Toon posts:

Quicknet levert eerste adsl2+-aansluiting op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internetaanbieder Quicknet, een dochterbedrijf van kabelaar Multikabel, heeft in Utrecht zijn eerste werkende adsl2+-aansluiting opgeleverd.

De aansluiting maakt onderdeel uit van een grotere test waarbij de kabelaar wil experimenteren met adsl2+ via zijn netwerk. Gedurende zes maanden zal de werking van de technologie door een kleine groep klanten worden getest.

In de eerste fase van de pilot zullen de gebruikers alleen internet en telefonie via hun adsl2+-aansluiting kunnen ervaren. In een later stadium zal hier ook streaming televisie aan worden toegevoegd.

De eerste resultaten van de proef zijn volgens de kabelaar bemoedigend. Quicknet heeft overigens nog ruimte voor enkele testers. Voorwaarde is wel dat de gebruiker in Utrecht woonachtig is. Op de site van Quicknet kan via de postcode gecontroleerd worden of men inderdaad binnen het testgebied is gehuisvest.

Quicknet is hiermee een van de eerste aanbieders die een werkende verbinding met adsl2+ oplevert. Diverse andere providers, waaronder Bbned, zijn achter de schermen druk bezig met de voorbereidingen voor de uitrol van adsl2+.

Bron

Verwijderd

Ik ben heel erg benieuwd wat Versatel en KPN gaan doen, Versatel kan bijna niet achterblijven met de voetbalrechten die ze hebben.

Ik blijf dat ook tot oktober / december bij Xs4all zitten, vanaf oktober kan er een bandbreedteslag plaats gaan vinden namelijk :) Versatel zal dan adsl2+ klaar willen hebben als ik de beursberichten mag geloven, ze hebben zelfs een honderdtal Aziaten ingehuurd om het dan klaar te hebben :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:12:
Ik ben heel erg benieuwd wat Versatel en KPN gaan doen, Versatel kan bijna niet achterblijven met de voetbalrechten die ze hebben.
Ik zie niet in wat voetbalrechten hiermee te maken hebben? Live, streaming voetbal, van goede kwaliteit, kan ook al prima met 'gewone' ADSL hoor.. daar heb je geen ADSL2 voor nodig..

Verwijderd

EDIT

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 23:37 ]

Verwijderd

@hezik nou niet bepaald tenzei je +/- 800 KByte optimaal vind voor streaming, ik niet dus.
Daar komt bij dat je vaak met meerdere huisgenoten zit dit niet de hele tijd gaan wacht tot dat jij klaar bent met TV kijken, want je houd geen bandbreete over.
PS: niet iedereen zit dicht in de buurt van een ADSL centrale dus buiten +/- 1.5 KM ben afgeschreven voor TV over ADSL vanwege de mindere snelheid.

Zou liever zien dat de overheid in de groote steden overall glasvezel laat aanleggen en Versatel, KPN, Tiscali, Quicknet & andere partijen hun diensten daarover aan gaat bieden.(glasvezel heeft genoeg bandbreete om met meedre TV te gaan kijken)
Buiten de groote steden kan je het dan langzaam ook gaan aanleggen ben je ook niet meer aanhankelijk van de ADSL centr\le afstand, of je lokale kabelboer zoals Zeelandnet.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:43

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:27:
Zou liever zien dat de overheid in de groote steden overall glasvezel laat aanleggen en Versatel, KPN, Tiscali, Quicknet & andere partijen hun diensten daarover aan gaat bieden.(glasvezel heeft genoeg bandbreete om met meedre TV te gaan kijken)
Buiten de groote steden kan je het dan langzaam ook gaan aanleggen ben je ook niet meer aanhankelijk van de ADSL centr\le afstand, of je lokale kabelboer zoals Zeelandnet.
glasvezel aanleggen naar elk (bestaand) huis? weet je wel wat dat kost?
Zelf zie ik dat nog niet zo snel gebeuren, aangezien het niet een hele erge prioriteitskwestie is.
Cai en telefoon zijn aangelegd toen er geen alternativen waren (nou ja, voor cai had je natuurlijk gewoon een antenne), en zelfs toen heeft het heel lang geduurd (vooral cai dus).

Voor glasvezel bestaan nu nog steeds 2 prima alternativen. Dit blijkt ook uit dat glasvezel geen vraag behoeft bij nieuwbouwprojecten; en daar waar het 'standaard' aangelegd wordt, nemen weinig mensen een abonnement.
Ik denk dat je nog wel een jaartje of 10-15 op glasvezel moet wachten.

Dat jij op huisgenoten moet wachten is op alle nederlandse huishoudens gemiddeld natuurlijk een zeldzaamheid.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 23-02-2005 23:43 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:27:
@hezik nou niet bepaald tenzei je +/- 800 KByte optimaal vind voor streaming, ik niet dus.
DAn heb jij hele rare eisen. +/- 4Mbps is echt hoge kwaliteit hoor.. (om nog maar te zwijgen van 8Mbps).
Daar komt bij dat je vaak met meerdere huisgenoten zit dit niet de hele tijd gaan wacht tot dat jij klaar bent met TV kijken, want je houd geen bandbreete over.
Dat kan inderdaad, als je in een shared situatie (studentenhuis etc) zit. Dan is het echter rendabeler om gewoon meerdere ADSL lijnen aan te leggen denk ik, aangezien ADSL2 (nog) niet goedkoop zal zijn, en de modems ook niet.
PS: niet iedereen zit dicht in de buurt van een ADSL centrale dus buiten +/- 1.5 KM ben afgeschreven voor TV over ADSL vanwege de mindere snelheid.
Ik denk dat jij niet weet wat voor bitrates streaming video moet gebruiken om acceptabel te zijn.. zoek in je collectie eens een filmp die je acceptabel vind, en kijk wat de bitrate is.. het zal je meevallen.

Zeker als je het op een gewone TV gaat weergeven, is ADSL rap zat voor TV, ook als je relatief ver van de centrale woont.

Verwijderd

mr_petit schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:41:
[...]

glasvezel aanleggen naar elk (bestaand) huis? weet je wel wat dat kost?
Zelf zie ik dat nog niet zo snel gebeuren, aangezien het niet een hele erge prioriteitskwestie is.
Cai en telefoon zijn aangelegd toen er geen alternativen waren (nou ja, voor cai had je natuurlijk gewoon een antenne), en zelfs toen heeft het heel lang geduurd (vooral cai dus).

Voor glasvezel bestaan nu nog steeds 2 prima alternativen. Dit blijkt ook uit dat glasvezel geen vraag behoeft bij nieuwbouwprojecten; en daar waar het 'standaard' aangelegd wordt, nemen weinig mensen een abonnement.
Ik denk dat je nog wel een jaartje of 10-15 op glasvezel moet wachten.

Dat jij op huisgenoten moet wachten is op alle nederlandse huishoudens gemiddeld natuurlijk een zeldzaamheid.
Ik zeg ook niet dat het ala minuut moet gebeuren, maar glasvezel komt vanzelf wel op somige plekken sneller dan je denkt.

http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/285
http://80.95.161.43/smartsite.dws?id=28946
http://80.95.161.43/OBR/B...aper%20G4%20Glasvezel.pdf

http://www.stedenlink.nl/kennissteden/index.html

Aangezien ik in Rotterdam woon zal het wel redelijk snel komen.
En ik vermoed dat over 4 jaar een enorme stroom versnelling krijgen qwa vraag voor banbreete.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:43:
[...]

DAn heb jij hele rare eisen. +/- 4Mbps is echt hoge kwaliteit hoor.. (om nog maar te zwijgen van 8Mbps).
4 Mbps is DVD kwaliteit jah, 4 Mbit is binnen een bepaald gebeid van de ADSL centrale te halen.
Stel je woont binnen het gebied dat je net 4 Mbit kan halen dan je niet veel extra doen meer als je TV aan het kijken bent.
[...]

Dat kan inderdaad, als je in een shared situatie (studentenhuis etc) zit. Dan is het echter rendabeler om gewoon meerdere ADSL lijnen aan te leggen denk ik, aangezien ADSL2 (nog) niet goedkoop zal zijn, en de modems ook niet.
Studentenhuis is een slecht voorbeeld vaak kan je daar speciale voorzieneninge krijgen als aansluitingen op een cumpusnetwerkwerk.
Een meer standaart situatie vind ik een huis, stel het is weekeind & slechtweer Pa gaat TV kijken (4 Mbit), zoontje lief wil ff nieuwe albumsje's downloaden TV gaat oopeens niet lekker meer Pa baalt.(je moet rekeking mee houden dat veel mensen niet altijd 8 Mbit kunne halen)
[...]

Ik denk dat jij niet weet wat voor bitrates streaming video moet gebruiken om acceptabel te zijn.. zoek in je collectie eens een filmp die je acceptabel vind, en kijk wat de bitrate is.. het zal je meevallen.

Zeker als je het op een gewone TV gaat weergeven, is ADSL rap zat voor TV, ook als je relatief ver van de centrale woont.
Jah maar is het wel zo dat mensen tegenwoordig vaker groot HDTV capable TV's hebben dus dan zie je het verschil wel degelijk, en zo zeldzaam is die groep nier

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 00:20 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 15:03

qless

...vraag maar...

Nou HDTV schermen heb ik in NL nog niet veel gezien.

Op zicht kun je met 2 Mbps perfect beeld streamen (mpeg 4 zoals xvid), of als je dan idd perse mpeg 2 wil gebruiken dan is 4 Mbps zo'n beetje het minimum.

Overigens is adsl2+ natuurlijk wel leuk, maar het max hiervan (24 down, 3 up) kun je ook alleen binnen een kleine afstand van de centrale halen. 't werkt wel tot circa 7 km maar dan haal je nog maar 256 kbps...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Levert QuickNet bij ADSL2 een static IP of doen ze DHCP?

Just wanna know, kan het nergens vinden... betekend meestal DHCP dan.

ICE ICE Baby

Verwijderd

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
binnen 2 weken wordt mijn adsl2 lijn van Quicknet opgeleverd, als alles goed gaat :) Kan niet wachten in ieder geval

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Kan iemand mij details over het geleverde modem/router(Merk+type) bij deze verbinding geven?

Thx alvast :-)

ICE ICE Baby

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier een linkje met de plannen van Versatel.

"Voor de dertig procent die vanaf augustus 2005 zonder Versatel ADSL2+ zit wordt nu naar alternatieve breedbandtechnieken gezocht."

Mijn wireless adslmodem/router (d-link dsl-g604T) heeft een firmware upgrade voor adsl2+, ik moet hem er alleen nog ff op zetten :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

specs Quicknet ADSL2+
realistische download snelheid 16Mbps
modem Zyxel 660 prestige
default installatie: bridged-RFC1483
meerdere internet IPs

meer info op verzoek

[ Voor 28% gewijzigd door Judaz op 09-04-2005 10:34 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Als alles goed gaat zal ik volgende week al ADSL2 via Quicknet moeten hebben, maar heb nog geen modem van hun ontvangen: mijn vraag dus: wanneer kreeg jij je modem van Quicknet toegezonden?

zal uiteraard even met ze bellen morgen :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

de procedures lopen nog niet echt lekker. Toen ik belde had ik hem een dag later. 1 dag voor de oplevering.

• Terryb47
Loopt inderdaad nog niet zo soepel, maar dat neem ik ze niet al te kwalijk.

Wel neem ik ze kwalijk dat ze intern niet goed communiceren, had al brief gekregen van KPN dat m'n telefoonnummer per 12 april (morgen dus) wordt afgedragen aan Priority Telecom. Maar bij Quicknet zeggen ze dat m'n oude ADSL er nog op zit: natuurlijk, want dat zal morgen pas stop gezet worden 8)7
Had het ook nadrukkelijk aangegeven dat m'n lijn morgen vrij komt.

Hopelijk wordt het nu snel geregeld, ze zouden toch wat sneller kunnen zijn met modems versturen (minimaal week van te voren) ipv dat ik erom moet bellen. Paar dagen internet vind ik geen probleem, maar als m'n telefoon het morgen opeens ook niet meer doet zal ik "not amused" zijn })

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik kreeg ook meerdere data te horen. Uiteindelijk ging het in 1 keer om en moesten ze alleen wel nog even de lijn activeren. Al met al minder dan een dag zonder internet gezeten.

• Terryb47
Ik heb inmiddels geen telefoon meer, ik met quicknet bellen hou het nou zit.

"modem + gegevens zijn verstuurd meneer" (na 2x bellen)

vandaag inloggegevens gekregen, maar geen modem :'( 8)7 zit nu dus 2 dagen zonder vaste telefoon, als ze me gewoon die modems eerder sturen is er niks aan de hand...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Terryb47 schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:48:
Loopt inderdaad nog niet zo soepel, maar dat neem ik ze niet al te kwalijk.

Wel neem ik ze kwalijk dat ze intern niet goed communiceren, had al brief gekregen van KPN dat m'n telefoonnummer per 12 april (morgen dus) wordt afgedragen aan Priority Telecom. Maar bij Quicknet zeggen ze dat m'n oude ADSL er nog op zit: natuurlijk, want dat zal morgen pas stop gezet worden 8)7
Had het ook nadrukkelijk aangegeven dat m'n lijn morgen vrij komt.

Hopelijk wordt het nu snel geregeld, ze zouden toch wat sneller kunnen zijn met modems versturen (minimaal week van te voren) ipv dat ik erom moet bellen. Paar dagen internet vind ik geen probleem, maar als m'n telefoon het morgen opeens ook niet meer doet zal ik "not amused" zijn })
Je lijn komt met een overstap juist helemaal niet vrij, dat is juist de bedoeling van een telco-telco migratie dat nou juist dat niet meer nodig is. Nieuwe telco neemt gewoon over *poef*, dat is ook de reden dat je niet mag opzeggen voordat het bevestigd is bij een latende ISP/partij.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Omzetten van de telefoonlijn ging helemaal grappig. Ik had een paar uur geen lijn, ik rond 5 uur eens bellen of het allemaal wel goed ging. Ze gingen het navragen en binnen een uur had ik weer een telefoonlijn. Kom ik er de dag later achter dat als ik mijn eigen nummer draai ik een wildvreemd iemand aan de lijn krijg, en als ik iemand bel, diegene een mij onbekend nummer in zijn display krijgt. Bel ik dat nummer op, dan krijg weer iemand anders aan de lijn???? Een telefoontje en het probleem was weer snel opgelost.

Kortom, mijn advies kort erop zitten als je problemen hebt. Ze lossen het snel op. Het blijft een pilot, dus ik hoop dat ze snel leren.

• Terryb47
Nou, intussen zit ik nu al 3 weken zonder internet: eerst een week zonder telefoon ook nog, maar zit nu nog steeds via KPN te bellen. Was er iets misgegaan met de overname van het nummer vanwege
storing maar dat was verholpen nadat ik zelf met KPN had gebeld.

Toen moest alles van voor af aan gebeuren, nu 2 weken later nog steeds niks. Communicatie tussen Quicknet en Priority gaat via mail, en Priority geeft Quicknet verder helemaal geen info over hoe of wat.

Heb al tig keer gebeld met hun en Quicknet kan er niks voor me doen. Als eind van de week (4 weken downtime) nog steeds niks is gebeurd dan zie ik af van ADSL2. Als ze niet kunnen leveren kan ik ook niks testen, het enige wat getest is tot nu toe is m'n geduld en die is op. Dan maar een gewoon abo...(wat ik eigenlijk vanaf het begin had moeten doen) want ik wil niet risico lopen op meer downtime na de testfase.

• bjck
Ik snap eigenlijk niet dat je je lijn laat vrijmaken. Waarom zeg je eerst op als je tegenwoordig vlekkeloos 'omgeprikt' kan worden van DSL-netwerk?

• Terryb47
Ik heb zelf nooit iets vrijgemaakt/afgesloten want alles is door Quicknet/Priority zelf ondernomen.

Het is niet zomaar een migratie of telco-telco overstap, want ze moeten eerst het telefoonnummer van KPN overnemen en daar zijn ze tot nu toe nog niet in geslaagd. (om wat voor reden dan ook) Dus ik kan verder niks doen, want de helpdesk bij Quicknet zegt: we weten niet meer dan u (omdat Priority hun niks vertelt)

Blijkbaar verloopt de overname voor sommigen wel vlekkeloos en bij anderen, waaronder ikzelf niet zo gemakkelijk.

• Terryb47
Kleine update: Na alle procedures zou m'n telefoonnummer eindelijk op 17mei volgens KPN door Priority overgenomen worden.

17mei: KPN zit weer dwars en claimen dat ik, de klant nadrukkelijk heb aangegeven dat Priority het nummer niet over mag nemen - uiteraard is dit onzin want ik wil juist dat ze het overnemen. KPN = leugenaars.

18mei: KPN erkent dat er een fout is gemaakt en zegt nu dat er storing in de centrale zit bij Quicknet. 8)7 Quicknet kan niks anders doen dan een monteur sturen en ik kan niks anders doen dan weer wachten.

waar ben ik in godsnaam aan begonnen...

• bjck
Terryb47 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:58:
waar ben ik in godsnaam aan begonnen...
Aan proefkonijn zijn ;)

Waarom ze niet eerst je DSL opleveren en daarna je nummer eens porteren is mij eigenlijk een raadsel.

• Terryb47
Proef }:O indeed, het is definitief mislukt om m'n nummer te porteren (na 3 pogingen) ik ga geen schuldigen aanwijzen, maar het geeft wel aan dat overstappen na nieuwere technieken zoals ADSL2 niet altijd vlekkeloos zal gaan of zelfs niet mogelijk zal zijn, ik moet er in ieder geval niks meer van weten: 20mbit verbindingen met gratis live voetbal? - kan me allemaal gestolen worden ;)

heb nu een gewone abo (XXL) bij quicknet, ben er erg blij mee want heb bijna 2maanden zonder internet gezeten.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Terryb47 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:21:
Proef }:O indeed, het is definitief mislukt om m'n nummer te porteren (na 3 pogingen) ik ga geen schuldigen aanwijzen, maar het geeft wel aan dat overstappen na nieuwere technieken zoals ADSL2 niet altijd vlekkeloos zal gaan of zelfs niet mogelijk zal zijn, ik moet er in ieder geval niks meer van weten: 20mbit verbindingen met gratis live voetbal? - kan me allemaal gestolen worden ;)

heb nu een gewone abo (XXL) bij quicknet, ben er erg blij mee want heb bijna 2maanden zonder internet gezeten.
Niet om het 1 of ander, maar dit heeft niets met techniek te maken, iemand heeft gewoon een fout gemaakt bij de portering, een formuliertje hier niet doorgestuurd of een formuliertje daar.

Ik doe zelf nummer porteringen bij carrier1 en daar gaat het wel gewoon goed als je je aan de juiste procedures houdt.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:15
Terryb47 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:09:
Nou, intussen zit ik nu al 3 weken zonder internet: eerst een week zonder telefoon ook nog, maar zit nu nog steeds via KPN te bellen. Was er iets misgegaan met de overname van het nummer vanwege
storing maar dat was verholpen nadat ik zelf met KPN had gebeld.

Toen moest alles van voor af aan gebeuren, nu 2 weken later nog steeds niks. Communicatie tussen Quicknet en Priority gaat via mail, en Priority geeft Quicknet verder helemaal geen info over hoe of wat.

Heb al tig keer gebeld met hun en Quicknet kan er niks voor me doen. Als eind van de week (4 weken downtime) nog steeds niks is gebeurd dan zie ik af van ADSL2. Als ze niet kunnen leveren kan ik ook niks testen, het enige wat getest is tot nu toe is m'n geduld en die is op. Dan maar een gewoon abo...(wat ik eigenlijk vanaf het begin had moeten doen) want ik wil niet risico lopen op meer downtime na de testfase.
Hmmm, hier hetzelfde verhaal. ... Mijn telefoonlijn ligt er nu ook uit bij mij. Quicknet wist niets, heb kpn gebeld en inderdaad, storing in de lijn, dat wordt maandag verholpen. Ik zit op di moment bijna 3 weken zonder internet. :(

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:15
Na meer dan een maand maar gecanceld. na 2 maanden aanvraag was het ze niet gelukt ... nu maar zoeken naar een andere provider ... :(

• Terryb47
Punica- schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:30:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar dit heeft niets met techniek te maken, iemand heeft gewoon een fout gemaakt bij de portering, een formuliertje hier niet doorgestuurd of een formuliertje daar.

Ik doe zelf nummer porteringen bij carrier1 en daar gaat het wel gewoon goed als je je aan de juiste procedures houdt.
en ja, wat kan ik als klant eraan doen? absoluut niks als KPN/Quicknet/Priority langs elkaar heen werken. Ik kan me niet voorstellen dat ze 3x dezelfde fout hebben gemaakt.

Maurits: niet om lullig te doen, maar ben blij dat ik niet de enige ben. Er moeten vast meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben/mee zullen maken.

Pagina: 1