Hey!
Sorry voor de vage topictitel, ik weet zo gauw niet hoe ik het anders moet beschrijven.
Ik zit met het volgende: Ik heb een schuifpuzzel in JS gemaakt en nu is het de bedoeling dat je een willekeurig plaatje op kunt vragen. Deze wordt dan gesliced en in stukjes opgestuurd naar de client, waar de slices geshuffled worden.
Het probleem:
Ik heb een script geschreven dat een jpeg laadt en het in stukjes sliced, helemaal dynamisch (groote van puzzel, etc)!
Maar nu! De stukjes kan ik niet zomaar naar de client sturen aangezien je (nog?
) geen plaatjes "inline" in je HTML kan zetten. Je moet dus wachten tot de browser de puzzel stukje voor stukje opvraagt. Zo moet het script elke keer opnieuw geladen worden, het plaatje laden en slicen. Niet zo goed voor de performance. Het komt op een erg drukke no-profit site te staan en daarom wil ik het zo efficient mogelijk opzetten.
De mogelijke oplossingen:
Zoals boven beschreven een script maken dat gewoon een slice maakt en opstuurt. Kost erg veel geheugen en het script moet 8 of zelfs 15 keer (!) draaien voor elke puzzel.
De slices in een run maken en dan op de server opslaan. Probleem: waar zet je ze neer? In '/tmp/'.$session_id.'_puzzel/' . Dan moet je maar weer zien dat ze verwijdert worden. En hoe doe je dat?
Hetzelfde maar dan in database plaatsen. Moet als BLOB en dan met createimagefromstring een image maken en die vervolgens opsturen. Traag (denk ik) en bah.
Het script dat de HTML schrijft in een loopje zetten nadat de HTML verstuurd is en wachten tot de browser alle plaatjes opgehaald heeft. Erg error-prone. Blijft gegarandeert vaak hangen.
Plaatjes in $_SESSION wegschrijven. Images kan je niet erinzetten, serializen kan ook niet. Je kan ze wel naar string omzetten door ze te outputten en met ob_start() op te vangen ((c) thomaske) maar dat lijkt mij ook niet performance bevordelijk en ik krijg de kleuren niet goed.
Welke is het minst crappy / traag ? Of vergis ik mij in een (of meerdere) van mijn aannames over tegenvallende performance? Iemand nog een beter idee?
Sorry voor de vage topictitel, ik weet zo gauw niet hoe ik het anders moet beschrijven.
Ik zit met het volgende: Ik heb een schuifpuzzel in JS gemaakt en nu is het de bedoeling dat je een willekeurig plaatje op kunt vragen. Deze wordt dan gesliced en in stukjes opgestuurd naar de client, waar de slices geshuffled worden.
Het probleem:
Ik heb een script geschreven dat een jpeg laadt en het in stukjes sliced, helemaal dynamisch (groote van puzzel, etc)!
Maar nu! De stukjes kan ik niet zomaar naar de client sturen aangezien je (nog?
De mogelijke oplossingen:

Welke is het minst crappy / traag ? Of vergis ik mij in een (of meerdere) van mijn aannames over tegenvallende performance? Iemand nog een beter idee?
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!