[MYSQL] Date_format werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Ok ik heb een nieuwssysteempje (php) en nu staat er in de database bij elk bericht een datum in de vorm van : 01-01-2005 09:30.

Nu wil ik de berichten uit de database tonen; het laatst geposte bericht eerst tonen, dus:

code:
1
SELECT * FROM tabelletje ORDER BY date_format(postdate,'%d %m %Y %H %i') DESC

Maar daar doet hij dus niets mee, maar als ik de datum in de volgorde 2005-01-01 09:30 in de database zet en het format '%Y %m %d %H %i' zet dan doet hij het wel goed. Volgens mij was die functie date_format toch juist om de datum in een andere volgorde dan standaard te gebruiken of doe ik iets fout?

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom wil je de datum formatteren bij het sorteren? :? Daar heb je toch niks aan? Als je gewoon op postdate sorteert, dan gebeurt er toch ook netjes wat je wil?

edit:
Oh, wacht, ik zie het al. Aan het formaat van je datum snap ik dat je geen datumveld gebruikt. Nou, dan is het logisch dat het niet werkt. Gebruik eens een echt datumveld. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 17:26
SELECT date_format(veld, layout), andere velden die je dringend nodig hebt FROM ******

[ Voor 33% gewijzigd door simon op 23-02-2005 22:05 ]

|>

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 20:39
Je kunt beter gebruik maken van de standaard datum types, zoals DATE of DATETIME. Hier kan MySQL ook goed mee over weg om bijvoorbeeld te gaan lopen sorteren. Hier staat er het een en ander over uitgelegd.