Toon posts:

sateliet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een schotelantenne aan te schaffen.
Ik heb nu namelijk een pctv sat CI van pinnacle in bezit.
Mijn vraag is nu wat heb ik er precies voor nodig om het allemaal in orde te krijgen.
Er zijn namelijk wel van die kaartjes ter grote van een creditcard maar die past niet in mijn pctv sat ci kaart.

Verwijderd

Die kaarjes die jij bedoelt, zullen waarschijnlijk wel 'funcards' zijn. (er zijn natuurlijk meer varianten). Maar wat je nodig hebt is puur afhankelijk van wat je wilt zien. Ik kan je in grote lijnen wel vertellen wat je nodig hebt: een schotel, een lnb, een receiver (jouw pinnacle kaartje in dit geval) en last but not least: wat coax kabel om het signaal van de schotel naar de receiver te sturen. Verder kun je de hele teut uitbreiden om ook gedecodeerde signalen (waar je eigenlijk dus voor moet betalen) te kunnen bekijken.

:)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
Ik denk dat de TS een "gewone" abonneekaart bedoeld van canal digitaal. Bij een normale standalone decoder heb je zo'n kaart nodig om te kunnen kijken. Hoe het precies werkt met een PCI kaart ben ik ook wel benieuwd naar maar je zult de kaart niet in je pc hoeven te duwen denk ik :P

Of je zult wel een abonneenummer in moeten vullen of je zult via internet een abonnement af moeten sluiten of je kunt zonder canal digitaal tv kijken. tenminste dat lijken mij de enige mogelijkheden

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus de gecodeerde signalen ontvangen.
Maar ik snap niet wat type kaartje in de achterkant gaat dat wordt namelijk door pinnacle ook helemaal niet goed uitgelegd.

Dus ik heb nodig:
satelietschotel (25,-)
Coaxkabel(20,-)
Pctv sat CI (heb ik al)
Kaartje voor in de PCtv sat CI(?)
abbonoment op gecodeerde signalen

Ik ben op de goed weg denk ik
Wat is een inb?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 23:27 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:25:
Ik wil dus de gecodeerde signalen ontvangen.
Maar ik snap niet wat type kaartje in de achterkant gaat dat wordt namelijk door pinnacle ook helemaal niet goed uitgelegd.

Dus ik heb nodig:
satelietschotel (25,-)
Coaxkabel(20,-)
Pctv sat CI (heb ik al)
Kaartje voor in de PCtv sat CI(?)
abbonoment op gecodeerde signalen

Ik ben op de goed weg denk ik
Wat is een inb?
LNB. ;)

Dat is de "antenne" die je op je schotel moet monteren. :)

MIsschien is die Pinnacle kaart alleen maar geschikt voor FTA (Free To Air, ongecodeerd dus) kanalen. Anders zou je namelijk ergens een smartcardsleuf moeten hebben. :)

Echter, jouw kaartje draagt de term "CI" wat staat voor "Common Interface". In die CI rag je dus een decoderingsunit (bijvoorbeeld Seca decoderings Unit van Aston, of een wat "creatievere" module (Matrix Reloaded ofzo)) en vervolgens gaat je SmartCard weer in die CI module. De CI aansluiting is van het maatje PCMCIA kaartje. :)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-02-2005 23:39 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:37:
[...]

LNB. ;)

Dat is de "antenne" die je op je schotel moet monteren. :)

MIsschien is die Pinnacle kaart alleen maar geschikt voor FTA (Free To Air, ongecodeerd dus) kanalen. Anders zou je namelijk ergens een smartcardsleuf moeten hebben. :)

Echter, jouw kaartje draagt de term "CI" wat staat voor "Common Interface". In die CI rag je dus een decoderingsunit (bijvoorbeeld Seca decoderings Unit van Aston, of een wat "creatievere" module (Matrix Reloaded ofzo)) en vervolgens gaat je SmartCard weer in die CI module. De CI aansluiting is van het maatje PCMCIA kaartje. :)
Uit een artikel
Vanaf Februari 2004 kunt u dus zonder problemen een digitale satellietontvanger van een willekeurig merk met Common Interface Slot (CI) kopen.
Of het nu gaat om een eenvoudige CI ontvanger of een CI ontvanger met harde schijf voor opnamemogelijkheden (PVR); met de originele CanalDigitaal CA-Module in combinatie met een CanalDigitaal smartcard wordt het geheel ondersteund door CanalDigitaal en de helpdesk.
Tot op heden waren er alleen CA-Modules te koop (bv. Aston) welke zonder officiële Mediaguard licentie werden (en worden) gefabriceerd.
Bij coderingswijzigingen of uitbreidingen op de bestaande coderingen bleken deze CA-Modules niet of met veel problemen de coderingswijzigingen te volgen.
Logisch, deze fabrikanten hebben geen overeenkomst met de 'coderingsleverancier' Mediaguard.

ik snap het dus
Satteliet kopen.
Smartcard kopen
Ca module kopen
en coax kopen

dus ik kan het beste die van mediaguard kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 23:54 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:52:
[...]

< *knip* >

dus ik het beste die van mediaguard kopen.
Yup, Als je alles netjes legaal wilt doen en support wilt hebben van Canal Digitaal zeker wel ja. :)

Aannames zijn fataal.

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
bovenstaande poster heeft gelijk :)
de LNB is de kop die voor de schotel komt aan die stang. aan de lnb zit 1 (of 2 als je dubbele lnb hebt) aansluiting, waar je je coax kabel opschroeft.
er wordt hier ook genoemd dat je de gecodeerde kanalen kan bekijken ZONDER een smartcard van canaaldigitaal. dit is OP DIT MOMENT nog wel zo (ik doe het zelf ook) MAAARR canaaldigitaal gaat 1 maart de codering veranderen naar het zogenaamde Irdeto2 systeem, een systeem dat (tot nu toe) nog niet gekraakt is. dat betekent voor mij dat ik een andere tvkaart moet kopen, met een aansluiting voor een smartcard :( dat zonder kaart kijken werkt met allerlei decodeerprogramma's (mytheatre, yankse, softcam.key), maar dat houd dus helaas 1maart op.
dan heb ik alleen nog de Free To Air kanaaltjes :(
iemand die nog een leuk smartcard compatible tvkaartje heeft liggen ? pm me :)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
ase- schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:56:

iemand die nog een leuk smartcard compatible tvkaartje heeft liggen ? pm me :)
Je moet een dvb- kaart hebben met een aansluiting voor een CI module. Daar stop je dan de CAM in (Aston 1.05 cam), en daar gaat vervolgens weer een SECA-2 smartcard in.
Pagina: 1