TextBox>
</form>
</body>
</html>
=====================
======= edit.aspx.vb ====
Private Sub laadpagina()
titeltb = New Textbox
titeltb = "titel"
End Sub
Private Sub wijzig_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles wijzig.Click
Dim titel = titeltb.Text()
CODE OM tekst in db te schrijven.
End Sub
=====================
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik zoek me al dagen helemaal rot en kan niks vinden dat werkt.
Waarschijnlijk moet ik de textbox opnieuw uitlezen ofzo, maar ik weet niet hoe.
Kan iemand mij helpen?